Ustina Sitte van Dirk Demeersman naar Ludo Philippaerts

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Ustina Sitte van Dirk Demeersman naar Ludo Philippaerts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 15:17

bokt.nl / www.galop.be

Hij had al lang zijn oog op haar laten vallen, maar springruiter Ludo Philippaerts is er onlangs in geslaagd om Ustina Sitte (v. Clinton) te kopen. De afgelopen jaren werd de merrie (geboren in 2004) met succes gereden door Dirk Demeersman, die intussen Belgisch bondscoach geworden is.

Philippaerts zegt: "Ustina is volgens mij een paard met veel potentieel. Daar hebben we het laatste nog niet van gezien. Ik probeer haar al een jaar te kopen. Gisteren hebben we de deal beklonken. Begin december in het Poolse Poznan, op haar laatste wedstrijd met Dirk, stond ze nog drie dagen in de topvijf. Afgelopen zomer heeft ze weinig gesprongen, vanwege de combinatie met embryotransplantaties. Eén ding is zeker: ik zal haar nog uitsluitend voor de sport gebruiken. Wie haar zal rijden, heb ik nog niet uitgemaakt."

Dirk Demeersman heeft nog sBs-hengst Baltik Sitte (v. Ogano Sitte) op stal staan, een zoon van Ustina.

Ustina is gefokt uit Riviera Sitte (v. Parco), en dat is de halfzus van voormalig wereldkampioen bij de zevenjarige paarden Sea Coast Atlantic en GP-winnaar LB Callas Sitte. Via een andere zijtak is de merrie ook verwant aan de hengsten Ogano en Ugano Sitte. Allen stammen in de verdere verdere generaties af van Gute Sitte, het Olympiadepaard van Eric Wauters, in Montreal goed voor teambrons.

Ustina Sitte aan de slag met Dirk Demeersman:

Laatst bijgewerkt door Aurora3 op 12-01-15 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Juliana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 21:39

Wow, die merrie verspilt echt weinig passen voor een lang stuk galopperen...