KFPS: Beart 411 paard van het jaar

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

KFPS: Beart 411 paard van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 11:01

http://www.bokt.nl / http://www.lc.nl

Afbeelding

Beart 411 is zaterdag uitgeroepen tot paard van het jaar tijdens de hengstenkeuring van het Koninklijk Friesch Paarden Stamboek in Leeuwarden.

De prijs werd uitgereikt door Tineke Schokker. Nanne Osinga, fokker van Beart 411 kreeg een bokaal en €500, eigenaren gebroeders Van Manen en Rudi Rienstra kregen eveneens €500.

Door het uitreiken van de prijs "Paard van het jaar" wil de provincie benadrukken dat het Friese paard een belangrijke rol speelt. Het Friese paard is onderdeel van de cultuur in Friesland, maar daarnaast speelt het ook een belangrijke economische rol. Jaarlijks gaat er tientallen miljoenen in de fokkerij van het Friese paard om.

Zie ook: [VN] KFPS showavond en hengstenkeuring live te volgen

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 06:52

Ik mis in dit stuk alleen nog wie er algemeen kampioen is geworden.
Jehannes 484 Als jongeling verslaat die de oude gard

Jetteke4

Re: KFPS: Beart 411 paard van het jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:24

Viel mij ook al op.... nergens op het nieuws van Bokt dat JEHANNES 484 kampioen is geworden!
best wel bijzonder .... in het voorjaar goedgekeurd en meteen papa verslaan op de belangrijkste keuring voor het Friesche Paard. Ik was erbij en het was geweldig!

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 10:45

Ja wat een prestatie van Jehannes!

Ik moet zeggen dat ik ook gehoopt had dat Anders paard van het jaar zou worden. Hij heeft het friese paard met Chere toch maar mooi op de kaart gezet. Straks naar de Olympische spelen..

Jetteke4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:59

berdien85 schreef:
Ja wat een prestatie van Jehannes!

Ik moet zeggen dat ik ook gehoopt had dat Anders paard van het jaar zou worden. Hij heeft het friese paard met Chere toch maar mooi op de kaart gezet. Straks naar de Olympische spelen..

Dat was de verwachting van vele..... Hij was ook zo mooi aan het showen.... maar ze kijken natuurlijk ook naar andere zaken..... en Beart heeft al zoveel gepresteerd... die verdiende het ook wel!

FriesWytske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:04

Vond het wel vreemd dat ze zeiden dat het unaniem was dat Beart paard van het jaar moest worden. Want dan gaan ze dus voorbij aan de publieksstemmen via facebook. Want daar had Anders de meeste stemmen

berdien85

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 13:53

FriesWytske schreef:
Vond het wel vreemd dat ze zeiden dat het unaniem was dat Beart paard van het jaar moest worden. Want dan gaan ze dus voorbij aan de publieksstemmen via facebook. Want daar had Anders de meeste stemmen

Die discussie was er inderdaad ook al op facebook..
Heel jammer.. Zo'n wereldpaard en zo weinig waardering..

Ik vind Beart ook geweldig hoor.. Maar Anders doet zoveel, en komt in de keuring elke keer al niet tot de kampioenen dus ik had 'm dit wel gegund (tenminste de mensen er om heen, Anders kan het waarschijnlijk geen fluit schelen :+ )