Bereden politie helpt bij zoektocht naar vermiste man

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Bereden politie helpt bij zoektocht naar vermiste man

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-15 12:51

http://www.bokt.nl / http://www.ad.nl / http://www.telegraaf.nl

De politie is vandaag in de bossen rond de Pyramide van Austerlitz aan het zoeken naar Hanno van Mil. De Amersfoorter is al bijna een jaar spoorloos.

Agenten zoeken het bosgebied onder meer af met elf paarden. Bij de zoektocht wordt gewerkt met camera's op de helmen van de ruiters. Plekken die opvallen worden gemarkeerd, waarna de technische recherche daar verder zoekt.

Volgens een woordvoerder van het zogenoemde coldcaseteam Midden-Nederland is dit een compleet nieuwe werkwijze voor de politie. "De paarden lopen in linie door het bos. De ruiters zitten hoog en hebben zo een totaal ander blikveld dan speurders op de grond. Omdat ze ook gps-zenders bij zich dragen, heeft de recherche straks grote bosgebieden helemaal nauwkeurig in kaart."

Van Mil verdween op 12 april vorig jaar. Er werd al vaker naar hem gezocht, maar telkens tevergeefs. Ook over hoe Van Mil is verdwenen, tast de politie in het duister. Zelfdoding, slachtoffer van een misdrijf of vrijwillig vertrek: alles is mogelijk.

Beeldmateriaal is hier te zien.

Almighty

Re: Bereden politie helpt bij zoektocht naar vermiste man

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 13:05

Hoop dat ze iets vinden. Blijkbaar hebben ze wel een aanwijzing om daar te gaan zoeken. Blijft een raar iets dat iemand zomaar ineens uit het leven kan verdwijnen en nooit meer iets van gehoord of gezien wordt. Hoop dan altijd voor de mensen eromheen dat er snel duidelijkheid komt. Anders blijft het zo slepen voor heel het leven.

De reden waarom de paarden in het bos moeten zijn is niet leuk> en het is werken maar voor die dieren ook een afwisseling om zo door de bossen te gaan ontspannen eigenlijk.

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 21:46

Ik heb begrepen dat zijn auto bij de Pyramide geparkeerd stond en dat ze daarom zijn gaan zoeken.

ponyfriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:00

Ik heb het ook al op het journaal gehoord. Hoop dat ze snel een aanwijzing vinden.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:08

en dan gaan ze na een jaar pas zo zoeken. Ik snap dat niet.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:15

Ze zullen wel eerder hebben gezocht, maar niet met ruiters en zulke apparatuur. Ik snap alleen niet dat ze die honden van die particuliere groep er niet laten zoeken, die hebben al zoveel goede vondsten gedaan voor wat betreft overleden mensen.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:18

Jet schreef:
Ze zullen wel eerder hebben gezocht, maar niet met ruiters en zulke apparatuur. Ik snap alleen niet dat ze die honden van die particuliere groep er niet laten zoeken, die hebben al zoveel goede vondsten gedaan voor wat betreft overleden mensen.

Ja ik snap dat ze toen wel gezocht hebben, maar om nu na een jaar zo te gaan zoeken vind ik een beetje zinloos. Indd laat dan die honden zoek en dan binnen een maand na de verdwijning. of er moeten ineeens nu nieuwe aanwijzingen zijn

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-15 08:26

Betreft dit niet een familielid van een bokker?
Blijft een vreselijk verhaal. Ik hoop dat het iets oplevert!