Belgische overwinning in de Grand Prix Special eerder vandaag: de thuisrijdende Julie De Deken reed haar Lucky Dance (v. Lucky Lionell) naar een score van 72,765%, waarbij ze door vier van de vijf juryleden op de eerste plaats werd gezet. Gisteren deed de amazone uit Schilde het ook al uitstekend in de Grand Prix en behaalde zij 70,960% en de zevende plaats. Patrick van der Meer ging als laatste van start in deze rubriek met Uzzo (v. Lancet) en eindigde met 71.843% op de tweede plaats, alleen het Belgische jurylid Jacques van Daele plaatste Van der Meer op de eerste plaats.
Julie: “Het resultaat van gisteren was al een onverhoopt succes, dus was er wel extra druk voor vandaag. Maar eens ik de piste binnenging ging ik ervoor. Een maand geleden ben ik beginnen trainen met focus op Mechelen, een paar maand geleden ging het minder goed en dan nu winnen in Mechelen en mijn persoonlijk record verbreken, dat is onbeschrijfelijk. In Mechelen winnen is altijd extra speciaal.”
De derde plaats was eveneens voor een Belgische amazone; Francoise Joux-Hologne behaalde met de KWPN'er Wodan (v. Gribaldi) een percentage van 70,882%.