www.bokt.nl / www.kwpn.nl
Het publiek werd gister getrakteerd op prachtige sport tijdens Indoor Brabant. Het 1,50m met winning round kwam op naam van Marlon Zanotelli met de van Jos Lansink overgenomen Berlin-zoon Zerlin M, terwijl Jur Vrieling geweldige zaken deed door tweede te worden met de KWPN-goedgekeurde hengst Arezzo VDL (v. Chin Chin).
Vijftien combinaties kwamen terug voor de barrage van de Gemeente 's Hertogenbosch-prijs (1,50m). Lange tijd leek de overwinning te gaan naar Jur Vrieling, die pas voor de vijfde keer de ring binnen reed met de voorheen door Jessica Kürten gereden KWPN-goedgekeurde hengst Arezzo VDL (Chin Chin x Heartbreaker). Maar toen moest de voor Ashford Farm-rijdende Braziliaan Marlon Modolo Zanotelli nog van start en hij maakte met de geweldig springende Zerlin M (Berlin x Concorde) de voorspelling van Jur Vrieling waar: Jur zou niet gaan winnen. Met een fantastische barragerit schreven Zanotelli en Zerlin M de goed bezette rubriek op hun naam. Een uitstekende prestatie voor de combinatie die pas sinds dit jaar bestaat.
Jur Vrieling was met de tweede plaats ook een zeer tevreden man: “Ik heb Arezzo VDL nog maar kort te rijden en dat we dan nu al zó kunnen presteren is geweldig! Ik ben heel blij met hem en hij geeft me een fantastisch gevoel. Het lijkt wel alsof hij er in de barrage telkens nog een schepje bij doet!”
Met een dubbele nulrit kwam Gert-Jan Bruggink op de achtste plek met Primeval What Exclusive (Indoctro x Mermus R). Stefanie van den Brink deed eveneens goede zaken. Met een geweldige foutloze eerste ronde plaatste ze zich voor de barrage, waar ze tegen één foutje aan liep met de goed springende Ace (Berlin x Irco Polo). Dat bracht hen op de twaalfde plaats.