Belgische hoefsmid raakt materiaal kwijt door diefstal

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Belgische hoefsmid raakt materiaal kwijt door diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 18:25

http://www.bokt.nl / http://www.horsus.nl

Een vervelende verrassing voor hoefsmid Nick Vermassen uit Lede, België. In de nacht van donderdag op vrijdag werd zijn auto gestolen die hij gebruikt voor zijn werkzaamheden als hoefsmid.

"De inrichting van de wagen is evenveel waard als de wagen zelf", vertelt Vermassen.

Twee nachten daarvoor was de hoefsmid al wakker geschrokken omdat het alarm van de auto afging. Vermassen vermoedt dat de dieven toen al een eerste poging deden om de auto te stelen. Op vrijdagochtend ontdekte zijn vriendin dat de auto verdwenen was. Volgens Vermassen een ramp omdat de auto speciaal ingericht is voor zijn werk.

Zo is de achterbank vervangen voor een meubel met een aambeeld, oven en tal van ander gereedschap. Deze aanpassingen en materiaal zouden €20.000 gekost hebben. Een bedrag wat bijna gelijk staat aan de auto zelf.

De hoefsmid had geen diefstalverzekering waardoor de diefstal een zware tegenslag is. Toch kan hij verder werken, collega's bieden hem tijdelijk een bestelwagen aan. Vermoedelijk zal Vermassen de rest van het jaar zijn verdiende geld terug moeten pompen in aanschaf van nieuw materiaal. Naast collega's deed ook de firma Mustad een mooi aanbod, dit bedrijf wil al het gestolen materiaal vervangen voor de hoefsmid.

Ondanks het mooie aanbod wil Vermassen het liefste zijn eigen wagen terug. "Al vrees ik dat mijn wagen al lang in het buitenland zit", aldus Vermassen. Wel roept hij mensen op om zich te melden als ze iets gezien hebben.

Klik hier voor een foto van de auto.

secricible

Re: Belgische hoefsmid raakt materiaal kwijt door diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 18:26

Dan zou het wel handig zijn als men weet waar op te letten. Kenteken, kleur van het busje, opdruk?
Wel vervelend iig.

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 19:00

secricible schreef:
Dan zou het wel handig zijn als men weet waar op te letten. Kenteken, kleur van het busje, opdruk?
Wel vervelend iig.

Helaas stond dit niet vermeld bij het originele bericht.

LBLGypsyCobs

Re: Belgische hoefsmid raakt materiaal kwijt door diefstal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 19:31

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-15 19:42

LBLGypsyCobs schreef:

Dank je wel. Ik heb zitten zoeken op de site maar kon het niet vinden. Heb daarom gebruik gemaakt van een andere bron zonder foto. :)

Je kan dit ook voortaan sturen door te drukken op foutje of tip de redactie, het komt dan direct in onze inbox terecht. Daardoor zie ik het sneller :)