18+ ponyspringen groot succes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ponyparadijs

18+ ponyspringen groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 21:41

http://www.nrpsnoordholland.nl

Eind vorig jaar zijn een aantal ponyfokkers een actie begonnen om te kijken of er animo zou zijn voor 18+ springrubrieken.
Veel ponyfokkers lopen tegen het probleem aan dat jonge ruiters en amazones erg schaars zijn. Een kleine volwassene biedt dan uitkomst. Maar deze kunnen in de reguliere paardenrubrieken met hun pony's dan niet mee doen omdat de afstanden vaak een groot probleem vormen.

De animo was aan de honderden motivatiemails te zien enorm groot. Dus werd er afgelopen zondag 25 januari voor het eerst een 18+ pony springwedstrijd georganiseerd. Manege de Delft in Assendelft had zijn accommodatie hier voor open gesteld. Uiteraard was het één en ander nog niet zo officieel dat er voor winstpunten gereden kon worden. Maar de deelnemers die kwamen hopen net als de organisatie dat het uiteindelijk toch ook op een officiële manier kan worden georganiseerd.

De middag was met 56 starts druk bezocht.
Het grootste deel van de deelnemende pony's viel in de categorie D en E. Maar ook een enkele C-pony kwam aan de start. Allen in een rubriek passende bij hun eigen categorie.

Om ook de KNHS te attenderen op de vele 18+ ponyruiters en -amazones die willen springen in wedstrijdverband hebben ze de motivatiemails overhandigd aan Marco de Jong, een afgevaardigde van het KNHS springforum van Noord-Holland.

Voor nu is het bij een aantal reguliere springwedstrijden mogelijk om aan 18+ ponyspringen deel te nemen. Inmiddels is er ook zelfs al een cup om de wedstrijden te promoten.

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:35

Afbeelding
Het was zeker een succes, nu maar hopen dat we ook voor winstpunten kunnen rijden in eigen rubriek.

ponyparadijs

Re: 18+ ponyspringen groot succes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 22:37

Hopelijk neemt het KNHS het mee in de overweging.
En wie weet kan er dan volgend jaar voor winstpunten gereden worden.
Moeten het wel een beetje warm houden de komende maanden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:39

Wat een goed idee!
Hoop dat de KNHS hier iets mee gaat doen!

racinggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:43

Fijn dat het een succes was *\o/*

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 22:53

Zag dat er in holten ook zo'n wedstrijd in de planning staat. Alleen jammer dat je lid moet zijn van een vereniging om mee te mogen doen, anders had ik ook wel mee gedaan :)

ponyparadijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 22:57

Dat moet officieel ook voor de impuls rubrieken.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 23:01

Dat geloof ik meteen :) ben tot nu toe alleen nog maar onderlinge cross en 1x dressuur gestart, daar hoefde dat niet voor.
Heb (voorlopig) geen wedstrijd ambitie dus om dan alleen hiervoor lid te worden van een vereniging vind ik dan weer jammer.

Maar vind t wel een superleuk initiatief. Snap wel dat er zo positief op gereageerd word

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 07:53

Dott, voor impulsrubrieken hoef je alleen KNHS-lid te worden, misschien geldt dat ook voor 18+ ponyspringwedstrijden. Het lidmaatschap van de KNHS is niet zo duur en geeft wel meer voordelen. Het jaar is nog maar net begonnen, dus je kan er nu nog volop van profiteren. https://www.knhs.nl/over-knhs/lid-worde ... n-als-lid/ , hier vind je in elk geval meer informatie daarover. Maar ik durf dus niet te zeggen dat dat voor dit nieuwe initiatief voldoende is.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 09:38

Ik ben lid van de KNHS, dat is het probleem ook niet :) dat heb je ook nodig als je bijvoorbeeld wilt inschrijven voor de cross in Broekelo.
Bij de informatie over het evenement stond echt dat je ook lid moet zijn van een vereniging.

Edit: hier komt het ook meerdere keren naar voren:

http://nrpsnoordholland.nl/vosminicars- ... -cup-2015/

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:14

We gaan dit nader uitzoeken

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:21

Dott, duidelijk, dat wist ik niet hoor. Bij onze vereniging kan iemand "los" lid worden, voor mensen die geen lessen willen volgen en geen gebruik van de bak willen maken. Dit zijn meestal startkaarthouders, maar dat zou natuurlijk ook voor zo iemand als jij kunnen gelden. Die kosten zijn dan € 30,-- exclusief de afdracht aan de KNHS van € 17,nog wat. Nu is dat voor één wedstrijd wel duur natuurlijk, maar als er meerdere zouden komen, is het misschien wel te doen. Misschien zit er bij jou in de buurt ook wel een vereniging die zo'n constructie heeft als je er voor zo'n bedrag wel interesse in hebt. Bij ons kan je dan ook drie-vier keer per jaar gratis aan de onderlinge wedstrijden meedoen en aan eventuele uitstapjes die we in clubverband doen. Daar zijn soms wel kosten aan verbonden en soms niet, maar dat is voor alle leden gelijk.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 13:23

Ja, dat hebben ze hier vast ook :) maar net wat je zegt, voor 1 wedstrijd is dat dan wel een duur geintje.
Maar ik ga het zeker overwegen als er meer komen in deze regio.

Heb geprobeerd een mail te sturen naar t mail adres dat bij de wedstrijd in Holten staat opgegeven maar dat mail adres krijg ik een foutmelding van terug _O-

quintolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:44

Het was alleen wel heeeeeeeeel druk. Iemand enig idee hoe het met het meisje was die af is gevoerd ?

JackyCS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:46

Ooooh dat is een gaaf alternatief!!!

Ik ben 19 meet maar zo'n 1.57 en rij t liefst nog op mijn grote C pony hahaha

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 14:59

Dat is superleuk zeg, hoop dat het in de toekomst ook officieel word.

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 22:25

Er komen meer 18+ Ponyspringrubrieken tijdens bestaande springwedstrijden. Belangrijk is om dit zelf ook aan te kaarten bij je Vereniging of Hippische accomodatie. Zo kan iedere regio de doelgroep voorzien. Zo lang het niet officieel is doen we ons best om de aandacht er op te houden. In Noordholland zijn nu 5 wedstrijden bekend voor de komende maanden. Iedereen is enthousiast.

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:16

robbie88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:20

Dott: ik ben van de vereniging in holten, wil je mij het mailtje pb en? Dan zorg ik voor het antwoord

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:54

robbie88 schreef:
Dott: ik ben van de vereniging in holten, wil je mij het mailtje pb en? Dan zorg ik voor het antwoord

Volgens mij is het mail adres ook veranderd op de site, of ik heb iets scheef gekeken eerder :)
Ik ga hem nog een keer verzenden, mocht het (weer) niet aankomen dan laat ik het je weten. Dank je voor je aanbod :)

Top dat je nu alleen nog maar knhs lid hoeft te zijn *\o/*

elreia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 09:55

Klopt het mailadres staat er nu goed op. Foutje van mijn kant

joysjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:26

onwijs leuk dit. Ik ben zelf 27 en rij al een rijd met mijn Epony tussen de paarden maar enkel dressuur. Ik zou ook graag willen springen maar vind het wel wat spannen tussen de paarden met mijn groene pony zou liever wat lager gaan :o
Weet iemand wat de hoogte is voor een Epony

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 17:55

Staat op de website :)

ChristyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:02

Erg leuk initiatief! Ben zelf 20 en start ook met een pony tussen de paarden! Wonen redelijk in de buurt van Holten en heb de datum ook al in de agenda geschreven! :)

celinetsjil

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-15 18:17

Het was erg gezellig en een leerzame leuke dag !

We hopen ook dat het voor winstpunten gaat !
En anders is dit natuurlijk ook zonder punten erg leuk !
We gaan zeker mee doen met de cup en de andere wedstrijden die gaan komen

:) /3