Britse veterinaire studenten leren via smartphone

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Britse veterinaire studenten leren via smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-15 10:41

http://www.bokt.nl / http://www.horseandhound.co.uk

Britse veterinaire studenten van de universiteit in Liverpool gebruiken een nieuwe techniek tijdens hun lessen. In plaats van boeken gebruiken zij een smartphone.

Na een proefperiode tijdens open dagen is de nieuwe manier van leren geïntroduceerd bij de veterinaire opleiding. Met de smartphone wordt het de studenten mogelijk gemaakt om de interne anatomie van een dier te bestuderen.

"De universiteit heeft een zeer actief technisch team, dat altijd zoekt naar nieuwe manier van leren", vertelt Avril Senior, docent op de universiteit.

Het nieuwe systeem maakt het studenten mogelijk om in een dier te kunnen kijken. Daarvoor hoeven ze alleen maar de smartphone tegen een afbeelding te houden. Automatisch verschijnt er dan een nieuwe afbeelding of een video.

"Studenten kunnen de binnenkant van een paard zien door simpelweg hun smartphone te gebruiken. Daardoor kunnen ze makkelijker een verband leggen tussen de afbeelding en het paard wat op dat moment in de kliniek is", vertelt Avril.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 13:47

Er is inderdaad een app waarmee je anatomie van het paard kunt bekijken. Mn docente paardensportmassage en studiegenoten die deze hadden zijn hier erg positief over. Helaas is mijn mobiel ongeschikt om nog een app te installeren...

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:43

Juut schreef:
Er is inderdaad een app waarmee je anatomie van het paard kunt bekijken. Mn docente paardensportmassage en studiegenoten die deze hadden zijn hier erg positief over. Helaas is mijn mobiel ongeschikt om nog een app te installeren...

Welke app is dat, en kan iedereen die installeren?
Ik ben student diergeneeskunde dus het lijkt me wel interessant :)

SummerRemedy

Re: Britse veterinaire studenten leren via smartphone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 20:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-15 22:54

Een tablet, tot daar aan toe. Maar een schermpje van de telefoon is toch gewoon veel te klein?

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 09:23

SummerRemedy schreef:

Ah dankjewel! Ziet er goed uit die app :)
Ik geloof best dat het bruikbaar kan zijn voor studenten; je pakt toch sneller je telefoon of tablet in plaats van een dik boek.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 20:45

Die was het idd. Ook bij klanten makkelijk: effe snel kunnen laten zien welke spier pijnlijk is, hoe deze loopt en waarmee in directe verbinding. Maakt voor een klant vaak veel duidelijk. Nu heb ik standaard anatomieboek mee...