Britse vrouw geplet tijdens het verweiden van haar paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Britse vrouw geplet tijdens het verweiden van haar paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-15 11:50

bokt.nl / www.horseandhound.co.uk
Ingestuurd door bokker LisannePruts

Afbeelding

Een lijkschouwer heeft vastgesteld dat een Britse vrouw in november dodelijke verwondingen heeft opgelopen, toen ze twee paarden van de ene weide naar de andere bracht. De 62-jarige Rosemary Turnbull liep meerdere verwondingen op aan de borst en haar hart.

Haar vriendin Jane Tipples vertelde in de rechtbank dat ze hielp om de paarden te verweiden, omwille van een geplande jachtpartij. Ze hoorde Rosemary gillen en toen ze omkeek zag ze dat ze naar haar maagstreek greep. De vrouw zakte in elkaar en de hulpdiensten werden verwittigd. Ambulanciers probeerden haar 40 minuten lang te reanimeren, maar de vrouw stierf ter plekke.

Volgens de patholoog laten de verwondingen zien dat Rosemary Turnbull geen natuurlijke dood is gestorven, maar dat ze geplet werd. Het gerechtelijk onderzoek is nu verdaagd om meer informatie op te vragen bij de hulpdiensten.

SoleroLove

Re: Britse vrouw geplet tijdens het verweiden van haar paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:05

Ik snap alleen nog niet hoe ze nu geplet is?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:11

Dat begrijp ik wel want dit is iets waar ik altijd wat bezorgd om ben want ik verweid ook elke dag twee paarden tegelijk en je moet zo verschrikkelijk oppassen. Voordat je het weet zit je er tussen als paardjes eens een keertje lomp doen, niet goed op mij letten, schrikken etc. En dan heb ik nog wel van die braveriken.
Stel de paarden schrikken en springen gelijkertijd naar de mens die er dan tussen geraakt. Zit je tussen twee keer 500 kg . Dat is ook de reden dat die twee altijd schuin achter me moeten blijven, maar dan nog het zijn dieren hé en een ongelukje is zo gauw gebeurd.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:15

SoleroLove schreef:

dat zal ook nooit iemand zeker weten,
staat immers in het stukje dat de getuige zich pas omdraaide toen het al gebeurd was.

klinkt heel lullig, maar zolang er geen 'verdachte' is voor de onnatuurlijke dood anders dan een ongeluk. dan zal men ook niet helemaal tot in de diepte gaan graven of het een kop was, of twee lijven of een paaltje.. Want er is geen 'bewijs' nodig verder.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:21

Ik ben pas ook op m'n gezicht gegaan in de wei toen ik d paarden omzette, gelukkig lette mijn paarden wel op mij. Jeetje, dan let je voortaan toch wat beter op als iemand echt omgekomen is door zoiets.

ponyfriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 12:27

Geplet? Brrr.... Wat erg..!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 13:59

Jeetje, ik doe het nooit bewust hiervoor eigenlijk, maar ik neem mijn shetlander en grote paard eigenlijk altijd aan 1 kant van mij mee. Shet loopt dan voorop en grote daarachter met mij ernaast, werkt gewoon makkelijker door deuren heen etc., maar het zal je gebeuren zeg, sterkte voor de nabestaanden.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 19:58

SoleroLove schreef:

Zoals het er nu staat, lijkt het inderdaad net alsof ze iets te hardhandig gereanimeerd is...
Arme vrouw.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 20:52

ja maar dan is ze dus niet 'geplet' tijdens het verweiden zoals de titel zegt, maar is er feitelijk iets gebeurd waarvoor medische assistentie nodig was, die haar dan geplet heeft..
journalisten en hun vak verstaan is tegenwoordig een lastig punt.

of de inhoud is foutief, of de titel.

Thesserd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-15 23:45

Shirley schreef:
SoleroLove schreef:

Zoals het er nu staat, lijkt het inderdaad net alsof ze iets te hardhandig gereanimeerd is...
Arme vrouw.

Mag hier eigenlijk niet om lachen maar you just made my day :')

BMHP

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 10:50

Pathologist Dr David Rouse told the inquest how the nature of Mrs Turnbull’s injuries ruled out the possibility of a naturally occurring death and said they were consistent with being crushed.

het blijft onduidelijk zowel door de omschrijving van de patholoog als het ontbreken van het verslag van de hulpdiensten.
gebroken ribben bij reanimatie komen vaker voor, de vraag is dus of hulpdienst iets te fanatiek is geweest of iets heeft gemist.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-15 18:22

Geplet door paarden zou ook nog steeds kunnen hoor, ken mensen die klem hebben gezeten tussen 2 paarden of deur stijl en paard en geloof me dan wordt je letterlijk geplet.
Maar goed als niemand het gezien heeft zal er nooit verder uitsluitsel komen, echter lijkt me wel dat een patholoog in staat is om hardhandige reanimatie te herkennen, aangezien dat vast wel vaker voorkomt. (en ik denk altijd maar, gebroken rib bij reanimatie is vervelend, maar niet gereanimeerd worden kan nog vervelender zijn.)