Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
karuna schreef:Alleen doen heel veel mensen dat niet helaas, zelfs bewaakte moeten steeds meer worden dichtgetimmerd omdat mensen er toch doorheen willen.
Mizora schreef:Dat bewaakte spoorovergangen steeds verder dichtgetimmerd moeten worden omdat mensen er toch doorheen willen? Nee, dat is gewoon debiel. Bellen (en evt. slagbomen) is gewoon stoppen, ingewikkelder is het niet.
Ik had expres dat specifieke stukje gequote. Voor onbewaakte overwegen is het anders, doch zie je ook daar acties die onbegrijpelijk zijn (de trein zien ze en denken, daar kan ik wel voorlangs terwijl het uiterst onwaarschijnlijk is). Maar inderdaad, sommige auto-ongelukken zijn ook inderdaad een geval van belachelijk weggedrag (van alle weggebruikers, en regelmatig van 1 partij). Ik vind het ook ontzettend naar als er iemand wordt doodgereden of gewoon aangereden, maar als het de zoveelste zonder licht is? Dan blijft het ontzettend naar, maar een stukje natuurlijke selectie is het dan ook.
Het gaat te vaak niet om een keer wat over het hoofd zien, maar over consequent stupide gedrag. De mensen die echt pech hebben en die ene keer dat ze het vergeten direct geschept worden, dat is extra sneu. Maar die eerste groep is waar de meeste ongelukken mee gebeuren (i.c.m. de derde groep, maar die is hier niet van toepassing).
Femek2902 schreef:...
In andere landen gaat het ook gewoon prima, niemand die zich zorgen maakt over onbewaakte spoorwegovergangen. ...