Bodyprotector verplicht bij menners tijdens marathon

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Bodyprotector verplicht bij menners tijdens marathon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 19:52

http://www.knhs.nl

Afbeelding
Foto: Wikimedia Commons

In december is er aangegeven dat het menforum besloten heeft dat per 1 april a.s. alle deelnemers en grooms tijdens de (mini)marathon een rug- of bodyprotector moeten dragen.

De rug- of bodyprotector moet voldoen aan de normering EN1358 of EN1621 de keuze van het level is aan de gebruiker zelf. Het zogenaamde opblaasbare vest is uitsluitend toegestaan als extra protector, dus over een reguliere rug- of bodyprotecor heen. Het dragen van uitsluitend het opblaasbare vest als protector is dus niet toegestaan.

nannyrana7

Re: Bodyprotector verplicht bij menners tijdens marathon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 19:58

Zijn er ook speciale protectors voor het mennen want ik heb zo het idee dat mijne veel te lang is om goed op mijn menstoel te kunnen zitten . En dat lijkt me de veiligheid ook niet te bevorderen .denk dat ik er dan een stuk af moet gaan halen of op zoek naar een andere wat een gedoe? Snap dat het voor de veiligheid is maar ik wil marathons gaan rijden om van atot z uit te rijden en niet om plat door de bocht heen gaan .

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:09

Had het al gelezen dat ze het gebruik van een bodyprotector verplicht gaan stellen. Ergens vind ik het wel een goede zaak.
Maar ben wel benieuwd welk soort protector echt aan te raden voor het mennen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 20:35

Er bestaat zeker een "men protector".
Een die niet het "staartflapje" heeft.
Ik denk dan winkeliers nu massaal aan het inslaan zijn :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:12

Ik heb de USG Flexi Bodyprotector en die is heel prima te gebruiken op de wagen.

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 21:28

toch goed dat het verplicht wordt. gebeuren zo toch nog regelmatig ongelukken.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 22:18

Ja hoor, ik rijd altijd met bodyprotectors op marathons.

Vind het ook niet meer dan normaal dat ze verplicht worden. Klasse 4, dus de top was het al verplicht, waarom wij, amateurs niet? Dus vind goed dat ze nu gelijk trekken.

Gebeuren niet vaak ongelukken maar als het mis gaat is het vaak raak.

Ik heb een hows racesafe. Zit top hoor op de wagen. Heb je ook met kortere rug, maar heb zelf gewoon maatje kleiner gekocht dan die ik had voor ohz.
Profiel zijn zat foto's te vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-15 07:17

Een hele goede stap!

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 22:24

Ik vind het een begrijpelijke stap (media e.d.) maar het slaat in de basis natuurlijk nergens op. Ja het gaat wel eens mis, maar vaak met been/schouder/hoofdletsel. Een bodyprotector heeft niet zoveel nut volgens mij. Daarnaast kunnen ze beter andere regels opstellen, verplichte beschermers bij de paarden bijvoorbeeld naar mijn mening. Sommigen rijden zonder beschermers in een marathon, ik denk dat de sport meer geholpen is bij een verplichting daarvan...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 09:55

Eraf geslingerd worden, met je buik/rug op een paal/tegen een hindernis.
Omgaan en een hoef tegen je borst of rug.
Groom ook; met rug langs een hindernis of boom oid schaven door het hangen, of eraf geslingerd worden.
Het heeft mij beschermd tegen wat gebroken ribbetjes en meerdere menners en ruiters.
Het gaat niet vaak mis, maar als het mis gaat kan het goed fout gaan.

Goede zaak dat het is ingevoerd. Dus dat slaat zeker wel ergens op, zeker sommigen gaan als een gestoorde door het parcours, het hoeft maar 1 keer fout te gaan.
Cap is ook niet voor niets ingevoerd toendertijd, dus dit is een logische vervolgstap.

2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-15 16:51

Ik weet niet hoe vaak je van de koets geslingerd wordt maar ik denk dat het wel mee valt. Ik ben er niet op tegen maar zoals gezegd denk ik dat bijv. verplichte bescherming bij de paarden de sport beter helpt. Er zijn ook menners die met bodyprotectoren hard neerkomen. Het is een begrijpelijke keuze maar volgens mij zijn er andere met meer prioriënt...

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-15 07:02

En zo vaak val je ook niet van je paard op eventing wedstrijden bijv (uitzonderingen daar gelaten :)) ) en toch is het ook daar verplicht. Zo kunnen we ook de cap wel afschaffen want ' zo vaak gebeurd er niet iets'.. denk dat het ook niet verplicht is gesteld zodat mensen lomper kunnen gaan rijden maar wel veiligheid voor eventuele ongelukken. Net als de cap.

Er zijn nog zat verbeterpunten, maar dit is wel een goede stap alvast, en punten die je zelf aangeeft zou je dan bij knhs neer moeten leggen.