Veteraan traint voor Olympische spelen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Veteraan traint voor Olympische spelen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 20:30

http://www.bokt.nl / http://www.chron.com

Derrick Perkins probeert tegen allen kansen in te rijden voor Olympisch goud in 2016.

Perkins heeft er altijd van gedroomd dat hij op een dag op het podium zou staan samen met andere kampioenen om zijn medaille in ontvangst te nemen. Als hij niet zo volhardend was en geen equitherapie volgde zou deze droom lang geleden opgegeven zijn.

Perkins traint vijf dagen in de week als een pararuiter op het Snowdonia Farms Equestrian Center in Tomball en probeert zijn droom waar te maken. Toch had hij nooit verwacht dit te doen op de rug van een paard. "Ik heb altijd gedacht dat ik mijn droom waar zou maken met Tae Kwon Do" vertelt Perkins

De pararuiter is een U.S. Air Force veteraan, die in september 1988 een ongeluk kreeg en daarmee zijn leven voorgoed veranderde. Hij onderging therapie en keerde terug naar huis. In 2008, twintig jaar na het ongeluk begon hij zijn revalidatie training op het SIRE Houston Therapeutic Equestrian Center. De keuze hiervoor is niet vreemd, Perkins groeide op met paarden.

Tijdens zijn therapie begon hij serieus na te denken over het rijden van wedstrijden. "Ik begon met het rijden van wedstrijden in 2009", vertelt Perkins. In de vier jaar dat de pararuiter rijdt voor SIRE won hij lintjes in Trail, Barrel rijden en in 2013 won hij de begeerde rodeo belt buckle. In 2011 begon de man serieus na te denken over deelname aan de Paralympische spelen van 2016 in Rio de Janiero.

In 2012 ontving Perkins zijn 1A klassificatie, waarmee hem toegestaan werd om internationale wedstrijden te rijden. Vanaf januari 2013 is Perkins zich gaan richten op zijn Paralympische training samen met zijn trainer Jayne Lloyd.

De pararuiter rijdt het paard Joshua. Bij de eerste ontmoeting bleek er direct een klik te zijn tussen man en paard en afgelopen jaar reden de twee mee tijdens een eerste pre-kwalificatie. In de planning zitten nog twee kwalificatie wedstrijden in de lente in Frankrijk en België, een kwalificatie wedstrijd in de zomer in California en een Kwalificatie wedstrijd in Houston in de herfst.

Perkins rijdt momenteel een score van 58 en moet minimaal een score van 63 rijden om gekwalificeerd te worden voor het team. Toch is er nog ruimte zat voor verbetering, Perkins en Joshua vormen nog maar een paar maanden een team. Naast het verbeteren van de score wacht er nog een andere uitdaging voor de ruiter. Hij moet minimaal $300.000 bij elkaar zien te krijgen om alle kosten te kunnen dekken rondom de wedstrijden.

Momenteel is er een fonds geopend voor Perkins, zodat mensen een donatie kunnen storten als zij hem willen steunen in zijn droom.

Klik hier voor foto's van Perkins en zijn paard Joshua.

xAntoinettex

Re: Voormalig veteraan traint voor Olympische spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 20:55

Hij heeft nog een lange weg te gaan maar wat een stoer doel! :D

BigOne

Re: Voormalig veteraan traint voor Olympische spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:03

Wat is een mens zonder dromen, ik hoop dat het hem lukt om het geld bij elkaar te krijgen. Zal met veel publiciteit in Amerika wel lukken. En in twee jaar kan hij inderdaad nog heel veel verbeteren.
Maar goud???

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:06

offtopic: Kun je voormalig veteraan zijn? :o?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-15 21:17

Maeve schreef:
offtopic: Kun je voormalig veteraan zijn? :o?

Nee dat kan je niet :D
Gevalletje niet twee dingen tegelijk willen doen. Ik heb de titel aangepast, bedankt voor je berichtje :j

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:33

bigone schreef:
Wat is een mens zonder dromen, ik hoop dat het hem lukt om het geld bij elkaar te krijgen. Zal met veel publiciteit in Amerika wel lukken. En in twee jaar kan hij inderdaad nog heel veel verbeteren.
Maar goud???

met brons zal hij ook al gelukkig zijn denk ik

pillow

Re: Veteraan traint voor Olympische spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 21:48

Ik vind het ook bijzonder dat de man donker is, dat zie ook je nooit

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:17

pillow schreef:

Dat dacht ik ook. Huh, een donkere. Dat neemt niet weg dat ik hem succes wens en hoop dat hij krijgt wat hij wil ;)

Rocco_Love12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 23:33

pillow schreef:

Ik denk eerder weinig. Glasten Krapels is een voorbeeld

petraaken

Re: Veteraan traint voor Olympische spelen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 10:46

In welke grade rijdt hij?

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 04:58

bigone schreef:
Maar goud???

Ik verwacht dat dat geld geen probleem gaat opleveren hoor :o
Amerikanen kijken ontzettend op tegen militairen en veteranen! Ze kunnen hier bovendien super veel dingen gratis krijgen, omdat ze het land gediend hebben. :)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-15 09:32

Rocco_Love12 schreef:
pillow schreef:

Ik denk eerder weinig. Glasten Krapels is een voorbeeld

oke erg weinig dan