[HK] Bubalu VDL voor de laatste keer in de schijnwerpers

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

[HK] Bubalu VDL voor de laatste keer in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 07:05

http://www.kwpn.nl

Geen mooiere plaats voor Bubalu VDL om afscheid te nemen van de sport dan tijdens de springavond op de KWPN Hengstenkeuring. Dat het publiek zijn prestaties op waarde wist te schatten, bleek wel uit het ovationeel applaus tijdens de allerlaatste ereronde van deze geweldenaar.

Alle mensen die een belangrijke rol in het leven van de hengst hebben gespeeld, waren aanwezig bij het afscheid. De fokker en eigenaar familie Van de Lageweg van VDL Stud in Bears werd vertegenwoordigd door Wiebe-Yde: “Wij zijn er hartstikke trots op, dat we een dergelijke hengst hebben kunnen fokken en ook behouden voor de topsport. De communicatie met Jur was altijd heel goed en we hebben veel mooie concoursen met Bubalu meegemaakt. Caen was ongelooflijke spannend voor ons.” De familie bood Jur een fraaie fotocollage aan. De ruiter die Bubalu VDL tot 2010 heeft gereden, de Colombiaan, Ricardo Villa was speciaal voor deze gelegenheid overgekomen en refereerde aan de prachtige tijden die hij meemaakte met de hengst. Bondscoach Rob Ehrens noemde Bubalu VDL “een rots in de branding”. Ook vaste verzorger van de hengst, Melissa Postma was er bij en natuurlijk een licht geëmotioneerde Jur Vrieling: “Met Bubalu heb ik een aantal hele bijzondere momenten in mijn leven meegemaakt: Calgary, Mierlo, London, Caen en Barcelona. Ik zal hem niet alleen sportief, maar vooral ook als persoonlijkheid bijzonder missen. Hij had bij ons een speciale box van waaruit hij het hele terrein kon overzien.” Gezien zijn prestatierijke afstamming zal Bubalu VDL als fokhengst zijn sportieve prestaties waarschijnlijk gaan evenaren.

Ketaki

Re: [HK] Bubalu VDL voor de laatste keer in de schijnwerpers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 07:51

is er toevallig ook een filmpje aanwezig?

Alter_Ego

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 08:12

De groom is natuurlijk Melissa Postma....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 10:54

Viel mij ook al op Alter_Ego. Slordig van het KWPN, maar onze mod wil het vast wel even rechtzetten ;)

BeauWertz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 18:55

en ik was er live bij!! mooiii momentje alleen zoveel stress voor die paarden daar niet fijn om te zien helaas

Ankje11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-15 21:08

Is hier toevallig ook beeldmateriaal van?? Zou het graag willen zien.