Eventingruiter overlijdt na valpartij in cross-country

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Eventingruiter overlijdt na valpartij in cross-country

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-15 10:47

http://www.bokt.nl / http://www.rfhe.com
Ingezonden door bokker StalDuijndam

Zaterdag 14 februari is de eventingruiter Francisco Seabra overleden na een valpartij tijdens de tweesterren cross-country van de Alegra Rancho Eventing Tour in Sevilla, Spanje.

Seabra reed de cross met Aferzysta, een 12-jarig paard van Poolse afkomst. Bij hindernis 10c, een watercombinatie, kwam de 30-jarige, Portugese, ruiter met zijn paard ten val. Een arts en paramedisch team waren snel ter plaatse, maar alle hulp mocht niet meer baten.

"Namens iedereen in de sport wil ik graag mijn oprechte deelneming betuigen aan de familie van de heer Francisco Seabra." Dit laat technisch jurylid Alain James weten via een persbericht op de website.

Ook op social media reageren ruiters en amazones geschokt. 'Mijn gedachten gaan uit naar zijn familie en nabestaanden en wens hen heel veel sterkte toe. R.I.P. Francisco', plaatst Elaine Pen in een bericht op facebook. Althea Bleekman plaatste een bericht op twitter: 'Ik ben geschokt. Wat een enorm verlies voor de eventing familie en de Barroca familie. Mijn gedachten gaan uit naar Francisco's familie.'

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 11:37

Verdrietig nieuws maar ik vind het ook heel erg "het risico van het vak ".
Vraag een doorwinterde motorrijder ná een ongeluk waarbij hij lijf en leden gebroken heeft naar zijn of haar wens......dan is terug op de motor het eerste wat in ze opkomt.
Denk dat het in dit geval niet anders zou zijn geweest.

De man is gestorven in het harnas.
Door zijn verwondingen niet meer kúnnen rijden had hij waarschijnlijk véél erger gevonden.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:07

ik had liever door mijn verwondingen niet meer kunnen rijden dan dat ik in het harnas zou moeten sterven... dus om dat voor een ander te denken.. het hoeft niet..

ik zeg altijd ik hoef echt niet dood te gaan door zon paard.. ook al leef ik er mee. dat het een risico is so be it... maar nee sterven in het harnas -O-

een risico van het vak is het zeker trouwens
Laatst bijgewerkt door Christiene op 15-02-15 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 21:09

RaafSmits schreef:
Verdrietig nieuws maar ik vind het ook heel erg "het risico van het vak ".
Vraag een doorwinterde motorrijder ná een ongeluk waarbij hij lijf en leden gebroken heeft naar zijn of haar wens......dan is terug op de motor het eerste wat in ze opkomt.
Denk dat het in dit geval niet anders zou zijn geweest.

De man is gestorven in het harnas.
Door zijn verwondingen niet meer kúnnen rijden had hij waarschijnlijk véél erger gevonden.

Eens. Nog steeds triest natuurlijk.

Jammer alleen dat er niks over het paard wordt gezegd.

Marjo

Re: Eventingruiter overlijdt na valpartij in cross-country

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:47

Zonde... Risico van het vak ja, maar toch. Heftig hoor! Heb hem in Frankrijk gezien met Zarthago:

Afbeelding

Vampie14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-15 22:51

Wat heftig zeg! :(

Ilse_1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 10:19

Jeetje! -O- ik had de titel te snel gelezen em dacht dat het paard was overleden..dat vond ik al erg! Maar de ruiter... Sterkte aan de familie!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 14:06

Helaas weer een goeie ruiter overleden :(

Sterkte voor familie en vrienden!