P&L TV9: Rien van der Schaft over de basisafrichting

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

P&L TV9: Rien van der Schaft over de basisafrichting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 15:21

ullaatje

Re: P&L TV9: Rien van der Schaft over de basisafrichting

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 16:56

+:)+ Super stukje!

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:10

Supergoed stuk dat interview met die Rien van der Schaft! Maar wat is die vent DRUK! Wel ontzettend gedreven dus.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:11

Rien ten voeten uit :D , prima trainer !

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:12

Ja, dat lijkt me ook, ken hem verder niet, maar lijkt me een hele goeie!

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:15

Duidelijke vent! Mogen veel meer van dit soort instructeurs/trainers zijn :j

Ik stoorde mij trouwens aan de ''achtergrond''muziek die een beetje teveel op de voorgrond was.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:16

Groot verschil met hoe hij in z'n gesprek is en hoe hij in training / lesgeven is, dan is hij veel rustiger, geduldiger en haast heeft hij met paarden nooit.ik hou daar wel van

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:17

Het trof mij ook zeer aangenaam. Aha, in de lessen is hij dus wat kalmer. Dat is dan ook wel anders dan wanneer je zelf bevlogen iets aan het vertellen bent, natuurlijk.

Lijkt me een zeer goede instructeur en paardenman.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 17:32

:)) dat is hij en z'n vrouw Inge ook!

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 19:21

Inderdaad knollentuin en vergeet Romy niet!! ;)

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 21:55

Geeft inderdaad heel fijn les. In paar lessen veel van hem geleerd, helaas niet genoeg.
Wel toen super handvaten gekregen voor het grootste probleem dat we toen hadden.
Zou er graag nog eens lessen.

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:28

Dat kan tijdens het trainingsweekend dat we organiseren Sjolvir ;) :+

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:36

Hebben jullie een nieuwe cameravrouw/geluidsvrouw/editor? Geluid en kaders etc is normaal van betere kwaliteit bij jullie filmpjes?

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:46

Ik heb alleen gekeken bij lessen van hem aan mijn instructrice. Vond hem toen heel erg fijn les geven met een hele fijne insteek! Zou zelf ook wel eens bij hem willen lessen, maar vrees dat we niet voldoende talent hebben om daar voor in aanmerking te komen :+ (en het trainingsweekend is niks voor mij, is mijn paard ook nog te jong voor)

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:47

Raamzicht schreef:
Hebben jullie een nieuwe cameravrouw/geluidsvrouw/editor? Geluid en kaders etc is normaal van betere kwaliteit bij jullie filmpjes?

Nee hoor, alles is hetzelfde. We hebben maar 1 microfoon, dus als er een vraag wordt gesteld, is dat soms iets minder goed te horen. Die microfoon zit namelijk in dit geval bij Rien op zijn jas. :+ Maar ik doe het allemaal zelf hoor. Als ik een cameravrouw kan inhuren, mag ik hopen dat het de kwaliteit krijgt zoals op tv, maar dat is voor internet minder van belang :D

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:48

MarliesR schreef:
Ik heb alleen gekeken bij lessen van hem aan mijn instructrice. Vond hem toen heel erg fijn les geven met een hele fijne insteek! Zou zelf ook wel eens bij hem willen lessen, maar vrees dat we niet voldoende talent hebben om daar voor in aanmerking te komen :+ (en het trainingsweekend is niks voor mij, is mijn paard ook nog te jong voor)

Ik denk dat Rien het vooral belangrijk vindt dat je inzet toont en doorzettingsvermogen hebt, dan talent. :)

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:52

connepon85 schreef:
MarliesR schreef:

Ik denk dat Rien het vooral belangrijk vindt dat je inzet toont en doorzettingsvermogen hebt, dan talent. :)

Wel daar zit het wel goed mee :+ . Had alleen de indruk dat hij alleen combinaties vanaf een bepaald niveau les geeft of met een uitzonderlijk talent. Kan me in elk geval goed voorstellen dat hij geen tijd heeft om iedereen maar les te geven die graag bij hem zou willen lessen... Maar zou natuurlijk altijd eens kunnen peilen! Bedankt voor je reactie!

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:55

Ooit eens mee geweest met een vriendin die les van hem had, maar wat kan die man lesgeven zeg! :j

Raamzicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:58

connepon85 schreef:
Raamzicht schreef:

Nee hoor, alles is hetzelfde. We hebben maar 1 microfoon, dus als er een vraag wordt gesteld, is dat soms iets minder goed te horen. Die microfoon zit namelijk in dit geval bij Rien op zijn jas. :+ Maar ik doe het allemaal zelf hoor. Als ik een cameravrouw kan inhuren, mag ik hopen dat het de kwaliteit krijgt zoals op tv, maar dat is voor internet minder van belang :D

Ok! Misschien eens leuk om een camjo cursus te doen oid. Met kleine dingetjes kun je al heel veel verbeteren. En hoeft niet veel te kosten. Altijd leuk om jullie filmpjes te zien namelijk! Hoop dag jullie ermee doorgaan.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:19

Leuk filmpje! hele goede instructeur.

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:28

Heel leuk filmpje! Zou graag eens bij hem lessen, helaas te ver weg om dat regelmatig te doen....

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:30

Thanks voor de tip Raamzicht!

jasmijn78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 09:32

connepon85 schreef:
Ik denk dat Rien het vooral belangrijk vindt dat je inzet toont en doorzettingsvermogen hebt, dan talent.

:j

ullaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:47

:= dat Rien vanaf een bepaald niveau les geeft ?! Nee absoluut niet. Ik ben daar 9 jaar geleden beginnen op een zeer talentvol zelf gefokt paard vreselijk gecompliceerd en ik was er zo bang van geworden dat ik er liever niet op zat.
Heb Rien leren kennen door een clinic die ik toen reed, dat klikte zo goed. Hij begreep mijn paard en snapte precies waar ik vast liep.
Heb toen de stoute schoenen aan getrokken en gevraagd of ik daar mocht komen lessen. Ik reed toen L2.
Ben opnieuw begonnen in kleine stapjes zelf nog aan de longe op sommige momenten.
Ik snapte steeds beter waar ik mee beter was en kon steeds beter thuis doorwerken aan wat ik leerde.
We zijn opgeklommen tot en met de Zzzwaar, toen maakte mijn paard een misstap en bleef voorgoed geblesseerd.
Met mijn andere paarden ben ik daar ook gaan rijden en op dit moment heb ik vaak mijn bijna 8 jarige mee.

Dus nee Rien geeft niets om niveau maar om de wil om goed en eerlijk paard te rijden.

MarliesR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:00

Wat fijn om te horen! Heeft die persoon het dus verkeerd opgevat of verkeerd verteld waar ik dat van heb. Echt gaaf dat het dan dus misschien toch wel een optie voor ons is.

En wat fijn dat Rien je zo goed heeft kunnen helpen Ullaatje!