Koetsier gewond door op hol geslagen paard

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Koetsier gewond door op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-15 20:18

http://www.bokt.nl / http://www.omroepbrabant.nl
Ingezonden door meerdere Bokkers

Een koetsier is vrijdagmiddag in Oud Gastel gewond geraakt, nadat zijn paard op hol was geslagen. Een meisje dat meereed bleef ongedeerd, ook het paard zou geen verwondingen hebben opgelopen.

De man reed rond twaalf uur op de Oudendijk toen het paard vermoedelijk schrok van een bomenfrees, een machine waarmee boomstammen worden weggehaald. Het paard trok de wagen vervolgens links en rechts van de straat door verschillende voortuintjes van seniorenwoningen. Daarbij raakte het rijtuig onder meer een brievenbus en een lantaarnpaal.

De man viel uit het rijtuig. Hij kon volgens getuigen zelf opstaan en was aanspreekbaar. Een traumahelikopter werd opgeroepen, maar was niet nodig. Het slachtoffer is met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Delphi2003

Re: Koetsier gewond door op hol geslagen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:19

Jeetje, altijd wat he. Is het bekend hoe het nu gaat?

Blue_moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:31

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:48

Heb het 2 weken geleden op buitenrit meegemaakt. Paard met koets zat nog net niet in mijn nek en er zat niemand op de bok. Onze paarden helemaal over de zeik met een op hol geslagen paard en koets die ons achterna rende. Iedereen is er gelukkig goed vanaf gekomen. Die man heeft ons nog een uur laten wachten toen hij ons eindelijk had gevonden. Zijn hond was uit de koets gevallen ergens := die man heeft ons na het voorval nog drinken getrakteerd en moest nog 20-30 minuten naar huis stappen met het paard.ik kan er nu om lachen omdat iedereen er goed vanaf is gekomen, maar dit had zo veel erger kunnen aflopen. Paard had er aantal kilometers in rengalop opzitten. Zijn veel mensen de bosjes in moeten springen.

Delphi2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 20:58

is dat dezelfde man als in het "verslag" betadine?

Loveskary

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 21:24

betadine schreef:
Heb het 2 weken geleden op buitenrit meegemaakt. Paard met koets zat nog net niet in mijn nek en er zat niemand op de bok. Onze paarden helemaal over de zeik met een op hol geslagen paard en koets die ons achterna rende. Iedereen is er gelukkig goed vanaf gekomen. Die man heeft ons nog een uur laten wachten toen hij ons eindelijk had gevonden. Zijn hond was uit de koets gevallen ergens := die man heeft ons na het voorval nog drinken getrakteerd en moest nog 20-30 minuten naar huis stappen met het paard.ik kan er nu om lachen omdat iedereen er goed vanaf is gekomen, maar dit had zo veel erger kunnen aflopen. Paard had er aantal kilometers in rengalop opzitten. Zijn veel mensen de bosjes in moeten springen.

Jee das wel heftig gelukkig is alles goed afgelopen.

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 23:22

Is goed afgelopen. Meisje is naar huis gegaan, jongen, de koetsier ook en met het paard is niets mis.

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-15 07:25

Oeh jakkes, ik kan het me nog zo goed herinneren van mn eigen ongeluk. Bij ons was de lantaarnpaal juist de redding, omdat het paard toen door de klap los kwam van de wagen.
Gelukkig is het redelijk goed afgelopen,.sterkte voor de betrokkene!

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:43

Eoweyn_x schreef:
Is goed afgelopen. Meisje is naar huis gegaan, jongen, de koetsier ook en met het paard is niets mis.
en de hond?

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:49

Welke hond?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:50

Er lopen 2 verhalen hier door elkaar, de eerste had geen hond de tweede wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:53

Oei, da's schrikken! Gelukkig stond hij weer op en was hij bij bewustzijn :oo

Eoweyn_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-15 15:54

Dat is een ander verhaal, bij degene van het nieuwsbericht was geen hond aanwezig

Degene van het spraakbericht is overigens niet iemand van Brooijmans zelf. Maar dat lijkt me vanzelfsprekend, ze begint over "hoe heet dat allemaal, die tuigen" en Brooijmans is een paardenbedrijf, dus zij weten echt wel hoe dat heet...