Internationaal debuut voor Daniëlle Heijkoop en Zaffier

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Internationaal debuut voor Daniëlle Heijkoop en Zaffier

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 09:23

bokt.nl / www.eurodressage.com

Dressuuramazone Danielle Heijkoop zal op de WB-kwalificatiewedstrijd in het Zweedse Göteborg eind deze maand voor het eerst een internationale Grand Prix-proef rijden met de elfjarige merrie Zaffier.

Zaffier (v. Special D) werd als driejarige gekocht door Carlijn de Boer, die de merrie doortrainde en uitbracht tot op Grand Prix-niveau. Heijkoop kreeg de merrie een paar maanden geleden onder het zadel. Op 18 januari reden ze hun eerste wedstrijd als combinatie in een nationale wedstrijd in Nieuw- en Sint Joosland, waar ze een score van 67,77% haalden. De combinatie beantwoordt sindsdien ook aan de criteria om aan internationale wedstrijden deel te mogen nemen.

"We zijn erg trots op Zaffier," zegt Peter Stevens, de fokker van de merrie. "We denken dat het niet zo gek is om een tuigpaard te kruisen met een dressuurpaard. We wilden een rijdbaar sportpaard fokken. We kregen expressie, een paard dat zichzelf kan dragen met goed achterbeengebruik en een goede tred, voorwaartsheid en een goed karakter. Zaffier heeft het allemaal."

bliver

Re: Internationaal debuut voor Daniëlle Heijkoop en Zaffier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 09:28

Gister heeft ze anders haar proef voortijdig beeindigd zie ik bij de uitslagen......

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:31

bliver schreef:
Gister heeft ze anders haar proef voortijdig beeindigd zie ik bij de uitslagen......

Dàt kan de beste overkomen, volgende start beter! Hup hup!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 10:32

Van Brenk beste in Grand Prix Special

De Grand Prix rubriek werd in handicap verreden met de Grand Prix Special. Wijnanda van Brenk was de beste op dit niveau en werd tweede achter Filion. Met haar Urbanus (v. Gribaldi) reed ze naar een nette score van bijna 70%. Daniëlle Heijkoop reed pas voor de tweede keer Grand Prix met haar paard Zaffier, die nog maar weinig ervaring heeft op dit niveau. In het begin van de proef liet de zwarte nakomeling van Special D mooie stukken zien die hoge cijfers opleverden, waaronder ruim scharende drafappuyementen. Maar helaas werd de spanning iets te veel in de tweede piaffe en moest de proef beëindigd worde

ponyfriendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:13

Elisa2 schreef:

De Grand Prix rubriek werd in handicap verreden met de Grand Prix Special. Wijnanda van Brenk was de beste op dit niveau en werd tweede achter Filion. Met haar Urbanus (v. Gribaldi) reed ze naar een nette score van bijna 70%. Daniëlle Heijkoop reed pas voor de tweede keer Grand Prix met haar paard Zaffier, die nog maar weinig ervaring heeft op dit niveau. In het begin van de proef liet de zwarte nakomeling van Special D mooie stukken zien die hoge cijfers opleverden, waaronder ruim scharende drafappuyementen. Maar helaas werd de spanning iets te veel in de tweede piaffe en moest de proef beëindigd worde

Met een handicap?

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 12:21

Dan denk ik niet dat ze helemaal naar Götenborg gaat als het gisteren niet lukte.
Beetje ver om te gokken.

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:30

Dat gaat ze idd. niet :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:33

ponyfriendje schreef:
Elisa2 schreef:

Met een handicap?

In handicap, ik denk dat dat in houdt dat ze "buiten wedstrijd" starten.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 14:48

In handicap wil hier in brabant zeggen dat ze bijv de klasse M1 en M2 samen voegen bij de prijsuitreiking.
Deze klassen zijn dan ook gejureerd door dezelfde jury :).
Denk dat ze dat er hier ook mee bedoelen.

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:18

Ayasha schreef:
ponyfriendje schreef:

Met een handicap?

als je het niet weet roep dan niet zomaar iets...
buiten mededinging starten is Hors concours (hc).
In handicap betekend dat er 2 rubrieken samen gevoegd worden. Mits door dezelfde jury beoordeeld.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 16:50

cp112 schreef:
Ayasha schreef:

als je het niet weet roep dan niet zomaar iets...
buiten mededinging starten is Hors concours (hc).
In handicap betekend dat er 2 rubrieken samen gevoegd worden. Mits door dezelfde jury beoordeeld.

Nog geen avond-eten gehad ofzo? :? Beetje minder kan ook wel. Ik zeg toch "ik denk" niet "ik ben er zeker van dat..."
de handicap proef of "inrijproef" hier is de proef waarvoor je geen winstpunten krijgt. Daarom dat ik dat dacht.

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:07

Op dat niveau is dat ook in België niet meer zo Ayasha. De inloopproeven zijn alleen bij regionales.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 18:43

horseyfries schreef:
Op dat niveau is dat ook in België niet meer zo Ayasha. De inloopproeven zijn alleen bij regionales.

Dat vermoedde ik maar wist ik dus niet zeker. Vandaar ook de 'ik denk'. :)
Maar thx voor de info

horseyfries

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:56

ambre schreef:
Dan denk ik niet dat ze helemaal naar Götenborg gaat als het gisteren niet lukte.
Beetje ver om te gokken.

Toch gelijk gekregen Ambre ;)

ambre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-15 13:57

Oneerlijk,ik had inside information. :D