Paard gered uit Italiaanse kloof met behulp van helikopter

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Paard gered uit Italiaanse kloof met behulp van helikopter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-15 20:49

http://www.bokt.nl / http://www.nos.nl

In Palermo, Italië is een paard uit een kloof gered met behulp van een helikopter.

Het dier stond in een veld te grazen toen het naar beneden viel en niet meer kon bewegen. Na verschillende mislukte reddingspogingen door slecht weer werd het noodteam ingeroepen. De merrie zat al enkele dagen vast in het natuurgebied Sila, het dier kreeg al die tijd hulp van een dierenarts.

Het paard werd na de korte vlucht herenigd met de eigenaar en werd door de dierenarts volledig gezond verklaard.

Bekijk hier de video van de reddingsoperatie.

Goof

Re: Paard gered uit Italiaanse kloof met behulp van helikopter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 20:58

Volledig gezond?? >;) >;)

Cil_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:00

Gelukkig was het paard in piekfijne conditite toen het vast kwam te zitten......

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:03

Ligt het aan mij of hangt dat dier er ontzettend slecht bij? Normaal kunnen ze die dieren toch in zo'n harnas hangen waardoor het stabiel en netjes hangt? Dit is tien keer niks....

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:05

Die had ik denk ik ter plekke uit zn lijden verlost als dierenarts zijnde

Moonlightje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:09

wat een vreselijk gammel net om te vervoeren. Wat ziet hij er slecht uit :\

Weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:14

Dierenarts heeft zijn diploma ook bij een pakje boter gekregen zeker? Hoezo 'volledig gezond'? Arm scharminkeltje...

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:18

Wauw wat heeft Bokt alweer de meningen klaar zeg.
Merrie heeft er een paar dagen vastgelegen. Dus logisch dat ze magertjes is en wankel op de benen.
En onder volledig gezond zal verstaan worden dat ze met weer normaal eten en drinken en goede rust weer volledig op de been komt.

De richel waar ze lag was misschien niet super geschikt om daar eens op je gemakkie een net perfect erom heen te krijgen. Soms moet het dan maar net niet helemaal perfect maar het werkt wel
Ik vind het geweldig wat deze mensen gedaan hebben, die merrie heeft een kans gekregen, nu lekker thuis bijkomen

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 21:21

Jasmijn159 schreef:
Die had ik denk ik ter plekke uit zn lijden verlost als dierenarts zijnde

waarom?Waaraan zie je dat?
Dier heeft stress gehad, niet veel kunnen eten en is uitgeput.
Geef het wat tijd ipv gelijk maar af te maken

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:06

Sorry hoor dit dier is echt niet van een paar dagen niet veel kunnen eten, stress en uitputting zo mager!
Het paard zal medisch gezien 'gezond' verklaard zijn maar de conditie van het paard is niet door de omstandigheden van de laatste paar dagen zo slecht.

Niet om nu het paard meteen een spuitje te willen geven, dat niet natuurlijk en een mooie reddingsactie.

Hopelijk komt het beestje er snel bovenop.

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:13

paard stond in een natuurgebied. Het zijn daar nu eenmaal niet van die wel doorvoede stal paarden.
Kijk maar eens in de natuurgebieden na de winter, dan is de grootste speklaag er wel af.
En je wil niet weten hoe snel een paard vermagerd door stress.
Zelfs hier op bokt staan weleens foto voorbeelden van paarden die door ziekte binnen een week bijna onherkenbaar zijn.

Weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:21

Eens met Patt

@ Gillbo --> ik vind het een slechte zaak dat de DA het paard (volledig) gezond heeft verklaard want dat is het dier duidelijk niet.
[Uiteraard moet je er rekening mee houden dat de media zijn uitspraak anders heeft geïnterpreteerd]

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:28

Heftig.! Gelukkig is het paard weer vrij.! Maar dat wankele op het filmpje.. Het lijkt mij dat dat paard voor de vlucht wel gesedeerd is? Het lijkt met niet echt een veilig idee om een niet gesedeerd paard zo te vervoeren. En dan is het natuurlijk wel logisch dat ze een beetje wankel is. O:)

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:30

Met volledig gezond zal in dit geval echt bedoeld worden, niks wat niet gefixt kan worden.
Dus geen ernstige schade op stress en ondervoeding na.
Daarbij is dit een kort bericht uit Italie dus zal er ook niet uitgebreid benoemd worden dat eht paardje bijv een schrammeje op de bl heeft. Hoeft ook niet.

Jeetjemina er wordt gewoon een paard gered en het eerste wat er wordt geroepen is: Slechte dierenarts, Afmaken!
Mensen zoeken ook altijd wat oom over te zeuren.
Ik en in ieder geval heel blij voor het paard en de eigenaren

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 22:53

Ik heb ooit een dood ziek paard geweten en die ging op vier dagen van rond en gezond naar dit. Het gaat zeer snel hoor!!

ponyfriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:07

Bij mij doet het filmpje het niet maar aangezien de reacties.. Hoef ik hem eigenlijk niet meer te zien :\ maarja, wel vervelend dat er zulke dingen gebeuren -O- Herstelt het paard goed?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 08:54

Idd , paard is broodje mager maar...
Met een net uit een kloof gered, waar hij ws wel voor verdoofd is , na een paar dagen op een onmogelijk stukje te hebben vertoefd...
Logisch dat t even wankel staat o i v verdoving ...
Wie weet hoe oud het diertje al is?
Ik vind t mooi hoe hij gered is!

LisannePruts

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 15:19

Mijn gedachte toen ik het filmpje zag was echt van 'daar hang je dan.."
Vond die poten een beetje raar op het begin en toen ut paard lag het hoofd een beetje scheef zitten maar vind het al heel knap dat ze het net er omheen gekregen hebben!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 17:57

oh dus als een paard mager is dan is het gelijk doodziek en ongezond?? Wellicht onze paarden allemaal veel te vet zijn!!!

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 08:13

Gillbo schreef:
Wauw wat heeft Bokt alweer de meningen klaar zeg.
Merrie heeft er een paar dagen vastgelegen. Dus logisch dat ze magertjes is en wankel op de benen.
En onder volledig gezond zal verstaan worden dat ze met weer normaal eten en drinken en goede rust weer volledig op de been komt.

De richel waar ze lag was misschien niet super geschikt om daar eens op je gemakkie een net perfect erom heen te krijgen. Soms moet het dan maar net niet helemaal perfect maar het werkt wel
Ik vind het geweldig wat deze mensen gedaan hebben, die merrie heeft een kans gekregen, nu lekker thuis bijkomen

Daarnaast mogelijk gammel op de poten vanwege verdoving het rustig te houden? En het is in het buitenland en niet in Nederland. Ooit paarden in de wat minder goede paarden landen gezien? Spuitje. .. dan mag alles daar wel dood en ga dan ook gelijk even naar de ontwikkelings landen daar alles uit de lijden te verlossen.

Wodan198021

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-15 19:37

Idd Gillbo,het paard stond in een natuurgebied en was dus wss al schrander,na een paar dagen van stress in die kloof is het dier vanzelfsprekend mager geworden,en de paarden in NL zijn gemiddeld veel te dik dus het beeld van een gemiddelde paardenliefhebber in NL hoe een gezond paard eruit ziet is nogal vertekenend,om dit dier te redden hebben veel mensen hun best gedaan en kosten noch moeite gespaard,dat is toch juist goed?
Na een week of 2 TLC zal het dier al flink opgeknapt zijn,paarden kunnen heel snel vermageren,maar ook heel snel weer aankomen,mits juist gevoerd.

Akhal_Teke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:45

Patt schreef:
Sorry hoor dit dier is echt niet van een paar dagen niet veel kunnen eten, stress en uitputting zo mager!
Het paard zal medisch gezien 'gezond' verklaard zijn maar de conditie van het paard is niet door de omstandigheden van de laatste paar dagen zo slecht.

Niet om nu het paard meteen een spuitje te willen geven, dat niet natuurlijk en een mooie reddingsactie.

Hopelijk komt het beestje er snel bovenop.

Ik kan wel lezen dat je weinig ervaring hebt met paarden die in dergelijke stress hebben verkeerd. Paarden kunnen zeker wel zeer sterk vermageren door stress, zelfs wanneer ze wel toegang hebben tot voldoende voiding kunnen ze er zo na een paar dagen al uitzien, en al helemaal wanneer ze geen toegang tot voeding hebben zoals in dit geval.

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 14:52

Wat een domme aannames doen sommigen hier zeg :roll:
Spectaculaire reddingsactie!