De paarden van "Michiel de Ruyter"

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

De paarden van "Michiel de Ruyter"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 11:22

http://www.stalgrootprooyen.nl/ / http://www.hartvannederland.nl

De Nederlandse speelfilm Michiel de Ruyter, een historische film over het leven van onze grootste zeeheld, gaat vandaag in première. Voor Hans Goedhart van Stal Groot Prooyen in Middelburg een bijzonder moment: hij leverde de paarden voor de film. En die hebben nogal een rol in het epistel gespeeld.

Voor Goedhart en zijn manege was het een hele eer. Hij legde met zijn paarden zo’n 2000 kilometer af door het hele land, speelde in negen steden en was er maanden mee bezig. Hij zegt erover: “Het was een geweldige ervaring. Ook voor zijn paarden was het spelen in een film bijzonder, die hebben er veel van geleerd.”

Goedhart werkte samen met acteur Frank Lammers, die de rol van Michiel de Ruyter vertolkt en vertelt op zijn website:
"De mooiste rol is weggelegd voor onze Arabo-Friese hengst Yk Tjimme, hij staat voor de sjees van Michiel de Ruyter. Hoofdrolspeler Frank Lammers is razend enthousiast over hem. Tjimme past helemaal in het tijdsbeeld; zijn lange manen en indrukwekkende statuur doen veel harten sneller kloppen op de set. Frank had nog nooit gemend en rijdt nu na één keer bij ons te hebben gereden feilloos over de set."

"Ons vierspan trekt de berliner van Koning Willem III. Terwijl ook Tromp en Johan de Witt Arabo-Friezen voor hun koets hebben staan. Gelukkig hebben we een fantastisch team om dit allemaal mogelijk te maken."

Hans Goedhart is zelf ook nog even te zien in de film, hij is namelijk stand-in voor de hoofdrolspeler. Op bepaalde momenten in de film zit hij (onherkenbaar) op de bok als Michiel de Ruyter.

"Vanaf 29 januari draait de film ‘Michiel de Ruyter’ in de bioscopen. Een mooie promotie voor ons Arabo-Friese ras. Maar ook vooral zo leerzaam voor de paarden. Je gaat toch ook kijken… "

Klik hier voor foto's van de filmset en filmpjes van Hart van Nederland

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:30

Ooh stoer! Woensdag ga ik met m'n vriend naar de voorpremière in Den Haag dus ben heel benieuwd! :j

palousa_boy

Re: De paarden van "Michiel de Ruyter"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:41

Ik ben ook wel benieuwd naar de film, ik zal alleen moeten wachten tot ik weer in Nederland ben denk ik.

jsofie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 11:42

Ik heb ze life in actief gezien! Was echt gaaf! Leuk om te lezen dat ze zelfs uit middelburg komen..Ik heb als figurant meegedaan toen ze hier in Zierikzee gingen filmen. Erg leuk om eens mee te maken!

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 12:09

Gem schreef:
.. en rijdt nu na één keer bij ons te hebben gereden feilloos over de set."

Met touwleidsels, dat kon natuurlijk ook niet anders bij MdR :D

wollewaps

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:32

Leuk om mijn oude pensionstal weer eens te zien!

Met een erg mooi span, echte menners gezien ik daar ook mijn koetsiersbewijs heb gehaald.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 14:47

een groot deel van de 'zee' gevechten vonden letterlijk plaats in mijn voortuin (Markermeer) :D heel gaaf om te zien en we hebben ook live mee kunnen kijken bij de vecht scénes. Was echt te gek. Donderdag premiére.

Goudlokje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 15:12

Oooooohh nog maar even en dan ga ik hem in de bios bekijken! Ik ben zooo benieuwd :D

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 16:27

Mer1980 schreef:
een groot deel van de 'zee' gevechten vonden letterlijk plaats in mijn voortuin (Markermeer) :D heel gaaf om te zien en we hebben ook live mee kunnen kijken bij de vecht scénes. Was echt te gek. Donderdag premiére.

Ploink, het kwartje valt... Dan waren die schepen en alle romslomp van deze film. Ik heb ze een aantal keren gezien vanaf de dijk Enkhuizen-Lelystad.

Clau1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 17:18

Hihi... ploink

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 18:08

Heel leuk stuk! Hans is de zoon van 1 van mijn vrijwilligers, zal het stukje even voor d'r uitprinten :)
Morgen ga ik naar de Zeeuwse premiere, over de rode loper in het chique :D

Bismarck

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:10

Ik ben heel benieuwd! Stichting Langenort heeft ook een deel van de paarden geleverd voor de stunts! :D

Chiave

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 19:12

De paps wil ook, dus ik ga met hem kijken binnenkort. Ik voor de paardjes (en Barry Atsma ~~}> ), hij voor het verhaal. :')

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:03

Komen er ook acteurs bij de voorpremiere?

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 23:53

Volgens de site van Cinecity zijn oa Frank Lammers en Sanne Langelaar aanwezig, ben benieuwd hoe ze dat gaan doen, want er is zowel in Vlissingen als Terneuzen een première met slechts 'n half uur er tussen :Y)

OneAndOnlyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 21:00

Wij gaan met school naar deze film, vrijdag! Heb er erg zin in ^^.

thafalonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 17:30

Bismarck schreef:
Ik ben heel benieuwd! Stichting Langenort heeft ook een deel van de paarden geleverd voor de stunts! :D

De twee paarden van stichting langenort waren in opdracht van ons daar omdat wij door redenen niet genoeg paarden geleverd konden krijgen. Opdrachtgever was Thafalonie stables.