Kampioenstitel Grand Prix voor Diederik van Silfhout

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Kampioenstitel Grand Prix voor Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-15 16:37

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Foto: DV Fotografie

Hoewel hij al veel jaren meerijdt won Diederik van Silhout vandaag zijn eerste KNHS titel. En wel een heel bijzondere. Met toptalent Bonzanjo reed hij pas zijn tweede Grand Prix en vandaag zijn eerste Grand Prix Kür. “Ik ben hier uiteraard bijzonder blij mee”, lacht de nuchtere ruiter uit Lunteren die het KNHS Indoorkampioenschap Zware Tour op zijn naam schreef.

“Dit is echt mijn eerste titel”, bevestigt Diederik van Silfhout (26), die al een lange loopbaan in de dressuursport heeft. “Ik was na de proef vandaag echt blij en opgelucht. Bonzanjo liep vandaag pas zijn eerste Kür op Muziek in de Grand Prix en die hadden we nog niet eens geoefend. Ik ben super blij hoe Bonzanjo zich vandaag gedroeg vandaag. Het is toch een drukke hal en hij heeft nog niet vaak in zo’n accommodatie gelopen. Hij heeft twee dagen top gepresteerd. Bonzanjo is een groot talent. Hij doet alles zo gemakkelijk. Ik geef hem dit jaar de tijd om zich verder te ontwikkelen.”
Bonzanjo is een zoon van de hengst Jazz en is een volle broer van Glock’s Tango waar Hans Peter Minderhoud jarenlang meer op het hoogste niveau presteerde. “We hebben Bonzanjo in gezamenlijk eigendom met Nol en Jeanette Gerritsen van De Dalhoeve.”

Marlies van Baalen reed de door haar familie zelf gefokte Zigeuner DVB naar het zilver. “Vorig jaar won ik de titel met Miciano, dit keer tweede. Heel mooi”, lacht de amazone uit Brakel. “Ik merkte dat Zigeuner DVB vandaag wat moe was. Over mijn Grand Prix gisteren was ik heel tevreden.”

Juryvoorzitter Eddy de Wolff van Westerode kijkt tevreden terug op het KNHS Indoorkampioenschap zware tour. “Diederik rijdt heel netjes en Bonzanjo is een paard met veel kwaliteit, goed bergop en een hele goede piaffe/passage. Marlies reed vandaag een hele goede foutloze Kür op Muziek, maar haar paard heeft net wat minder uitstraling dan Bonzanjo vandaag.”

Uitslag KNHS Indoorkampioenschap Zware Tour
1. Diederik van Silfhout (Lunteren), Bonzanjo (v.Jazz), 74,954
2. Marlies van Baalen (Brakel), Zigeurner DVB (v.Gribaldi), 72,614
3. Marjan van der Jagt (Spier), Radetsky (v.Houston), 70,888
4. Johan Rockx (Essen), Verdi de la Fazenda (v.Florett As), 69,171
5. Kirsten Beckers (’s Gravendeel), Broere Westpoint (v.Jazz),68,990

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-15 18:28

leuk, gefeliciteerd!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 08:55

Ik vind het toch erg jammer dat er hier niet meer ervaren GP combinaties mee deden.
Waarom starten de routiniers hier niet? Wij amateurleden van de KNHS betalen blijkbaar wel voor de 'top' van Nederland maar blijkbaar vinden ze een KNHS wedstrijd beneden hun nivo. >;)
Ik ben nog steeds blij dat ik mijn KNHS lidmaatschap heb opgezegd. Wij amateurs zijn alleen maar goed om geld binnen te brengen voor het bobogebeuren, bestuursleden die overal met hun snufferd vooraan staan en voor onze topruiters. Daar pas ik voor. Het wordt tijd dat er een andere wind gaat draaien bij de KNHS.

Ik vondhet ook bedroevend om te zien hoe weinig publiek er eigenlijk aanwezig was. Zelfs in de kur zat er een handjevol mensen op de tribune.
Dat was andere jaren heel anders.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:04

De toppers zijn nu druk met de wereldbekerwedstrijden, dus ik snap wel dat ze nu niet rijden. Misschien dat ze het op een andere plek op de kalender kunnen zetten zodat meer toppers mee kunnen doen. Verder heb ik lekker gekeken via de livestream. Dat scheelt mij mooi een flink ritje en oncomfortabel zitten op plastic stoeltjes. Dus dat zullen er ook wel meer hebben gedaan.

Anoniem

Re: Kampioenstitel Grand Prix voor Diederik van Silfhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:08

Over welke toppers heb je het dan Vur? Ik weet alleen van Edward dat hij in Gotenborg heeft gestart.
Daarbij heeft Edward Gal meerdere paarden waarmee hij zou kunnen starten.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:10

Logisch toch dat de toppers hun paarden sparen?

De meeste lopen volop mee in de wereldbekerwedstrijden en er wordt volgens een zorgvuldig samengesteld schema naar de finale toegewerkt. Die paarden hebben al heel veel gelopen en gereisd deze winter, daar past een NK waar voor hun niets vanaf hangt niet tussen.
Ook zijn veel combi's zich aan het klaarmaken voor de wedstrijden in Vidauban en Doha komende week, en indoor Brabant de week erop.
Vind het niet meer dan logisch & respectvol naar hun paarden toe dat ze het NK overslaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:12

Misschien dat het NK dan op een ander tijdstip gereden had moeten worden? In het buitenseizoen starten ze wel en het valt mij op dat het indoorseizoen eigenlijk maar een slap aftreksel daarvan is.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:13

Ja dus als Edward in Gotenburg is kan hij niet in Ermelo zijn ook al heeft hij meerdere paarden.
En afgelopen woensdag kwam Adelinde nog langs op het voorpagina nieuws dat zal ook allemaal niet zonder reden zijn.
Ze zullen keuzes moeten maken en een bepaald wedstrijd schema hebben.
Daar hebben wij geen kennis van.

Fijn voor Diederik zijn eerste Titel! Gefeliciteerd.

vur

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:14

Tja, ik heb het inderdaad over Edward, Hans Peter, Danielle, Adelinde (nu paard niet goed), Patrick en zo vergeet ik er nog wel een paar. En trouwens daarnaast is er ook nog de WDM waar meer te verdienen valt dan bij de knhs.

Je deed het gister trouwens weer goed Bettine.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:18

De wereldbekerwedstrijden lopen de hele winter door, dus dat wordt lastig.
Het NK Outdoor geldt vaak als selectiemoment voor een grote wedstrijd, afgelopen zomer was het een verplichte selectie voor de wereldruiterspelen en aankomende zomer waarschijnlijk voor het EK.

Het NK indoor is dat niet (en zou ook niet weten waarvoor het een selectie zou kunnen zijn). Maar is dat zo erg dan?
Ik vind het NK indoor juist een mooie plaats voor jonge/onervaren combi's om zich in de kijker te rijden en om eens in zo'n entourage te rijden. En een mooi moment voor de toppers om eens hun jonge paarden mee te nemen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:19

Ik begrijp je wel hoor Bettine, maar het is wel een NK dus wat is dan een indoor titel nog waard?

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 09:24

Thanks Vur :)

koenborias

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 15:07

Moet daar wel aan toevoegen dat ik het ere podium mistte.. Het is tenslotte een NK :o

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 16:29

Anoniem schreef:
Ik vind het toch erg jammer dat er hier niet meer ervaren GP combinaties mee deden.
Waarom starten de routiniers hier niet? Wij amateurleden van de KNHS betalen blijkbaar wel voor de 'top' van Nederland maar blijkbaar vinden ze een KNHS wedstrijd beneden hun nivo. >;)
Ik ben nog steeds blij dat ik mijn KNHS lidmaatschap heb opgezegd. Wij amateurs zijn alleen maar goed om geld binnen te brengen voor het bobogebeuren, bestuursleden die overal met hun snufferd vooraan staan en voor onze topruiters. Daar pas ik voor. Het wordt tijd dat er een andere wind gaat draaien bij de KNHS.

Ik vondhet ook bedroevend om te zien hoe weinig publiek er eigenlijk aanwezig was. Zelfs in de kur zat er een handjevol mensen op de tribune.
Dat was andere jaren heel anders.

Ik zat op de tribune :D . Maar het werd ook uitgezonden via clip my horse he.
Routiniers hoeven hier niet te starten, die kunnen internationaal starten. Ik vind het ook een mooie wedstrijd voor jongere combinaties of jonge paarden.