WEF: Lamaze en Rosana du Park winnen 2de ronde Challenge Cup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

WEF: Lamaze en Rosana du Park winnen 2de ronde Challenge Cup

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-15 09:54

bokt.nl / www.worldofshowjumping.com

De Canadese springruiter Erik Lamaze en zijn merrie Rosana du Park (v. Kannan) wonnen vorige week de eerste ronde van de Challenge Cup tijdens het Winter Equestrian Festival, en ze gaan gewoon door. De combinatie won gisteren ook de tweede ronde van de Challenge Cup.

73 combinaties namen deel aan de proef en 13 reden een foutloos parcours. Twaalf combinaties daarvan namen het tegen elkaar op in de barrage. Kent Farrington (USA) and Amalaya Investments' Waomi gingen als eerste combinatie de ring in en zetten een verschroeiende tijd van 40.92 seconden neer. Ze werden echter al snel van de eerste plek gestoten door Erik Lamaze en Rosana du Park. De combinatie sprong foutloos het parcours, in een erg scherpe tijd van 39.78 seconden. Die tijd kon niet verbeterd worden.

Na de nieuwe overwinning met Rosana du Park verklaarde Lamaze: 'Kent was erg, erg snel als openingsruiter, dus we moesten er gewoon voor gaan. Ik had erg veel geluk dat ik scherp kon draaien na de voorlaatste hindernis, maar ook dat ik de afstand naar de oxer snel kon overbruggen. Ik denk dat ik daar tijd heb goedgemaakt."

Over de tienjarige Selle Français-merrie zegt Lamaze: "Als een paard goed en voorzichtig is, kan het alles aan. Ze is erg competitief. Ik kan haar vragen om snel te gaan op een rechte lijn of om erg scherp te draaien, en dan geeft ze zich volleidig. Ze is een geweldige merrie en zal nog veel winnen."

Lamaze neemt zaterdag met Rosana du Park deel aan de Wellington Equestrian Realty Grand Prix CSI2*.