Adelinde Cornelissen niet naar wereldbekerfinale Las Vegas

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Adelinde Cornelissen niet naar wereldbekerfinale Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-15 21:39

http://www.equnews.nl / http://www.bokt.nl

Adelinde Cornelissen heeft op haar Facebookpagina laten weten dat ze komend weekend niet in Göteborg van start zal gaan. Parzival heeft een kneuzing aan zijn bil. Ook de reis naar Las Vegas, waar de wereldbekerfinale plaatsvindt, zal de combinatie niet maken.

“Vliegen geeft extra kans op stress en is een risico in verband met z’n hartoperatie. Dat extra risico wil ik niet nemen”, vertelde de amazone.

Cornelissen en haar achttienjarige toppaard Parzival staan in de tussenstand momenteel op een gedeelde tiende plaats. Het duo verzamelde 37 punten in de kwalificatiewedstrijden door de overwinning in het Franse Lyon en een tweede plek in het Deense Odense.

Voor Nederland staat Daniëlle Heijkoop er het beste voor met zestig punten op de derde plaats. Hans Peter Minderhoud volgt met 55 punten op de vierde plaats. Edward Gal staat met veertig punten op de negende plaats in de tussenstand.

In de wereldbekerfinale van 2012 in ‘s Hertogenbosch won Cornelissen met Parzival de Wereldbeker. In 2013 in het Zweedse Göteborg werd de combinatie tweede achter Helen Langehanenberg met Damon Hill.

cp112

Re: Adelinde Cornelissen niet naar wereldbekerfinale Las Vegas

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:20

Ze gaat niet wsnt hij heeft een kneuzing in zijn bil. Maar het reizen geeft een risico ivm zn hartoperatie? Ik volg die link ff niet :Y)

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:24

cp112 schreef:
Ze gaat niet wsnt hij heeft een kneuzing in zijn bil. Maar het reizen geeft een risico ivm zn hartoperatie? Ik volg die link ff niet :Y)

Even beter lezen! Staat er erg duidelijk.

Ze start niet in Göteburg, want hij heeft een.kneuzing in zijn bil. Maar hij zal ook niet starten in Las Vegas vanwege zijn hart en een extra risico met vliegen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:26

Maar zn hart zal dan ook bij goteburg al spelen dan neem ik aan..

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 22:32

zal dat genoemd worden omdat dat nu meer dan een jaar geleden is die hartoperatie? Want volgens mij gaan de paarden naar Rio ook niet op een boot.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 07:12

Ben benieuwd of ze wel had gevlogen als ze bovenaan stond en hij nu niet geblesseerd was.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:00

cp112 schreef:
Maar zn hart zal dan ook bij goteburg al spelen dan neem ik aan..

Naar Goteborg vliegt hij niet en op de vrachtwagen is hij gewend dus dat had met zijn hartconditie wel gekund, zoals hij dit seizoen al veel wedstrijden heeft gelopen.
Goteborg niet deelnemen is dus vanwege de kneuzing in de bil en Las Vegas niet vanwege de stress van het vliegen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:01

Als ze bovenaan had gestaan had hij waarschijnlijk ook geen kneuzing aan zijn bil gehad:-) Ik kan wel begrijpen dat ze geen vermogen aan reizen uit gaat geven als een eerste plaats niet meer haalbaar is.

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:05

janderegelaa schreef:
Als ze bovenaan had gestaan had hij waarschijnlijk ook geen kneuzing aan zijn bil gehad:-) Ik kan wel begrijpen dat ze geen vermogen aan reizen uit gaat geven als een eerste plaats niet meer haalbaar is.

haha wij denken hetzelfde :D

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:23

ik wist niet eens dat er problemen met zijn hart waren.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:34

Ik kan het niets anders dan verstandig vinden. Adelinde heeft een hele poos geleden ookal aangeven waarschijnlijk niet te gaan ivm het vliegen, nu heeft ze het definitief besloten. Dus ik betwijfel het ook of het echt aan haar plaatsing in het klassement ligt.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 08:42

Lithya schreef:
zal dat genoemd worden omdat dat nu meer dan een jaar geleden is die hartoperatie? Want volgens mij gaan de paarden naar Rio ook niet op een boot.

Ik had sowieso al het vermoeden dat hij Rio niet meer zou gaan halen als sportpaard.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:09

WiancaR schreef:
Ik kan het niets anders dan verstandig vinden. Adelinde heeft een hele poos geleden ookal aangeven waarschijnlijk niet te gaan ivm het vliegen, nu heeft ze het definitief besloten. Dus ik betwijfel het ook of het echt aan haar plaatsing in het klassement ligt.

dat zullen we nooit weten maar als ze een stuk hoger had gestaan had de keuze vast een stuk moeilijker geweest :D

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:22

Dan ben ik benieuwd als parcival volgend jaar in topvorm is en helemaal klaar voor Rio hij dan ineens wel kan vliegen. Ik denk dat het dan ineens wel kan.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:23

bliver schreef:
Dan ben ik benieuwd als parcival volgend jaar in topvorm is en helemaal klaar voor Rio hij dan ineens wel kan vliegen. Ik denk dat het dan ineens wel kan.

ja precies; wie weet gaan we het zien :D

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 09:27

Wat een gezeik. Als ze niet naar las vegas wil af reizen met een tiende plek omdat dat voor haar paard zijn hart extra belastend is, is dat haar goed recht.
Betekent niet dat ie nú niet geblesseerd is.
Wat een dierenartsen zitten er altijd op bokt, en altijd zo selectief! :) Als eentje van Gal zich aan tikt moet het waar zijn maar oh wéé als een andere ruiter een kleine blessure vast stelt bij zijn paard.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:00

Ayasha schreef:
Wat een gezeik. Als ze niet naar las vegas wil af reizen met een tiende plek omdat dat voor haar paard zijn hart extra belastend is, is dat haar goed recht.
Betekent niet dat ie nú niet geblesseerd is.
Wat een dierenartsen zitten er altijd op bokt, en altijd zo selectief! :) Als eentje van Gal zich aan tikt moet het waar zijn maar oh wéé als een andere ruiter een kleine blessure vast stelt bij zijn paard.

Je kon het niet beter zeggen!! Als haar paard volgend jaar in topconditie is en kans maakt op een medaille in Rio dan zal ze echt het risico wel nemen. Maar om te zorgen dat hij in Rio kan komen zal Adelinde nu geen extra risico's nemen en terecht. 99% van alle ruiters kijken hoe hun paard er de volgende dag bijstaat, deze topsporters proberen met planningen van jaren te werken.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:18

want dan is het risico voor zijn hart minder groot en niet meer gevaarlijk ?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:21

Nee, maar waarom zou je een risico nemen voor een wedstrijd die je verder toch niks op levert?

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:26

Ayasha schreef:
Nee, maar waarom zou je een risico nemen voor een wedstrijd die je verder toch niks op levert?

Je neemt het risico of je neemt het niet. Dat moet niet afhankelijk zijn van een medaille. Dat is mijn punt.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:31

bliver schreef:
Ayasha schreef:

Je neemt het risico of je neemt het niet. Dat moet niet afhankelijk zijn van een medaille. Dat is mijn punt.

Waarom zou je het risico nemen voor een relatief onbelangrijke wedstrijd die je wellicht alleen zou mee doen om in het ritme te blijven terwijl je eigenlijke doel nog moet komen en je daar al dat risico zal moeten nemen. Heb je een jong dier dan kan je het nog zien al ervaring op doen maar Ervaring op doen is niet meer van toepassing op Parzival. Dus waarom zou ze als er genoeg wedstrijden zijn die haar voorbereiden op Rio, waarvoor ze hem niet het vliegtuig op moet zetten.
DWZ: áls ze uberhaupt naar Rio gaat, iedereen lijkt daar wel van uit te gaan maar gaat ze ook?

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:36

Ik snap wat je bedoelt Ayasha en daar zit zeker ook wat in maar toch vind ik persoonlijk zoiets van 'het kan lichamelijk of het kan niet' en dat mag mi niet afhankelijk zijn van wel of geen medaille.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:40

Misschien kan het lichamelijk wel maar wil ze gewoon niet meer risico nemen dan nodig. :) Zijn hart was helemaal goed bij de laatste controle zei ze dus waarschijnljik kan het gewoon, maar wil zij zelf het risico niet nemen. :) Als ik het goed begrepen heb is ze best gek van Parzival en eigenaren hebben wel vaker de neiging van overbezorgd te zijn. ;) Het lijkt vergeten te worden maar Adelinde is in de eerste plaats gewoon een mens dat van paarden houdt. :) Daarna pas een GP-ruiter. :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:44

En juist door die instelling is ze extra beschermend naar Parzival en terecht.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-15 10:46

Als het risico toch best aanwezig is ivm zijn hart dan zou Rio ook aan hun neus voorbij moeten gaan.
Geen enkele medaille of overwinning weegt op tegen het leven van je paard lijkt me.