Florida: paard illegaal geslacht

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Florida: paard illegaal geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 10:37

bokt.nl / www. horsetalk.co.nz

Afbeelding

In Florida is de politie een onderzoek gestart, nadat in Miami de overblijfselen van het zevenjarige paard Pootie zijn teruggevonden. De merrie is naar verluidt geslacht in een schuur en de daders sneden stukken vlees weg.

De eigenaars van Pootie ontdekten de overblijfselen woensdagnamiddag. Eigenaar Rolando Serrano zegt: "Wie kan dat een dier aandoen?" Serrano en zijn familie hadden de schimmelmerrie nog geen maand. De andere paarden in de schuur raakten niet gewond.

In bepaalde delen van Zuid-Florida is illegale slacht een probleem. Op de zwarte markt wordt ook paardenvlees verhandeld. Twee jaar geleden waren er verschillende gevallen van paarden die voor hun vlees geslacht werden. Dat leidde tot strengere wetten.

Kaitlyn

Re: Florida: paard illegaal geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:43

Tijd dat slacht voor paarden weer legaal wordt, geheid dat deze gevallen dan minder voorkomen. :j

Ontzettend sneu voor de eigenaren en het paard, je zal ze zo maar aantreffen. :(:)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:45

Bah...idd je zult je paard zo terug vinden, denk dat ookal zou legaal zijn dat dit soort type's die dit gedaan hebben geen eigen paard kopen voor de slacht dat kost ze dan weer teveel...

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:47

Nee maar paardenvlees zal nu wel geld opleveren op de zwarte markt? Zodra het niet meer illegaal is om paarden te slachten en paardenvlees gewoon in de winkels of slagerijen aangeboden wordt, zal de vraag op deze manier ophouden want dat heeft dan geen zin meer.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:49

Ik snap werkelijk niet waarom ze zo streng tegen slachten zijn.

Mits het op een normale manier gebeurd is het 9 van de 10 keer diervriendelijk.
Beter dan dit soort lugubere praktijken.
Joost mag weten of dat arme dier in 1 keer dood was.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 10:59

Dus als ik het goed begrijp slachten ze paarden illegaal die niet eens hun eigendom zijn. :oo

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:01

Daks schreef:

De hele mindset tov slachten in Noord Amerika is heel anders dan in Nederland.
Men vindt het zielig. Ondanks dat het in Canada wel legaal is en er een paar slachthuizen zijn zijn heel veel mensen daar constant bezig met het redden van paarden die anders waarschijnlijk naar de slacht zouden gaan.
Ben er wel eens over begonnen dat ik de slacht juist niet zielig vind maar dat kan ik beter niet nog een keer doen.. :')

Kaitlyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 11:03

petraaken schreef:
Dus als ik het goed begrijp slachten ze paarden illegaal die niet eens hun eigendom zijn. :oo

:j

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 12:30

Verschrikkelijk, maar dat krijg je ervan, wanneer er geen paarden geslacht mogen worden....

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:51

Ragdollcat schreef:
Verschrikkelijk, maar dat krijg je ervan, wanneer er geen paarden geslacht mogen worden....

Wat is dat nou voor rare opmerking? Dit was niet eens een slachtpaard.

Dit is pure diefstal en mishandeling van een dier tegelijk. Brengt dat vlees dan zoveel op dat mensen tot zoiets in staat zijn? Hele rare gang van zaken.

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 13:58

kitbits schreef:
Ragdollcat schreef:

Wat is dat nou voor rare opmerking? Dit was niet eens een slachtpaard.

Dit is pure diefstal en mishandeling van een dier tegelijk. Brengt dat vlees dan zoveel op dat mensen tot zoiets in staat zijn? Hele rare gang van zaken.

uit andere reacties in dit topic kan je opmaken dat het helemaal niet zo'n rare opmerking is.
Omdat er niet mag worden geslacht doen mensen het illegaal omdat er blijkbaar toch vraag is naar paardenvlees. En illegaal levert vaak veel op. Gezien de enorme verschillen tussen arm en rijk in de VS zal iets dat illegaal is maar veel geld oplevert voor mensen toch een reden zijn om het te doen.
Vind het overigens behoorlijk hypocriet om het te verbieden. Koeien worden op dezelfde manier geslacht en dat mag blijkbaar wel. En nu worden paarden op transport naar Canada gezet voor de slacht. Vervoer over zulke afstanden is ook niet altijd erg diervriendelijk.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:11

Los van het feit of het nu legaal of illegaal is geslacht, hebben we niet gewoon van elkaars spullen af te blijven????

Uiteraard omdat het hier om iemands paard gaat raakt het de meeste van ons extra, stel je voor dat je de stal in gaat en zo met de restanten van je paard wordt geconfronteerd???

MissBmx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:51

Daks schreef:

Moet je wel even de eigenaar inlichten voor je begint

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 14:58

Paarden slachten is door dierenwelzijn organisaties in de States via een wet verboden. _-:(
Discussies hierover ga ik niet voeren, is nl een gebed zonder end.
Los van het slachtverhaal, je moet met je tengels van andermans eigendom afblijven.

HorseTimeXL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 15:10

RaafSmits schreef:
Los van het feit of het nu legaal of illegaal is geslacht, hebben we niet gewoon van elkaars spullen af te blijven????

Uiteraard omdat het hier om iemands paard gaat raakt het de meeste van ons extra, stel je voor dat je de stal in gaat en zo met de restanten van je paard wordt geconfronteerd???

precies.
al zou een paard op de zwarte markt meer opleveren, dat geeft toch iemand niet de reden om zomaar een paard van iemand anders nog wel, weg te plukken. dat slaat nergens op. en dat heeft volgens mij niks te maken met het feit of je een paard mag slachten ja of nee. dit is pure diefstal.

Reggledoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 18:54

Los van dit geval, wat in mijn ogen te gruwelijk voor woorden is, de slacht was in Amerika niet zo "netjes" geregeld als hier. Dus om nu te zeggen dat het legaliseren van de slacht alles zo veel beter zou maken. ....

NienSCHaap

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 20:41

Hoezo is het niet gek dat iemand je paard slacht omdat het illegaal is?
laat diegene dan zelf paarden gaan kopen/fokken om zelf te slachten achter gesloten deuren.
(bedoel wel op een nette manier als ze behoefte hebben aan paardenvlees of omdat het veel geld opleverd.)
Je gaat toch niet iemand anders zijn paard slachten/mishandelen? :r
Rare wereld leven wij op het moment zeg |o

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 01:15

Ik vraag me af wat voor reden de dader had. Het is tenslotte heel on-Amerikaans om paard te eten... of iemand is aan het verhongeren? (Crisis...)

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-15 15:29

@BrankaZ, Bedankt!

Er is en dat zal altijd zo blijven vraag naar paardenvlees.

Of het hier nou om een slachtpaard ging of niet, het is wél gedood om paardenvlees.

Helaas zijn er nare mensen die zoiets durven te doen om andermans paard te gaan doden en te slachten.