Paard in Soest op hol met Oud en Nieuw

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

Paard in Soest op hol met Oud en Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-15 16:22

http://www.rtvu.nl/ / http://www.bokt.nl
Ingezonden door Bokker Jans

Tijdens de nacht van Oud en Nieuw is in de Laanstraat in Soest een paard op hol geslagen. Het dier rende in op een groep mensen. Drie mensen raakten hierbij gewond. Eén van hen is door medewerkers van een ambulance geholpen, maar hoefde niet mee naar het ziekenhuis. Het paard is vermoedelijk de bossen van Pijnenburg richting Lage Vuursche ingelopen. Waar het dier vandaan kwam, is niet bekend.

Hoe het nu met het dier is, is ook niet bekend.

NatasjavE

Re: Paard in Soest op hol met Oud en Nieuw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:42

Zal wel ergens van de jachthuislaan komen dat dier.
Er staan er daar genoeg 24/7 buiten en er word veel geknalt.
Niet van de Willemshoeve overigens,..bij ons staan ze met oud en nieuw allemaal binnen,

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:46

Ach arm dier

Suus__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 16:58

Ahh arm dier, flink in paniek :(:) Hij heeft wel een aardig stuk gerend als hij richting Lage Vuursche is gegaan...

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:44

NatasjavE schreef:
Niet van de Willemshoeve overigens,..bij ons staan ze met oud en nieuw allemaal binnen,

Er staat Laanstraat en niet Jachthuislaan ;). Ook die straat klopt niet, maar dat terzijde.
Ik heb gehoord, dat het paard al weer terecht is. Hoe het nu met het paard gaat weet ik niet.

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 17:50

Paard kwam volgens omstanders van de talmalaan/ achter de Esso vandaan... Hoop dat het goed is afgelopen !

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:05

Ves schreef:
Paard kwam volgens omstanders van de talmalaan/ achter de Esso vandaan... Hoop dat het goed is afgelopen !

Klopt

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:34

Cryssie schreef:
NatasjavE schreef:

Er staat Laanstraat en niet Jachthuislaan ;). Ook die straat klopt niet, maar dat terzijde.
Ik heb gehoord, dat het paard al weer terecht is. Hoe het nu met het paard gaat weet ik niet.

Maar dat is toch in de buurt van de Jachthuislaan?

geen idee hoor....zo goed ken ik Soest ook weer niet.

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:39

Nee niet helemaal hahaha. Bevind zich in het midden van Soest

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:43

Maar van welke stal kwam dat paard dan? Neem toch aan dat dat dier niet in het dorp zelf staat?

Cryssie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:45

Geen stal. Paarden staan 24/7 op een weiland al daar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:50

Aha,..ok. Vandaar.

Het nadeel met oud en nieuw....prima als je je paard 24/7 op de wei wil hebben maar neem met oud en nieuw maatregelen.(ga er desnoods bij staan als eigenaar als je geen stal hebt.)

dynamiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 18:51

Zo die heeft een aardig stukkie gelopen dan, gelukkig goed afgelopen als je weet hoe druk het daar in de winkelstraat normaal gesproken is.

Ves

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 19:48

Van de Talmalaan naar Laanstraat is niet zo heel ver (is geen winkelstraat), maar daarna is het paard nog veel verder gevlucht richting bossen geloof ik.. Nachtmerrie voor paard en eigenaar lijkt mij...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:24

NatasjavE schreef:
Aha,..ok. Vandaar.

Het nadeel met oud en nieuw....prima als je je paard 24/7 op de wei wil hebben maar neem met oud en nieuw maatregelen.(ga er desnoods bij staan als eigenaar als je geen stal hebt.)

Nou, als ik mijn paarden met vuurwerk op stal steek dan meppen ze zich er wel weer uit. Buiten staan ze dan gewoon rustig te kijken :) Elk paard reageert anders.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 20:29

NatasjavE schreef:
Aha,..ok. Vandaar.

Uhm, ik heb mijn paard juist buiten gezet omdat ze de stal aan het afbreken was. Buiten was het geknal kennelijk een stuk minder zorgwekkend voor haar.

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 21:16

Ik zeg ook niet dat je paard perse op stal moet. Maar zorg dan dat als je paard bij zo'n wijk staat dat je erbij bent tijdens het vuurwerk.

chant_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 22:29

Snap niet waarom je paarden op t land laat staan met vuurwerk.. Met de jeugd weet je het maar nooit tegenwoordig

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-15 23:02

Ben benieuwd over welk paard dit gaat. Ik woon namelijk op de hoek van de laanstraat maar heb niks gehoord.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 10:20

NatasjavE schreef:
Ik zeg ook niet dat je paard perse op stal moet. Maar zorg dan dat als je paard bij zo'n wijk staat dat je erbij bent tijdens het vuurwerk.

De paarden/pony's die daar staan, staan daar volgens mij al jaren. Als het dan al jaren goed gaat, ga je er niet vanuit misschien dat het nu ineens verkeerd af zal lopen... Bij mij op stal staan er ook zat paarden 24/7 buiten en daar is ook niets mee gebeurd net als met (bijna) alle andere paarden in NL die 24/7 buiten staan. Dan ga je er denk ik niet vanuit dat jouw paard net die ene is van de duizenden waarbij het mis gaat en je er dus de hele avond bij blijft.

Ook op stal kan het flink mis gaan als ze in paniek raken, denk aan over deuren proberen te komen, hoofd stoten, open halen, andere stalpaarden in paniek brengen.
Er is voor beiden iets te zeggen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:03

Of ze nou buiten lopen of op stal, ik laat ze nooit alleen met oud & nieuw. Ik heb ze aan huis, maar ergens in een weiland zonder zicht van iemand die er daarvoor vertrouw zou ik niet willen. Het blijven toch vluchtdieren en mensen kunnen ook (uit onwetendheid) rare dingen doen.

Maar ik begrijp dat je dit keer redelijk goed afgelopen is?

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:27

Jessix schreef:
Of ze nou buiten lopen of op stal, ik laat ze nooit alleen met oud & nieuw. Ik heb ze aan huis, maar ergens in een weiland zonder zicht van iemand die er daarvoor vertrouw zou ik niet willen. Het blijven toch vluchtdieren en mensen kunnen ook (uit onwetendheid) rare dingen doen.

Exact,...er hoeft maar een vuurpijl de verkeerde kant op te vliegen.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-15 11:38

NatasjavE schreef:
Jessix schreef:

Exact,...er hoeft maar een vuurpijl de verkeerde kant op te vliegen.

Een vuurpijl kan imo ook in of op een (schuil)stal terechtkomen (per ongeluk of door mensen met kwaad in de zin) en dan kunnen ze dus niet vluchten. Voor zover ik het mij goed herinner hebben ze wel een schuilstal als ik de goede plek in gedachten heb.

Nogmaals is er voor op stal en op de wei allebei iets te zeggen.

Kiss2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:35

Ik stond buiten toen dit arme dier voorbij gallopeerde en inderdaad verderop in een groep mensen rende... Ben ook heel benieuwd hoe het met het paard is afgelopen.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 18:40

Mijn paarden staan al jaren buiten in het weiland met oud en nieuw. Dat weiland ligt wel een aantal grote weilanden van de weg af, met daarvoor nog de dag-en-nacht buiten Dexterkoeien. Nooit paniek.

Een keer het ene paard op stal gehad (toen had ik nr. 2 nog niet) met oud en nieuw... alles in de stal gesloopt.

Het weiland ligt te ver van de weg om daar een afzwaaier in terecht te laten komen Ik ga wel een paar keer kijken of er niet toch paniek is, maar dat is er nooit, eigenlijk.