Baltik Sitte (v. Ogano Sitte) verhuist na een paar weken in de stal van springruiter Jérôme Guery opnieuw. De hengst is verkocht aan de Griekse amazone Melissa Vardinovianni, die ook Icoon A (v. Echo van het Neerenbosch) heeft gekocht. Guery kreeg Baltik Sitte onder het zadel, nadat Dirk Demeersman zijn afscheid als ruiter had aangekondigd.
"Het is inderdaad zo dat het paard slechts drie weken bij mij op stal heeft gestaan. Hij is echter zo goed afgericht en zo gemakkelijk te rijden, dat elke ruiter plezier aan hem kan beleven. Het paard beviel me heel erg, maar ik heb nog meer paarden ter beschikking," zegt Guery. "Ik was niet erg verbaasd hoe alles gelopen is. Vanaf het moment dat Dirk Demeersman zijn afscheid heeft aangekondigd, heb ik heel veel contact gehad met ruiters die het paard in hun stallen wilden. We waren niet gehaast om hem te verkopen, maar kunnen ons nu concentreren op de toekomst. Het ontbreekt me niet aan jonge paarden en ik denk dat we er een aantal met veel kwaliteiten hebben."