Vlaamse vierspanmenners delen Lipizzaners

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Vlaamse vierspanmenners delen Lipizzaners

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-15 10:55

www.galop.be / http://www.bokt.nl

De Vlaming Glenn Geerts reed de afgelopen maanden een prachtig indoorseizoen met het span Lipizzaners waarmee Peter Van Den Ouweland in 2013 Belgisch Kampioen werd.

Na de Wereldbekerwedstrijd in Mechelen zou de Belgisch-Limburgse eigenaar een beslissing nemen inzake de eventuele verkoop van het vierspan.

Op de vraag of de Lippizaners in Malle, de thuisbasis van Geerts, blijven staan antwoordt Geerts: "Neen, voorlopig niet, maar er is wel een goede afspraak gemaakt met de eigenaar. De paarden zijn nu terug bij de eigenaar en in het zomerseizoen zal Peter Van Den Ouweland het span uitbrengen in de samengestelde sport. Ik ondersteun en begeleid Peter bij de trainingen en hou zo contact met de Lipizzaners want indien ik mij dit jaar weer kwalificeer voor de World Cup mag ik de paarden opnieuw gebruiken in de herfst- en wintermaanden. Dit is een ideale oplossing, de paarden blijven in training en ik kan mij tijdens het outdoorseizoen concentreren op mijn tuigpaarden."

Bij de aankomende Wereldbekerwedstrijden in Leipzig en Bordeaux komt Glenn Geerts niet aan de start.

nathe

Re: Vlaamse vierspanmenners delen Lipizzaners

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 11:12

Heb een tijdje met Peter op dezelfde pensionstal gestaan.
Ti's hem echt gegunt dat hij ze mag blijven gebruiken! De trainingen die hij elke dag doet... Indrukwekkend zo een vierspan :-)

PaysBas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 18:20

Mooie samenwerking zo!

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 06:26

Fijn dat ze zo goed bereid zijn om samen te werken!