Auto botst op paard en pony bij Geesteren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Auto botst op paard en pony bij Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-15 10:37

bokt.nl / www. rtvoost.nl
Ingestuurd door yvonnevd

Gisteravond is een auto ingereden op een paard en een pony. Het ongeluk gebeurde op de Haarbrinksweg tussen Harbrinkhoek en Geesteren (Overijssel). De pony overleefde het ongeluk niet.

Het is onduidelijk hoe de dieren op straat terechtgekomen zijn. De bestuurster van de auto zag ineens de twee dieren op de weg en kon niet meer op tijd remmen.

Het paard is na het ongeluk nagekeken door een dierenarts en met een tractor naar een stal gebracht. Het is onbekend hoe het paard eraan toe is. De bestuurster van de auto raakte niet gewond.

xLeoniee

Re: Auto botst op paard en pony bij Geesteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 10:56

He bah.. ik krijg zo langzamerhand het idee dat er mensen zijn die bewust een hek open zetten.. Het gebeurd zoveel de laatste tijd :x

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:08

Nee hoor xLeoniee, het gras is op en de paarden gaan op zoek naar vers gras op andere weiden. Hier in het koeiengebied is bekend dat je echt heel voorzichtig moet rijden want plotseling staan er koeien voor je neus. Heel erg gevaarlijk.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:25

Klopt wat pien_2010 zegt.Daarom begrijp ik niet dat men niet zorgt voor ruim voldoende hooi in de wei.Dan blijven je dieren wel in de wei.

mellen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:35

gohya schreef:
Klopt wat pien_2010 zegt.Daarom begrijp ik niet dat men niet zorgt voor ruim voldoende hooi in de wei.Dan blijven je dieren wel in de wei.

Daar ligt het niet altijd aan, het gras buiten de wei is momenteel veel lekkerder dan hooi.
mijn ouders hadden ook zo'n uitbreker, ieder voorjaar was het raak, en hij had genoeg voer en meer als een hectare grond.
Maar nee hij moest zo nodig het gras buiten de wei, het maakte niet uit hoeveel draden of stroom, het was een shet met een dikke winter vacht. Een aanloop en hij stond aan de andere kant.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:42

Uiteraard heb je er ook uitbrekers bij,maar het is gewoon algemeen bekend dat een dier op zoek gaat naar voedsel,als hij dat op zijn plaats niet heeft.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 11:43

Klopt Mellen95. Onze paarden hebben onbeperkt hooi, maar we zijn toch wel super voorzichtig want hooi verliest het bij het gras. Dat laatste is ondanks 1,5 HA nu echt wel op. De wei is zo glad als een biljartlaken.

Science90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 12:29

Waar kwamen de paarden weg dan? Uit een weiland bij de opfok?

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 13:20

Pfff dicht bij mij in de buurt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 20:58

Naar zeg.
Bij ons zit er bewust afgezet pad tussen het landje en de weg. Mochten uit het landje breken dan lopen ze eerst op het pad en dan kunnen we ze van pad plukken en weer terug het weiland in.

cariena1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-15 09:30

hoe is het nu met het paard dat is afgevoerd door de tractor lijkt me niet goed nl als je m zo kan vervoeren