Einde gekomen aan Loenense paardenjaarmarkt

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Einde gekomen aan Loenense paardenjaarmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 18:53

http://www.destentor.nl

Er komt na 24 edities een eind aan de Loenense paardenjaarmarkt. Door de strenge eisen die volgens de organisatie gesteld worden door gemeente, brandweer en politie ziet het bestuur van de stichting geen mogelijkheid om het evenement door te ztten.

Het bestuur laat weten dat er vele malen contacten zijn geweest met de gemeente, politie en brandweer. Telkens werden er andere en strengere eisen gesteld die met het huidige aantal vrijwilligers niet kunnen worden uitgevoerd. Daarbij komt nog de mededeling van de gemeente dat de Loenense paardenmarkt geen subsidie meer krijgt. Er dreigt daardoor ook een tekort aan financiën. Het geld moet komen van de verhuur van de kramen en de sponsoren. Door de recessie is een aantal van hen afgehaakt.

Penningmeester Berry Koller:"We moeten nu bijvoorbeeld een evenementenverzekering afsluiten. Dat kost maar liefst een paar duizend euro. Dat moet wel, anders zijn we zelf als personen aansprakelijk bij ongelukken. Er kwamen steeds meer eisen. Zo moest de beveiliging verdubbeld worden van twee naar vier personen."

Secretaris Eric van Hulst is ook ernstig teleurgesteld over deze gang van zaken:"Jammer dat dit zo moet gaan maar we kunnen niet anders. Zo wordt er in het veiligheidsplan van 53 bladzijden geëist dat we 36 verkeersregelaars moeten hebben. We hadden er al dertien, waar halen we deze extra mensen in de vakantietijd vandaan? Ook op het terrein moet alles aangepast worden. Waarom? Er hebben zich in de afgelopen 24 jaar nog nooit incidenten voorgedaan. Dat sommige dingen wat anders moeten begrijpen we, maar als je de lijst ziet wat de instanties eisen dan word je daar niet goed van. Belachelijk gewoon. Zo wordt een mooi evenement de nek omgedraaid."

loes-freke

Re: Einde gekomen aan Loenense paardenjaarmarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:12

op zich vind ik jammer maar wel beter voor de pony's en paarden.
ben altijd al tegen markten geweest.
wat er om heen is buiten de pony markt om kan we door gaan, geef je gewoon andere naam.
en wie weet krijgen ze dan wel geld er voor.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:23

36 verkeersregelaars? 36? Man, is dit zo'n kolossaal evenement? Dat is inderdaad niet te doen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:24

Heel erg fijn! Nu de rest nog.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:55

De loenense paardenmarkt is zeer klein. De paarden die er staan zien er goed verzorgd uit. Het is zeker geen groot evenement. Ik vond het altijd leuk om te gaan :n

Essxan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 20:03

Jammer, was altijd erg leuk om heen te gaan. Eerst paarden kijken en daarna over de braderie slenteren.

mvdbijl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:56

Mijn oma woonde er vlakbij. Ik ben 1 keer geweest. Het was een klein groepje goed verzorgde paarden van meestal particulieren uit de buurt en tien keer zoveel braderie kraampjes op een apart gedeelte.

36 verkeersregelaars? Wat een aantal voor zo marktje. Snapt dat zoiets niet haalbaar is.

REGINA76

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:05

Idd erg jammer ik ben er ooit eens geweest.
Was toen goed georganiseerd.
Nette verzorgde paarddn/ponys/ezels.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 07:54

36 verkeersregelaars? Waar gaan ze die neer zetten? De paarden markt was klein en goed georganiseerd!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 08:29

voor de inwoners van Loenen wel jammer (denk ik..)

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:01

Knakker schreef:

als inwoner van Loenen vind ik het zeker jammer! Het is altijd heel gezellig, en heel het dorp komt er op af.

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:27

zo iets kan toch ook zonder dieren?

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 09:32

loes-freke schreef:
zo iets kan toch ook zonder dieren?

Ja dat vind ik ook, bij ons in het dorp heb je ook 1 keer per jaar de "veemarkt" alleen dan zonder vee (misschien 2 koeien en wat pony's voor de kinderen).
Dan staat er een gezellige braderie, een kleine kermis voor de kleintjes en voor de jongeren is er in de avond feest in een tent.
Hartstikke gezellig hoor :j

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:40

evanescence schreef:
Knakker schreef:

als inwoner van Loenen vind ik het zeker jammer! Het is altijd heel gezellig, en heel het dorp komt er op af.

er zullen misschien wel inwoners zijn die niet van de drukte houden en balen als er wegen of zo zijn afgesloten, maar ja, "zeikers" hou je altijd :)

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 13:49

daar ontkom je toch niet aan, dan moeten ze maar hutje op de heide zoeken, die ene keer per jaar moeten ze maar even zelf maar dag je weg.

adnariM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:24

Het is echt heel erg jammer. Ik moet altijd voor 5:00 's morgens mijn auto van de oprit hebben en ergens anders neerzetten i.v.m. de markt... Nou als inwoner heb je dat er volgens mij gewoon voor over. En het is altijd een goede dag voor de ondernemers hier in het dorp. Maar helaas! En zoveel verkeersregelaars is inderdaad abnormaal, maarja... gemeente en regels... *zucht*

gds

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:10

Erg jammer, ook al liep het de afgelopen jaren wel terug met de aanvoer. Het was een super gezellige markt.

Menig handelaar kwam hier of al vroeg of laat vanuit Utrecht/Barneveld om nog wat te verhandelen.

De dieren zien er gewoon normaal uit en verzorgd, en ja er zit er altijd 1 bij die wat minder is.

Loenen was een leuke en gezellige markt, en de Braderie, Rommelmarkt en Paardenmarkt en zelf de kleinvee hal zal eigenlijk gewoon moeten blijven. Al is het maar voor de jeugd!

Alle wetten zijn mss nodig maar toch ook wel soms over de top heen!

De opmerkingen over de paarden of de paardenmarkten zijn soms terecht, maar rotte appels onder de mensen zal je altijd houden.

Als een verkoper met een slecht paard of pony komt, dan zal deze ook niet verkocht worden of erg weinig opbrengen, dus wat zijn dan de verdienste?

Tevens vind ik dat de AID/NVWA/ en al die instanties erg veel ophef maken op internet, maar als ze op de markten zijn er totaal NIETS aan doen als ze wat zien.

Oplossing is gewoon weiger dat soort mensen en dieren van de markt, probleem op de markt opgelost.

Laat het gewoon een feestdag en leuk evenement zijn. Iedereen zeurt over de paardenmarkten, maar wees eerlijk op menig manage, wedstrijd of concours gebeuren ook dingen die niet mogen.

Nogmaals jammer van de Loenense Markt, wie weet komt er toch nog een herstel!

loesje4600

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:23

ik vind het heel jammer dat de markt weggaat, vond het ook altijd erg leuk om er rond te struinen en als klein meisje met de pony's en paarden te tutten. Vind de regels wel belachelijk hoor vond het altijd heel netjes geregeld!

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 20:59

Afgelopen jaar waren de kleine huisdieren al niet meer aanwezig. was dit ook na wijzigingen aan de regels?

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 04:59

purny schreef:
Heel erg fijn! Nu de rest nog.

Wat een waardeloze opmerking

loes-freke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 08:15

ik denk dat ze bedoeld andere paardenmarkten.
en niet het evenement er omheen.

stoffel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 14:42

dat begrijp ik maar dan nog is het een waardeloze opmerking