KNHS ondersteunt de beslissingen van de FEI inzake Endurance

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

KNHS ondersteunt de beslissingen van de FEI inzake Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 21:15

https://www.knhs.nl

De KNHS heeft het welzijn van het paard hoog in het vaandel staan en ondersteunt daarom de recente beslissing van de FEI om de Nationale Federatie van de Verenigde Arabische Emiraten uit te sluiten van de wereldbond FEI. Deze uitsluiting is het gevolg van zware excessen met paarden en het niet respecteren van de reglementen.

De KNHS volgt de Endurancesport in het Midden Oosten al enige jaren kritisch en drong herhaaldelijk, ook in actieve zin, aan op de aanscherping van de FEI-Enduranceregels die vorig jaar augustus ingingen.

Zie eerder: [VN] Onderzoek FEI: UAE per direct geschorst

Deleted

Re: KNHS ondersteunt de beslissingen van de FEI inzake Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 23:10

En gelijk hebben ze.

Aelin

Re: KNHS ondersteunt de beslissingen van de FEI inzake Endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 10:45

Wauw..ik sta hier van te kijken. Ik vind dat de knhs als hielenlikkers overkomen. Het is volkomen juist hoor dat ze dit ondersteunen, maar waarom gingen ze dan bij het wk wel akkoord dat er twee nederlandse ruiters starten op paarden van de UAE? Was toen veel duscusie..half de enduranceruiters waren het er niet mee eens.(dames hebben het echt super gedaan hoor!)...knhs had stond toen achter hun beslissing...er is in die korte tijd echt niks verslechterd in de UAE. Dus ik sta er een beetje van te kijken.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 11:32

Kelly1992 jij zegt het ik dacht het!

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-15 12:23

Kelly1992 schreef:
Wauw..ik sta hier van te kijken. Ik vind dat de knhs als hielenlikkers overkomen. Het is volkomen juist hoor dat ze dit ondersteunen, maar waarom gingen ze dan bij het wk wel akkoord dat er twee nederlandse ruiters starten op paarden van de UAE? Was toen veel duscusie..half de enduranceruiters waren het er niet mee eens.(dames hebben het echt super gedaan hoor!)...knhs had stond toen achter hun beslissing...er is in die korte tijd echt niks verslechterd in de UAE. Dus ik sta er een beetje van te kijken.

Een medaille op de WEG maakt veel goed, belangenverstrengeling binnen de KNHS, dit probleem heeft al voor het opstappen van een afdelingsvoorzitter en de team arts gezorgd.

De dames gebruiken alleen paarden van de goede UAE stallen :z :z :z .
Daar de NF nu is geschorst lijkt het probleem veel groter. Eigenlijk is de UAE een familie aangelegenheid van sjeik Maktoum.
Hij is eigenaar van de goede UAE stallen, zijn vrouw ex voorzitter van de FEI.
Misstanden tijdens wedstrijden kan je nog terugvoeren op een ruiter :( :( :( .
Fraude door de NF KAN ONMOGELIJK ZONDER MEDEWETEN VAN MAKTOUM