Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
oji schreef:Begrijp ik uit "Een combinatie krijgt 1 winstpunt bij 1 t/m 4 strafpunten en een stijlcijfer van 75 of hoger" dat tijdfouten mee gaan tellen in de winstpunten regeling? Dat is volgens mij wel helemaal nieuw.
Tendance schreef:Dan nog slaan deze hoog te rijden punten nergens op. Er zijn genoeg mensen, die keurig een parcours rondrijden, maar waarbij bijvoorbeeld het lichaam groot is en de bewegingen wat minder elegant.
Deze mensen krijgen hier in de buurt nooit hoge punten, terwijl ze beter rijden, dan welke ruiter ook.
Ook zijn er juryleden, die zonder te kijken bepaalde namen al punten geven.
Ik zou het goed hebben gevonden als ze wat meer richting de dressuur scores waren gegaan.
60% 1 wp. 65% 2 wp. En 70 of 75% 3 wp.
Zo moet je toch netjes rijden voor een punt, maar hoeft het geen modeshow te zijn. En mensen, die altijd in de prijzen zitten moeten sneller doorstromen.
Sommige jury's durven krap een 7 te geven en die gaan ook na de bijscholing niet veranderen.
Ik denk dat er volgend jaar wel weer gewijzigd zal worden.
Jammer dat de opgerichte sprinforums de ideeën uit het veld, die ze zouden moeten vertegenwoordigen, niet meenemen.
Bij ons altijd max 1 en eigenlijk in de buurt (binnen 75 km enkele reis) 1 wedstrijd per maand xtvax schreef:Ik vind het - in tegenstelling tot de meeste - juist wel een goede regeling.
Als je gewoon netjes (dus min 60 punten) een parcours rijdt, krijg je in elk geval 1 winstpunt. Dat is bij de dressuur ook zo (en hoe blij is iedereen als ze 1 winstpunt rijden).
Is het heeeel netjes krijg je er 2. Oke, je kan bij dressuur 2 proeven rijden, nou ja, het is toch niet zo dat we allemaal zo snel mogelijk naar een klasse hoger willen/moeten?
Het is geen straf om dan dus iets meer B parcoursen te moeten rijden, dat is juist goed voor de ervaring. Hoe vaak zie je niet dat je je hart vast houdt, maar iemand toch foutloos rond rijdt?? Dat deze mensen iets langer in de B moeten blijven vind ik dus alleen maar een goede zaak.
sanurie schreef:Doe dan het volgende:
Een combinatie rijd 70 stijlpunten met 1 balk. Dit is -4 punten en dan kom je dus uit op 66 stijlpunten, dan heb je altijd nog 1 winstpunt.
Met -5 punten (weigering/balk + tijdfout) heb je geen winstpunt meer.
Iemand die dus heel erg netjes rijd kan zich een balk realiseren..
sanurie schreef:Ik ben nooit fan geweest van het Stijlbeoordeling in de klasse B.
Zeker hoe het nu word, erg lastig...
Doe dan het volgende:
Een combinatie rijd 70 stijlpunten met 1 balk. Dit is -4 punten en dan kom je dus uit op 66 stijlpunten, dan heb je altijd nog 1 winstpunt.
Met -5 punten (weigering/balk + tijdfout) heb je geen winstpunt meer.
Iemand die dus heel erg netjes rijd kan zich een balk realiseren.
En ik vind dat de grens ook anders moet, doe dan met 70 stijlpunten = 2 winstpunten.
Dan houden we de sport toegankelijk voor iedereen.
oji schreef:Ik zie het probleem niet zo. Als je gewoon netjes met een goed grondritme en passend op de sprong met enige regelmaat foutloos rijdt, hark je ook met die nieuwe regeling die punten zo binnen. Doe je dat niet...tja, dan heb je denk ik ook nog niets in de L te zoeken.
Groot verschil met de dressuur vind ik in springen wel veiligheid voor ruiter en paard. Heb je in het springen je basis niet voor elkaar en je promoveert toch naar de L, is de kans op blessures voor paard en ruiter heel groot. Doe je dat in de dressuur, ach, dan rijdt je slechts voor schut en spek en bonen. No harm done.
Tendance schreef:Ik sluit me aan bij Bar en Tendance, veiligheid staat voorop, maar hoe kan er nou van een B ruiter verwacht worden dat deze hoger dan een 7,5 haalt voor de houding en het rijden? Ik heb altijd geleerd dat B staat voor Beginners. En beginners moeten zich een foutje kunnen veroorloven, is mijn mening. In de dressuur heb je ook de kans om een slecht cijfer door een fout weer op te halen door ergens anders een beter cijfer te halen. Als je met de nieuwe regeling een balk tikt of een weigering hebt moet je houding en zit een 9 waard zijn wil je nog een winstpunt kunnen halen...
Apple schreef:Voor inderdaad een paard dat af en toe een balk heeft wordt het zo heel lastig om nog winstpunten te halen