Charlotte Jorst koopt Akeem Foldager

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

Charlotte Jorst koopt Akeem Foldager

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 10:11

http://www.bokt.nl / http://www.eurodressage.com

De Deens-Amerikaanse Charlotte Jorst heeft de dertienjarige Deense warmbloed ruin Akeem Foldager van Andreas Helgstrand en Hanni Toosbuy verworven als hoop voor het VS-team voor de Olympische spelen van 2016 in Rio de Janeiro.

Akeem Foldager is een van Denemarken's meest talentvolle paarden. The imponerende zwartbruine Akinos-zoon werd getraind en uitgebracht op Grand Prix niveau door Joachim Thomsen, maar was verkocht door de eigenaresse Patricia Florin voor een multi-miljoenen bedrag in februari 2013.

Helgstrand heeft het paard succesvol uitgebracht in 2013 en de combinatie heeft met het Deense team deelgenomen aan de Europese kampioenschappen in Herning (Denemarken).

De wedstrijdcarrière van Andreas Helgstrand en Akeem Foldager kwam tot een abrupt eind in april 2014, toen Helgstrand werd beschuldigd met dierenmishandeling na aanleiding van zijn opendag, waar het paard gepresenteerd werd met een blauwe tong en spoorplekken. De ruiter trok zich onmiddelijk terug uit de wedstrijden en focuste zich op het coachen, terwijl verschillende rechtszaken werden behandelt. Hij werd vrijgesproken van mishandeling, in de periode van de herfst en winter 2014-2015.

Vandaag werd bekend gemaakt dat de in Amerika wonende Jorst Akeem Foldager heeft gekocht. Het paard komt woensdag 11 februari aan in Amerika.

"We zijn blij dat Akeem een eigenaar heeft gekregen die zijn grote talent kan blijven ontwikkelen," becommentarieerde Andreas Helgstand. "Akeem is een paard met veel potentieel. Er zijn er niet veel in de wereld met zo'n kaliber."

"Ik heb Akeem altijd gevolgd onder Andreas en toen ik de kans kreeg om hem uit te proberen, was het een fantastische ervaring," legde Jorst uit. "Ik ben erg blij om hem naar Florida te berengen."

De vijftigjarige Charlotte Jorst kreeg een fortuin toen ze haar Deens horloge bedrijf "Skagen to Fossil" verkocht in januari 2012.

Jost heeft eerder al de KWPN hengsten Vitalis (Westf. ggk) en Ninento (NRPS ggk) gekocht. Met Vitalis nam ze in 2012 deel aan het WK voor jonge dressuurpaarden waar zij een dertiende plaats behaalde.

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:17

Er zitten wat fouten in het stuk tekst. Ik neem aan dat je het Engels vertaald hebt naar het Nederlands en de Engelse stukken tekst er niet meer tussen horen?

Citaat:
Akeem Foldager is een van Denemarken's meest talentvolle paarden. The impronerende zwartbruine Akinos-zoon werd getraind en uitgebracht op Grand Prix niveau door Joachim Thomsen, maar was verkocht door de eigenaresse Patricia Florin voor een mutli-miljoenen bedrag in februari 2013.
Akeem Foldager is one of Denmark's most talented dressage horses. The massive dark bay gelding (by

Citaat:
"We zijn blij dat Akeem een eigenaar heeft gekregen die zijn grote talent kan blijven ontwikkelen," becommentarieerde Andreas Helgstand. "Akeem is een paard met veel potentieel. Er zijn er niet veel in de wereld met zo'n kaliber."
"We are happy that Akeem got an owner who can continue to develop his big talent," Andreas Helgstrand commented. "Akeem is a horse with great potential. There aren't many in the world of that calibre."

Tussen Charlotte Jorst en een fortuin mist ook een stukje:
Citaat:
De vijftigjarige Charlotte Jorst een fortuin toen ze haar Deens horloge bedrijf "Skagen to Fossil" verkocht in januari 2012.

Odysseus

Re: Charlotte Jorst koopt Akeem Foldager

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:33

Ik werd op de hoogte gesteld van de foutjes via een TeR van een andere gebruiker. Heb alles eruit gehaald.

Bedankt voor het melden Kaitlyn, meldingen mogen het liefst via de knop "foutje gezien?" Dan komt het rechtstreeks in de inbox van de NR!

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:36

Oeps sorry! :o Heb sinds eergisteren pas deze versie van Bokt erop gezet omdat ik de oude nog veel te fijn vond. Die knopjes zijn nieuw voor me, weet het nu voor de volgende keer! :o

xAntoinettex

Re: Charlotte Jorst koopt Akeem Foldager

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:44

De laatste zin klopt ook niet helemaal ;)

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:46

...

ik hoop dat dit fantastische paard bij Charlotte Jorst tot zijn recht gaat komen.

Odysseus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:49

xAntoinettex schreef:
De laatste zin klopt ook niet helemaal ;)

Fixed :D

Timo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-15 10:58

Sorry, beetje slordig gedaan! Heb uit alle haast het niet meer gecontroleerd.. Dom dom dom! :o

Bedankt Bokkers voor het erop aanwijzen en Focussed voor het verbeteren! :)