Paarden beschoten en in brand gestoken in Groot-Brittannië

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paarden beschoten en in brand gestoken in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-14 12:42

www.bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Afbeelding

De Britse politie onderzoekt een zaak waarin twee paarden beschoten zijn en in brand zijn gestoken. De karkassen van de merrie en een jaarling werden in King's Forest gevonden. De politie van Suffolk bevestigd dat de paarden zeer waarschijnlijk in brand zijn gestoken en toen zijn achtergelaten in het bos.

"Ik denk dat zij niet langer nodig waren of wellicht waren ze ziek. Om kosten te voorkomen heeft iemand besloten het recht in eigen handen te nemen." aldus de politie. "We weten niet de exacte omstandigheden van deze zaak, maar sinds de waarde van een paard gedaald is zien we steeds meer situaties waarin paarden gedumpt, achtergelaten of verwaarloosd worden. Dit komt omdat de eigenaren niet langer voor hun dier kunnen zorgen of omdat ze inmiddels zo weinig waard zijn geworden dat de eigenaren ze geen waardig afscheid waard vinden. Het is een vreselijke situatie en het toont dat het fokken en houden van paarden niet voor iedereen is weggelegd. Er zijn al teveel paarden en te weinig eigenaren om voor ze te zorgen."

Kaatastrof

Re: Paarden beschoten en in brand gestoken in Groot-Brittannië

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:05

Vind de titel wat misleidend, dacht al dat de paarden levend in brand waren gestoken :oo Maakt de situatie natuurlijk niet minder ziek, bah..

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:10

er staat niet dat ze waren dood-geschoten. alleen beschoten.
je kan zo niet opmaken, of ze nog levend waren, of niet..
laten we hopen van niet. :n

branka16

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:12

spicegirl schreef:
er staat niet dat ze waren dood-geschoten. alleen beschoten.
je kan zo niet opmaken, of ze nog levend waren, of niet..
laten we hopen van niet. :n

Idd... Meer info?

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:29

Hier zal echt wel een uitvoerige sectie op worden verricht.
Dit is dierenmishandeling van de bovenste plank.....om het recht maar in eigen hand te nemen.
Ook al heb je een wapenvergunning en een eventuele jacht licentie, dit kan en mag niet.
Ik gá er vanuit dat de paarden eerst gedood zijn, en dat men bewijsmateriaal wil verduisteren, maar hopelijk ontloopt de dader/s de straf niet!!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:44

Ik zeg niet dat dit goedgepraat kan worden, maar... Wat nou als de paarden wel gewoon ineen keer doodgeschoten zijn en in brand gestoken (is illegaal om paarden zo af te maken) omdat de eigenaren de paarden niet meer konden onderhouden en niemand ze wou hebben, dan denk ik dat dit humaner is dan dat je paard (of de persoon) geen basisvoorzieningen heeft, achtergelaten of wat nog meer. Helaas is het in GB niet zo dat je met een uitkering ook nog een paard kan hebben.

Hoeft natuurlijk absoluut niet zo te zijn wat ikheb neergeschreven, maar om het even in een ander licht te zien...

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 13:55

Mijn eerste reactie was: pardon, dit lees ik toch niet goed. Maar wel dus.

Sorry, even ervanuit gaand dat de paarden eerst doodgeschoten zijn en daarna in de brand zijn gezet. Hoop ik toch echt dat ze de daders vinden en in ieder geval eisen dat die nooit meer paarden mag houden.

Doet mij denken aan het plaatje die ik gister zag van een pup, waar teksten bij stonden als: ik ben geen, totdat ik groot ben pup. Ik ben geen totdat je gaat verhuizen pup, enz. enz. Ik ben een altijd hond. In mijn ogen gaat dit op voor alle dieren. Als je dieren neemt, moet je rekening houden met evt. kosten. Zeker als ze ouder worden zal de kans op da kosten groter zijn. En dan gaat het in dit geval over een merrie en jaarling, verkoop ze dan. En als je daar niet op kan wachten geef ze dan aan een instantie of iemand. Ben je niks meer kwijt aan onkosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 14:31

heidy_wilco schreef:
Ik zeg niet dat dit goedgepraat kan worden, maar... Wat nou als de paarden wel gewoon ineen keer doodgeschoten zijn en in brand gestoken (is illegaal om paarden zo af te maken) omdat de eigenaren de paarden niet meer konden onderhouden en niemand ze wou hebben, dan denk ik dat dit humaner is dan dat je paard (of de persoon) geen basisvoorzieningen heeft, achtergelaten of wat nog meer. Helaas is het in GB niet zo dat je met een uitkering ook nog een paard kan hebben.

Hoeft natuurlijk absoluut niet zo te zijn wat ikheb neergeschreven, maar om het even in een ander licht te zien...

Toen ik het artikel las, was dit eigenlijk ook mijn eerste gedachte en dan toch liever zo, als ergens achterlaten voor de hongerdood...

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 17:18

dat zou in UK overbodig zijn aangezien je je paard daar door de "hunt" (locale jachtvereniging" kan laten schieten en (indien je dat wil) laten voeren aan de jachthonden.dat kost niets.

in brand steken lijkt me eerder "persoonlijk" wraakactie of zo ?

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-14 21:19

meer bewijslast verdoezelen.
of om herkenning te voorkomen.
anders had er wel gestaan ; gestolen paarden beschoten en..-

jansje73

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 08:09

Toen ik de titel las dacht ik : wat , pardon ???? Dit gaat echt te ver.

mijn gedachten gaan uit naar de eigenaar omdat ze hun paard niet meer kunnen onderhouden. Wat voor reden er dan ook is ze moesten van hun paard af.

Dan ga je toch niet het paard eerst af schieten en vervolgens in de brand zetten ? Dan ben je als persoon toch echt erg ziekelijk bezig ?

Mijn engste gevoel zegt : wat het ook kan zijn is dat het om een wraakactie gaat.
Dat weten we nu nog niet.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-14 09:56

ik neem aan, dat dat wel vermeld zou zijn.