Paard komt om na botsing met trein in België

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Odysseus

Paard komt om na botsing met trein in België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-14 15:57

www.deredactie.nl

Afbeelding

De brandweer van Mechelen heeft langs de Rennekouter in Leest zo'n vierhonderd reizigers moeten evacueren uit een trein. De trein tussen Sint-Niklaas en Mechelen kwam rond 8.20 uur in aanrijding met een paard dat uit een wei was gebroken.

Het paard kwam om het leven, op de trein raakte niemand gewond. Wel werd er preventief een zwangere vrouw overgebracht naar het ziekenhuis. Door de aanrijding met het paard werd het treinverkeer tussen Puurs en Mechelen stilgelegd.

De NMBS zette vervangbussen in, de vierhonderd aanwezige pendelaars moesten worden geëvacueerd naar een andere trein. Dat verliep vlot en zonder problemen.

Almighty

Re: Paard komt om na botsing met trein in België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 16:27

PFff. het worden weer donkere dagen en minder te doen voor de paarden in de weide..dus verveling. Dan gaan paarden makkelijker op pad;) Zorg dat ze genoeg te doen hebben en vooral wat te eten houden nu:) Dan gaan ze niet zo snel op onderzoek uit! Dat ze voldoende water hebben enz. En laat ze niet alleen staan in de weide. Dan blijven ze vaak in de weide zonder problemen. Dit soort dingen is vaak als er minder gras is terug te zien. Paarden gaan zoeken en breken uit.

Sneu voor het paard en sterkte voor de mensen uit de trein! Hopelijk daar niets ergs.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:09

Ik ken het beestje en de eigenaresse. Ze zorgde zo goed voor hem. Wat een afschuwelijke manier om je paard op zo'n wijze te verliezen.

Slaapwel lieve vriend

Kostolany: paardje had eten en drinken genoeg.

xColorCross

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 18:39

Kostolany schreef:
PFff. het worden weer donkere dagen en minder te doen voor de paarden in de weide..dus verveling. Dan gaan paarden makkelijker op pad;) Zorg dat ze genoeg te doen hebben en vooral wat te eten houden nu:) Dan gaan ze niet zo snel op onderzoek uit! Dat ze voldoende water hebben enz. En laat ze niet alleen staan in de weide. Dan blijven ze vaak in de weide zonder problemen. Dit soort dingen is vaak als er minder gras is terug te zien. Paarden gaan zoeken en breken uit.

Waarschijnlijk een beetje pijnlijk voor de eigenares om te lezen, die er vast alles voor deed om haar paard gelukkig te maken..

Heel veel sterkte voor de eigenaresse. Verschrikkelijk om zo je paard te verliezen..

_Barbara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:26

Kostolany schreef:

Sneu voor het paard en sterkte voor de mensen uit de trein! Hopelijk daar niets ergs.

Beetje kort door de bocht.. Dit hoeft helemaal niet de oorzaak te zijn. Een schrikreactie lijkt me logischer, maar alsnog: wij zijn niet degene die daarover iets te zeggen hebben.

2a54z6e45r6r

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 19:28

Sterkte voor de eigenaresse! Paarden breken om verschillende redens uit. Hoeft daarom niet te betekenen dat ze niet goed verzorgd worden, in tegendeel!

merrylegs

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 20:12

Vreselijk dit soort dingen, ik wens de eigenaar veel moed toe. Het enige lichtpuntje is dat er niemand gewond is geraakt..

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:56

Vreemd! Ik woon in België en op het nieuws werd niets gezegd over een paard! De trein zou een uur eerder al panne gehad hebben,maar toen kregen ze hem weer aan de praat. Op dat moment ziu door een technisch mankement de teein opnieuw stilgevallen zijn en zaten de reizigers dus vast.
erg vreemd de andere berichtgeving

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 21:58

Olafgek: Je haalt twee verhalen door elkaar. Die trein met panne was een heel ander verhaal en in Lichtervelde.
Dit paard dat is aangereden was in Leest, Mechelen.

Het is inderdaad niet op het nieuws gekomen over het paard.

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:00

Afschuwelijk.
Hopelijk was het op slag dood.

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:01

RaafSmits: Dorino (het paard) was inderdaad op slag dood.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:05

amyke schreef:
Olafgek: Je haalt twee verhalen door elkaar. Die trein met panne was een heel ander verhaal en in Lichtervelde.

Oh mijn excuses! Ik hetinerde me geen plaats meer en had de link dus verkeerd gelegd!

Heel veel sterkte aan de eigenaar!

amyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:07

Geen probleem. Ik vond het ook al raar dat ze dit niet op het nieuws vermeld hebben. Misschien uit respect voor de eigenaresse? Hoewel ik mij dit moeilijk kan voorstellen aangezien ze andere dingen ook zeggen. Misschien geen camera ploeg, misschien was iedereen in shock dat ze geen nieuws gebeld hebben?
In ieder geval heeft Dorino niet afgezien. De eigenaresse is er het hart van in.

Luckystory

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:28

Er was wel iemand met een camera en pers aanwezig.
(En zowat elke politie-agent uit de zone...)

De trein heeft nog getoeterd en geprobeerd te stoppen.

TsarinaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-14 22:47

woon vlak bij in de buurt toen ik het eerste ervan hoorde begint je hart toch even sneller te slaan; "het zal de mijne toch niet zijn" wat een verschrikkelijk nieuws voor de eigenaares.. sterkte aan iedereen die betrokken was. gelukkig heeft het paard niet moeten lijden dat is dan je enige troost :(

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 07:28

amyke schreef:

Ik heb het nochtans wel op de radio gehoord gisterennamiddag maar op tv is er niets over gezegd.

Balte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 09:56

En dan bidden dat je goed verzekerd bent want vermoedelijk zijn de kosten voor het oponthoud van de trein niet min. Ik woon vlak langs diezelfde spoorlijn en als ik de trein 's nachts hoor toeteren dan houd ik toch mijn hart vaak even vast.
Sterkte voor de eigenaresse.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-14 10:22

Bovenop het verdriet van het verlies van je paard krijg je inderdaad nog de kosten van de trein die stilstond, die vervangbussen en de hulpdiensten.

xHaithi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-14 18:16

Weet ik ook gelijk waarom mijn trein niet kwam die dag... Er werd enkel gemeld dat hij werd afgeschaft omwille van dieren op het spoor, maar dat zegt natuurlijk niets over de echte reden :( Wat vreselijk zeg!