Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
gekvanfleur schreef:Tja, meestal in dit soort zaken hebben beide een punt.
De dieren zullen niet optimaal verzorgd worden, maar buurtbewoners zien niet zelden een paard liever 24-7 in een stalletje.
Dat verdwenen veulen blijf ik een heel raar verhaal vinden. Weet niet at ik daar nu van moet vinden.
Femke_Tweety schreef:Geen idee wat en hoe hier.
Maar het valt me wel op dat je tegenwoordig steeds vaker hoort over mishandeling en trauma. Ik heb de indruk dat dat steeds vaker meer een kwestie van interpretatie is, dan van echte mishandeling.
Voeten in de blubber vind ik op dit moment geen mishandeling, als de dieren ook ergens droog kunnen staan (Of bijvoorbeeld 's nachts droog binnen staan)
Modderige vacht vind ik geen mishandeling.
In de kou en regen buiten vind ik geen mishandeling.
Maar het lijk wel of mensen steeds sneller roepen dat iets mishandeling is, zonder echt te weten hoe en wat.
Overigens, als er daadwerkelijk! sprake is van verwaarlozing of mishandeling, dan heb ik daar uiteraard wel moeite mee. Je hebt je dier fatsoenlijk te verzorgen.
Maar dat fatsoenlijk lijkt tegenwoordig soms wel in een hotel met gouden rand te moeten zijn. ZO niet, dan mishandel je je paard.
tiwi1969 schreef:Op de site Hoogland-online, zie begin post, staat een foto van een gedeeltelijk nat weiland en daarnaast een droog weiland met paarden en een rol met kuilvoer.
Zo vanaf een afstand lijkt aan de basic-needs te zijn voldaan. Voldoende voer, water en een plek om droog te staan.
Onze pony staat er niet veel anders bij, groot stuk land, grotendeels droog alleen blub bij de ingang, bomen voor beschutting, veel vriendjes en een flinke baal voer. Zet hem een halve dag op stal en hij sleurt je terug naar het weiland.
Paarden zijn paarden en geen mensen!
Prima dat de eigenaar zijn paarden even naar binnen haalt voor het vuurwerk!
Shirley schreef:Gaat mij niet om nattigheid, maar om veiligheid!
.