Gerco Schröder derde in Grote Prijs Bordeaux

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Gerco Schröder derde in Grote Prijs Bordeaux

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-15 23:41

https://www.knhs.nl

Net als vorige week in Villach-Treffen eindigde Gerco Schröder vandaag met Glock’s Cognac Champblanc op een derde plaats in een Grote Prijs, vandaag in Bordeaux. Het verschil: vorige week op driesterren-niveau, vandaag op het hoogste vijfsterren-niveau. De Duitser Daniel Deusser pakte de winst met Espyrante.

Elf combinaties plaatsen zich voor de barrage waarin Schröder lange tijd aan de leiding ging. Pas de laatste twee starters Deusser en Kevin Staut wisten zijn foutloze resultaat in een tijd van 37.84 seconde te verbeteren. Het verschil tussen Deusser en Staut van 0.01 seconde kon niet kleiner.

Gerco Schröder was ingenomen met het resultaat: “Glock’s Cognac Champblanc sprong heel goed. Ik reed als derde in de barrage en heb op mijn manier snel gereden. Hij is niet het snelste paard van zichzelf. Na mij werden veel fouten gemaakt door de andere combinaties. Glock’s Cognac Champblanc springt de laatste tijd heel constant en ik ben dan ook blij dat familie Glock hem voor me heeft kunnen behouden, anders was hij zeker verkocht geweest.”
“Volgende week rijd ik met Glock’s London de Masters in Hong Kong. Glock’s Cognac Champblanc is een heel goed paard naast London. Ook Glock’s Zaranza sprong in Bordeaux heel goed. Ja, dit was een goed weekend”, besluit de Twentse topruiter.

Wout Jan van der Schans was de tweede Nederlander aan start. Met Capetown (v.Oklund) eindigde hij als 16e met een springfout in de eerste omloop.

Uitslag CSI***** Grote Prijs Bordeaux, 1.60m
1. Daniel Deusser (DUI), Espyrante (v.Obourg), 0 – 0, 36.92 sec
2. Kevin Staut (FRA), Silvana HDC (v.Corland), 0 – 0, 36.93 sec
3. Gerco Schröder, Glock’s Cognac Champblanc (v.Clearway), 0 – 0, 37.84 sec
16. Wout Jan van der Schans, Capetown (v.Oklund), 4

Klik hier voor de volledige uitslag

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 08:28

Volgende week naar Hong Kong, jeetje, wat een reis!