Britse politie gaat samenwerken met plaatselijke ruiters

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Britse politie gaat samenwerken met plaatselijke ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 13:34

http://www.bokt.nl / http://www.fwi.co.uk

Afbeelding
Bron: wikimedia commons

De Britse politie heeft 50 vrijwilligers in dienst genomen in Northamptonshire om te dienen als extra ogen en oren in de strijd tegen overtreders van de wet. Het gaat hierbij om 50 ruiters uit de omgeving.

De ruiters zullen de politie op de hoogte brengen van mogelijke problemen in de omgeving. Alle ruiters zijn achttien jaar of ouder en hebben een eigen paard. Voordat zij deel mogen nemen aan de diensten moeten ze een veiligheidstraining volgen bij de British Horse Society. Daarnaast krijgen ze een jas met het politielogo erop waarmee ze te herkennen zijn als vrijwilligers.

Om de veiligheid van de ruiters te garanderen zullen zij geen patrouille rijden en hoeven ze de overtreders niet aan te spreken. Wel zullen zij de politie op de hoogte brengen wanneer ze iets verdachts zien bij het buiten rijden.

De politie hoop dat de aanwezigheid van deze ruiters in uniform een positieve invloed heeft op de motorrijders die er berucht om staan om veel te hard te rijden op de landwegen.

De introductie van de vrijwilligers te paard is één van de projecten die de politie momenteel heeft lopen. Eerder werd een dergelijk project al gestart in Hertfordshire en daar bleek het een succes.

heidy_wilco

Re: Britse politie gaat samenwerken met plaatselijke ruiters

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:29

Wat een super initiatief zeg!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:01

Mogen ze hier ook doen.

xxelviraxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:03

Dat zouden ze hier ook zeker mogen doen, dan meld ik ons gelijk aan.

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:05

Dat mogen ze hier inderdaad ook wel doen! Lijkt me een goede bijdrage aan de veiligheid en daarnaast zou het me wel leuk lijken om te doen!

Krijgen vrijwilligers in GB betaald? Hier in Nederland krijgen vrijwilligers van de politie wel een vergoeding. Ben wel benieuwd of dat daar ook zo is.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 15:06

Lijkt me een soort buurtwacht ter paard.
Goed hoor......zolang je sommige dingen maar gescheiden houd.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:09

Het probleem is hard rijdende motors.. En dan ga je paarden inzetten? Juist..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:14

elinebakker schreef:
Het probleem is hard rijdende motors.. En dan ga je paarden inzetten? Juist..

Hoe bedoel je? Mensen die in het buitengebied wonen die weten precies wat hier bedoeld wordt denk ik.
Alhoewel het hier in de randstad ook voorkomt. Hoe vaak je niet als ruiter oog in oog staat met een motorcrosser of crossfiets die meent ook gebruik te mogen maken van de ruiterpaden. Of gewoon dwars door het landschap crossen en daarbij een hoop vernielen.
Goed initiatief dus, van mij mogen ze het hier ook doen.

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:26

Ik zit liever in een politieauto dan op een paard met een politiehesje aan wanneer ik een hard rijdende motor tegen kom :+ Denk ook dat dat een stuk effectiever is! Voor 'buurtcontrole' zijn paarden natuurlijk handig, maar specifiek voor hardrijders, denk ik niet.

ponyfriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:15

Goed initatief, zeker voor de veiligheid!

Cherdenise

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 17:18

Goed idee!

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:05

Wat een super initiatief!
Dan meld ik me ook gelijk aan. :D

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:18

Ik meld me dan ook aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:48

Wat leuk. Mogen zie hier ook wel doen. Enige probleem is dat de mensen zich hier niet misdragen en prima rekening met elkaar houden.
Ach als ik crossmotor tegen kom dan doe ik daar ook niet zo moeilijk om. Mijn ervaring is dat ze prima rekening met je houden en iedereen zijn hobby. De wereld is vele malen leuker wanneer je vriendelijk bent en iedereen wat gunt. (Ik moet misschien wel bij vertellen dat we hier gewoon wat zandpaden hebben waarbij niet staat dat je daar niet mag komen met gemotoriseerde voertuigen)

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 19:48

Ohh dat wil ik ook!

Alleen ben ik bang dat ze een "politieagent" op een Haflinger niet erg serieus nemen :')

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 20:16

Peerke_ schreef:
Ohh dat wil ik ook!

Alleen ben ik bang dat ze een "politieagent" op een Haflinger niet erg serieus nemen :')

Whaha, hier precies hetzelfde :') vooral omdat Wilco ook nog eens een superlieve uitstraling heeft!

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 00:10

Geloof niet dat ik mee zou doen, net als bij hondenbezitters die buiten lopen en zgn extra op moeten letten.
Ik ben geen verlengde arm van de politie, ik ben daar niet voor getraind, en word er niet voor betaald. Zie ik wat geks, geef ik het gewoon door, maar ik ga geen buurtwachtje spelen...

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 16:59

Peerke ik heb een haflinger en die is niet lief tegen honden. Ik moet een stuk door losloopgebied en doe dan een oranje hesje aan en laatst dachten ze dat ik politie was :P . Dus dat zal wel meevallen.

Peerke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:06

Nou ik zou een politieagent op een Haflinger toch wel even uitlachen :+

Aartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-15 17:13

Billy schreef:
Geloof niet dat ik mee zou doen, net als bij hondenbezitters die buiten lopen en zgn extra op moeten letten.
Ik ben geen verlengde arm van de politie, ik ben daar niet voor getraind, en word er niet voor betaald. Zie ik wat geks, geef ik het gewoon door, maar ik ga geen buurtwachtje spelen...

Maar dat is toch ook prima? Maar wat vaak zo is, is dat je toch minder alert bent wanneer je gewoon je hond uit laat dan wanneer jij bewust gevraagd bent om extra op te letten. Dat is wat de politie graag wilt. En ik vind dat ook een heel goede zet. We houden het met zn allen veilig door alert te zijn. Je hoeft ook niet in te grijpen, want daar ben jij inderdaad niet voor getraind. Maar het gaat hier puur om extra ogen. :)

Als buschauffeur worden wij ook vaak gevraagd extra op te letten. Sterker nog wij krijgen met regelmaat een melding van vermiste of juist verdachte personen! Op ons informatie scherm wordt dan een uitgebreide omschrijving van een persoon gegeven die de politie zoekt. Als alle buschauffeurs dan gewaarschuwd worden is de politie al een heel eind geholpen!