Eerste officiele para-reining wedstrijd in Arizona [video]

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Eerste officiele para-reining wedstrijd in Arizona [video]

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 13:01

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz

Afbeelding

De eerste officiele para-reining wedstrijd ter wereld zal aan het einde van deze maand gehouden worden in Arizona. De wedstrijd wordt gesponsord door de Arizona American Quarter Horse Association en de World Para Reining (WPR) erkend deze wedstrijd. Hiermee wordt het de eerste officieel erkende para-reiningwedstrijd ter wereld.

De WPR is een nieuwe organisatie die reiningwedstrijden voor ruiters met een beperking wil stimuleren. Het doel is om para-ruiters evenveel kansen in de sport te geven als de ruiters zonder beperking. De WPR accepteert alle ruiters met een beperking die met reining willen starten. Daarnaast organiseren ze clinics en trainingsprogramma's en zorgen ze ervoor dat de juiste ruiter bij het juiste paard belandt.

De para-ruiters bij de Sun Circuit Show in Arizona zullen ondere andere Brianna Bartlett, Catherine SHerwoord, Lara Oles en Erin Alberda zijn.

Bekijk hier een video en foto's van de deelnemers.

Shadow0

Re: Eerste officiele para-reining wedstrijd in Arizona [video]

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 14:57

Ik vind het filmpje heel mooi en aansprekend. En leuk dat er meer parasport in steeds meer richtingen mogelijk is :j

Mar_Kos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:32

Hier wordt ik als FPG-Instructeur erg blij van, al werk ik niet-wedstrijd gericht. Heb zelf een aantal jaar geleden de overstap gemaakt naar westernrijden en zie hierin zoveel meer mogelijkheden voor minder- valide ruiters. Mooi flimpje!

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:50

Ziet er eigenlijk best netjes uit. Ik ben geen westernexpert, maar paarden werken netjes mee en hebben er plezier in.

myandalusier

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:56

geweldig!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 20:58

Volgens mij heb ik dit filmpje laatst al eens gezien op facebook. Mooi initiatief en zag er ook goed uit!