Imke Schellekens en Toots voor het eerst weer van huis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Imke Schellekens en Toots voor het eerst weer van huis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 10:05

http://www.academydressage.com

Op haar website schrijft de Nederlandse amazone Imke Schellekens-Bartels dat ze met haar Grand Prix paard Toots (v. Jazz) sinds lange tijd weer 'op training' is geweest. Toots kreeg twee jaar geleden zoals Imke het omschrijft 'jeuk aan zijn neus' door een allergische reactie en dat was dermate hevig dat het alle training in de weg stond.

"Gisteren reed ik voor het eerst sinds lange tijd weer met Toots de ring in. Nadat Toots bijna twee jaar geleden alweer last kreeg van 'jeuk aan zijn neus' zijn we niet meer in de ring verschenen. Het was dan ook best spannend weer om te zien hoe hij het zou vinden.

Bondscoach Wim Ernes organiseert met regelmaat proefgerichte clinics in Ermelo en het was voor Toots en mij een ideale manier om te kijken waar we staan. Toots is al weer enkele maanden aan het werk en het werd tijd om op een andere plek te kijken waar we staan.

Ik was blij met vandaag! Toots is fit en liep goed door de proef. Uiteraard moeten we nog de puntjes op de i gaan zetten, maar we zijn zeker een stap in de goede richting.

We gaan nu gewoon rustig verder met de training thuis. Misschien nog een keer een proefgerichte clinic rijden en dan wil ik toch echt weer op wedstrijd met hem. Alhoewel ik dat nog niet hardop uit durf te spreken...."

Ravel13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 10:19

Goed nieuws *\o/*

FrNo

Re: Imke Schellekens en Toots voor het eerst weer van huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:33

Goed nieuws inderdaad.

ptiteblue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:33

Headshaking?

xJasmijnw

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:39

Nee geen headshaking, toots had daar echt last van, inderdaad een soort van jeuk op zn neus, telkens een soort briesen. Fijn dat ie weer fit is. Tis een lieverd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 18:41

Staat er toch ook bij: allergische reactie. Wat fijn dat ze Toots weer kan oppakken.

Lon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 19:40

purkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-15 15:33

Gem schreef:
http://www.academydressage.com

"Gisteren reed ik voor het eerst sinds lange tijd weer met Toots de ring in.

We gaan nu gewoon rustig verder met de training thuis. Misschien nog een keer een proefgerichte clinic rijden en dan wil ik toch echt weer op wedstrijd met hem. Alhoewel ik dat nog niet hardop uit durf te spreken...."

Hoe staat het nu met Toots?