Voltige: Carola Sneekes plaatst zich voor WB-finale in Graz

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Voltige: Carola Sneekes plaatst zich voor WB-finale in Graz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-15 10:10

www.knhs.nl

Afbeelding

Carola Sneekes heeft zich door de vierde plaats in de kwalificatiewedstrijd in Leipzig geplaatst voor de Wereldbekerfinale voltige in Graz. Daarmee laat Sneekes opnieuw zien dat zij bij de wereldtop hoort. Afgelopen zomer behaalde de atlete uit Callantsoog een historische negende plaats tijdens de Wereldruiterspelen in Caen. Samen met haar zus Esther maakt ze ook nog kans op deelname aan de finale bij de pas-de-deux.

Afgelopen weekend wist Carola Sneekes met een goede prestatie in de wereldbekerwedstrijd in het Duitse Leipzig de finaleplaats veilig te stellen. Ze behaalde een vierde plaats met een mooie score van 7.992. “In de eerste ronde liep mijn paard Nolan wat langzamer dan ik prettig vind en daardoor voltigeerde ik niet optimaal. In de tweede ronde ging dat beter. Ik ben nog niet helemaal tevreden, ik maakte wat kleine foutjes. Daar ga ik thuis aan werken, om mijn oefeningen perfect uit te voeren”, aldus Carola. De zege bij de dames ging naar de Zwitserse Simone Jaiser (8.953).

Naast Carola is ook zus Esther Sneekes dit jaar actief in de wereldbeker, zij wist vorig jaar de finale te halen. Dit jaar lukte dat net niet, ondanks twee degelijke wedstrijden in Parijs en Leipzig.

De zussen startten ook in de pas-de-deux competitie en zetten vooral in de eerste ronde in Leipzig een goede kür neer, waarmee ze tweede stonden. Helaas konden ze deze plaats niet succesvol verdedigen, maar met een derde plaats stonden ze wel op het podium in Leipzig. De wedstrijd werd gewonnen door het Duitse duo, Pia Engelberty en Thorben Jacobs. De beste vier duo's gaan naar de Wereldbekerfinale. Carola en Esther staan nu op een gedeelde vierde plaats en horen komende week of ze ook deel mogen nemen aan de pas-de-deux finale.

De Wereldbekerfinale zal plaats vinden in het Oostenrijkse Graz, van 19 tot en met 22 februari aanstaande.

Klik hier voor de uitslag van de Wereldbekerwedstrijd in Leipzig

Klik hier voor de uitslag van de Pas-de-Deux wedstrijd

CecileDV

Re: Voltige: Carola Sneekes plaatst zich voor WB-finale in Graz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 12:41

Kléíne opmerking: Simone Jaiser haalde in de eerste ronde een 8,953, overall was haar score 9,003.
In de uitslagen van de PDD staan alleen de resultaten van de tweede ronde.

Desalniettemin heel tof dat Carola en Esther het beiden zo goed doen én dat bokt steeds meer aandacht aan voltige schenkt :)