Foto: Hypic Hippische Fotografie
De kaderpony's Kingsley's Ciske en Keulse Hoeve's Zico zijn verkocht. De pony van Demy Kurstjes, Kingsley's Ciske, vind zijn nieuwe thuis in Engeland bij de Britse amazone Ottilie Bardsley. Keulse Hoeve's Zico die gereden werd door Romee van Paassen zal naar Duitsland vertrekken en voortaan onder Lee Ann Daviter verschijnen.
Kurstjens laat weten: "Mijn once in a lifetime pony Kingsley's Ciske is verkocht aan de liefste persoon in de wereld. Ottilie Bardsley ik wens je alle succes in de wereld. Ik kan niet stoppen met huilen maar ik weet dat hij in goede handen is. Vriendje, bedankt voor alles wat je me gegeven hebt. Je bent mijn soulmate, ik zal je vreselijk missen."
Kurstjens was met Ciske opgenomen in het A-kader bij de pony's. Hun laatste grote concours was het Europees Kampioenschap in Millstreet, waar zij een bronzen teammedaille behaalden en individueel een vijfde plaats.
Van Paassen zat met Zico in het B-kader en behaalde eind 2014 een tweede plaats in de finale bij het internationaal CDIP Roosendaal. Van Paassen schrijft: "Lieve Zico vandaag weggebracht naar zijn nieuwe teammaatje. Hij krijgt het daar super goed en ik weet zeker dat ze samen een super team gaan worden! Lee Ann Daviter heel veel succes met Zico. Hij heeft mij een super tijd gegeven! Viel Erfolg!"
Maar inderdaad, de prijzen zijn nu gewoon omgezet in euro's.