Britse archeologen vinden middeleeuwse ridder bij opgraving

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Britse archeologen vinden middeleeuwse ridder bij opgraving

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 13:23

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz

Bij het opgraven van meer dan 700 personen in de kathedraal van Hereford, Engeland, is vermoedelijk ook een middeleeuwse ridder ontdekt. De resten van het lichaam vertonen sporen die passen bij een steekspel.

Tijdens de opgravingen ,die zijn uitgevoerd tussen 2009 en 2011, viel het lichaam van de mogelijke ridder op. Hij had veel botbreuken die zich uitsluitend bevinden in de ribben en schouder aan de rechterkant van het lichaam. Sommige van deze breuken hadden zich hersteld, maar andere niet wat wijst op het meerdere malen breken van het bot. De verwondingen wijzen erop dat de man ten tijde van zijn overlijden nog niet herstelt was van zijn laatste verwondingen.

Naast de breuken in de ribben en de schouder had de man een ongebruikelijke breuk in zijn linker onderbeen. Alle verwondingen komen waarschijnlijk van steekspelwedstrijden.

Met behulp van analyse van de tanden wordt vermoed dat de man opgroeide in Normandië en later verhuisde naar Hereford.

"Natuurlijk kunnen we er nooit zeker van zijn hoe mensen verwond zijn geraakt, maar in dit geval is er een grote hoeveelheid bewijs dat suggereert dat de man bij gewelddadige activiteiten betrokken is geweest. De locaties van de verwondingen passen bij de verwondingen die we verwachten bij een steekspel", vertelt Andy Boucher, archeoloog bij Headland Archaeology.

"Het feit dat hij dit nog steeds deed na zijn 45e levensjaar suggereert dat hij zeer sterk en taai moet zijn geweest."

Goof

Re: Britse archeologen vinden middeleeuwse ridder bij opgraving

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:29

Wat heeft de vondst van een 'mogelijke' ridder en dit bericht hiervan te maken met een paardenforum?

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:31

waarschijnlijk omdat het op een andere paardenforum staat en dus klakkeloos wordt overgenomen

linnnh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:33

SeaSide

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:35

Ik als geschiedenis "freak" vind het een hartstikke interessant bericht :).

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:38

Ik vind het ook een leuk en interessant bericht :)

AlexVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:44

Goof schreef:
Wat heeft de vondst van een 'mogelijke' ridder en dit bericht hiervan te maken met een paardenforum?

Die vraag zou je je ook kunnen stellen bij de honden, katten, gerbil, op reis enz topics.. Maar dat doe je zeker niet..! ;)

Ik vind het interessant genoeg voor bokt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 13:45

Zeikerds :x

Wat tof! , wat een taaie man was dat !

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:04

Ik snap ook niet zo goed wat dit voor nieuwswaarde heeft voor Bokt. :o
Wel vind ik het een interessant artikel om te lezen (ik vind geschiedenis interessant) maar niet VN waardig, zelfs niet het feit dat ze vermoeden dat hij aan een (of meerdere) steekspel heeft meegedaan. :n

Het was overigens anders geweest als de ridder bijv. begraven was mét paard of dat er dingen terug gevonden waren die met paarden te maken hadden en dus geen verwondingen. :j

Sabinee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:05

Doe je steekspel niet te paard dan := ?

Ik kan me namelijk niet voorstellen dat je de 45 gehaald hebt als je tijdens een steekspel aan komt scheuren op een geit.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:11

Heeft dit met de 1 aprilgrap te maken? O:)

Goof

AlexVB schreef:
Goof schreef:

Die vraag zou je je ook kunnen stellen bij de honden, katten, gerbil, op reis enz topics.. Maar dat doe je zeker niet..! ;)

Die staan in de daarvoor bestemde onderdelen van bokt, niet op de voorpagina ;)

Ik vind geschiedenis en dit soort vondsten overigens ook superboeiend, maar het heeft echt niets te zoeken op de voorpagina van bokt.

Kaitlyn

Maar hoeveel ridders/cowboys/Indianen etc. etc. worden wel niet opgegraven die paard hebben gereden of spelen hebben gedaan?

Had het dan nog bij ON gezet, maar bij VN verwacht ik eigenlijk wat belangrijk(ere) zaken dan iemand die ooit verwondingen heeft opgelopen die passen bij een steekspel. :+

Happy16 schreef:
Heeft dit met de 1 aprilgrap te maken? O:)

_O-

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 14:13

Op zich niet zo boeiend, had het interessanter gevonden als er ook een foto bij stond van wat ze hebben gevonden :)

_mexx_lady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 08:42

Het is een interessante vondst en staan ridders er niet voor bekend dat ze alles te paard deden?

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:19

nobje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-15 15:46

teiger150 schreef:
Ik als geschiedenis "freak" vind het een hartstikke interessant bericht :).

Ja hier idem *D
En het is in ieder geval interessant genoeg om ons te laten denken over de onbekende ridder