Cameron Hanley en Antello Z. Foto: Wikimedia Commons
De Ierse springruiter Cameron Hanley ziet zeven van zijn toppaarden vertrekken. De paarden zijn in eigendom van zijn sponsor EuroAsia en zullen voortaan gereden worden door Pius Schwizer.
Hanley zegt dat hij blij is geweest met de steun van EuroAsia in de afgelopen twee jaar. "Ik heb de kans gekregen om fantastische paarden te mogen rijden. Na een lange periode van blessure hielp EuroAsia mij terug naar het hoogste niveau in de sport. Ik zal hen hier altijd dankbaar voor zijn."
De Ier zegt dat hij een gebroken hart heeft nu de paarden naar een andere ruiter vertrekken. "Als een ruiter die altijd een hechte band had met zijn paarden is het moeilijk om ze los te laten, maar het is een onderdeel van het leven en de sport. Ik hoop dat de paarden veel succes krijgen in de toekomst."
EroAsia zegt dat de stallen van de Zwitserse Pius Schwizer dichterbij de locatie van de eigenaren van de paarden zijn, en dat de jonge Zwitserse amazone Morgane Dassio ook onderdeel zal worden van hun team. Ze bedanken Hanley voor zijn successen en wensen hem het beste voor de toekomst.
De paarden die van stal zullen verhuizen zijn Antello Z, Amira, Dundee v.d. Dwerse Hagen, Cas II, Caretina de Joter en Newton du Haut Bois.