Winter Equestrian Festival: Eric Lamaze is op dreef

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

liesd

Winter Equestrian Festival: Eric Lamaze is op dreef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-15 10:26

bokt.nl / www.worldofshowjumping.com / www.worldofshowjumping.com

Afbeelding
Archieffoto Eric Lamaze. Foto: FEI.org

Springruiter Eric Lamaze is op dreef. Zowel woensdag als donderdag won hij op het Winter Equestrian Festival in Florida. Lamaze won woensdag de openingsproef (1m45) met de negenjarige Zangersheideruin Check Picobello Z (v. Cardento), in een tijd van 68,88 seconden.

Check Picobello Z heeft een succesvolle zomer achter de rug in de 1m45-klasse, waarna hij de rest van het jaar mocht rusten. Hij is nu fris voor het winterseizoen. Lamaze haalde in de openingsrubriek ook nog een vierde plaats met Rosana Du Park. .

Ook gisteren, op de tweede dag van het WEF, ging Lamaze door op zijn elan. Met Rosana du Park kaapte hij de overwinning weg in eerste ronde van de Ruby et Violette WEF Challenge Speed Cup. 45 combinaties startten, waarvan er negen doorgingen naar de barrage. Lamaze en Rosana du Parc startten als eerste combinatie in de barrage, en zetten onmiddellijk druk door een foutloos parcours te springen, in een tijd van 38,18 seconden, voldoende voor een overwinning.

Rosana du Park (v. Kannan) is een tienjarige Selle Français-merrie, die sinds deze zomer gereden wordt door Lamaze. Hij heeft hoge verwachtingen van haar voor het winterseizoen.

Lamaze zegt: "Zowel Rosana als Check Picobello Z hebben we op jonge leeftijd gekocht, in de hoop dat ze zouden uitgroeien tot geweldige paarden. Ik denk dat we dat bereikt hebben. Rosana werd afgelopen jaar gereden door Carly Anthony, die haar op een fantastische manier heeft voorbereid. Ze heeft haar veel kilometers laten maken en vertrouwen laten opdoen. De merrie is nu klaar voor alles wat je haar vraagt. Picobello is ook een geweldig jong paard. Ik heb het geluk dat ik voor dit WEF frisse oudere paarden heb en veelbelovende jonge paarden die er klaar voor zijn om grootse dingen te laten zien."