Werkman krijgt 3,5 jaar celstraf voor doden zes mini paarden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Werkman krijgt 3,5 jaar celstraf voor doden zes mini paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-11-14 08:33

http://www.bokt.nl / http://www.horsetalk.co.nz

Afbeelding

Een werkman die zes mini paarden heeft gedood in Australië, heeft een celstraf van 3,5 jaar gekregen. De pony's stonden ter dekking op het Clayton Bay stud of Jacksons Miniature Horses en werden vlak voor Kerstmis in 2013 dood aangetroffen. Werkmannen vonden de pony's dood in hun stallen. Ze waren overleden aan fatale messteken.

De jury omschreef de aanval op de paarden als verachtelijk en verdorven. De werkman doodde de paarden uit wraak: er stond nog een schuld open voor enkele bouwwerkzaamheden waar nog een geschil over bestond. In totaal werd er voor 200.000,- Australische dollars verbouwd, maar wegens een geschil bleef de laatste betaling van 37.000,- Australische dollar uit.

De werkman heeft zijn excuses aangeboden aan de eigenaren van de miniatuur paarden, maar zij weigeren dit excuus te accepteren. De werkman vertelt: "Mijn vrouw en kinderen staan op het punt om mij te verlaten. We zijn al onze contracten en klanten verloren."

KirstenHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 08:53

Wat mij betreft een juiste straf, laat het hem maar voelen.

Kim

Re: Werkman krijgt 3,5 jaar celstraf voor doden zes mini paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 08:58

Goede straf. Vind je het gek dat z'n gezin hem wil verlaten, hoe ziek ben je als je 6 paarden neersteekt..

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:14

Jeetje wat een zielepoot, dieren op zo'n brute wijze vermoorden en dan zielig doen dat je gezin je wilt verlaten ??? Ik was allang weggeweest bij zo'n idioot.

Loei

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:16

wat een verschrikkelijke vent. Dat hij er van zal gaan leren..

Zamora

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:20

Ik kan me dat bericht nog herinneren. Echt walgelijk hoe je erbij komt om 6 paarden dan dood te steken..

DGL

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:23

Een werkman? :7

listiglistje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:24

Kijk in Australie weten ze wat straffen is :7 3.5 jaar is mooi!

Hier in NL krijg je voor zoiets een taakstrafje + (kleine) boete, maar in de meeste gevallen gaan ze ook nog eens vrijuit -O-

RandyOrton25

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:49

listiglistje schreef:

Hier in NL krijg je voor zoiets een taakstrafje + (kleine) boete, maar in de meeste gevallen gaan ze ook nog eens vrijuit -O-

Had van mij langer gemogen ;)
Tsja hier in NL krijg je ook maar 120 uur taakstraf als je 3 mensen dood rijd 8)7

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 09:54

Randy dat las.ik ook in de.krant. In dezelfde krant stond een stuk over een taxi chauffeur die een vrouw had betast en hij kreeg 240 uur. Beetje scheef

zusi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:03

De straffen in Nederland slaan echt nergens op....
Tis eigenlijk te zielig voor woorden hier in nl

Maar wel super dat deze man deze straf heeft gehad en als vrouw
zijnde was Ik allang weggeweest ver weg van zo'n lamzak

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:06

RandyOrton25 schreef:
listiglistje schreef:

Had van mij langer gemogen ;)
Tsja hier in NL krijg je ook maar 120 uur taakstraf als je 3 mensen dood rijd 8)7

Dat was een ongeluk, niet zo relevant voor dit topic, waar het gaat over een man die moedwillig zes paarden doodt, maar goed.

Fijn dat de man de straf heeft gekregen die hij heeft verdiend. Eigen schuld, dikke bult. Als ik zijn vrouw was geweest had ik hem ook zeker verlaten. Iemand die tot zoiets in staat is, daarmee zou ik niet meer samen durven leven.
Laatst bijgewerkt door Adamootje op 29-11-14 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:07

RandyOrton,
Voordeel in Nederland is dat wanneer er een tragisch ongeluk gebeurd je daar niet ook nog 3,5 jaar celstraf voor krijgt. Dat is een hele andere discussie, maar wanneer het NIET bewezen is kan je er ook NIEMAND voor straffen. Het zal je maar gebeuren dat je per ongeluk mensen aanrijd, zelf al helemaal in shock bent en dan ook nog straf krijgt. Die persoon is voor zijn levenlang getraumatiseerd, lijkt me al een straf op zich. ;)

Ontopic, pfoe, volgens mij zijn alle consequenties naast de straf al de ergst straf. Geen baan meer, geen contracten meer, geen vrouw en geen kinderen meer. Maar wel een goede straf. 6(!) paarden. :oo

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:22

kijk kijk Karma heeft goed toegeslagen bij dat stuk verdriet; gezin weg, bedrijf kapot en 3, 5 jaar in de cel. _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ @ Karma zo hoort het

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 10:32

Arme paardjes, die zijn de dupe van dit alles.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:20

Deetjeeuh schreef:
RandyOrton,
Voordeel in Nederland is dat wanneer er een tragisch ongeluk gebeurd je daar niet ook nog 3,5 jaar celstraf voor krijgt. Dat is een hele andere discussie, maar wanneer het NIET bewezen is kan je er ook NIEMAND voor straffen. Het zal je maar gebeuren dat je per ongeluk mensen aanrijd, zelf al helemaal in shock bent en dan ook nog straf krijgt. Die persoon is voor zijn levenlang getraumatiseerd, lijkt me al een straf op zich. ;)

Ontopic, pfoe, volgens mij zijn alle consequenties naast de straf al de ergst straf. Geen baan meer, geen contracten meer, geen vrouw en geen kinderen meer. Maar wel een goede straf. 6(!) paarden. :oo

Getraumatiseerd? Die man heeft niet eens excuus aangeboden of spijt geuit. Waarom denk je dat er een stoel richting de rechter vloog? Levensland getraumatiseerd, laat me niet lachen. Ooggetuigen hebben gezegd dat hij te hard reed ;)

Ontopic, goede straf. Wat doet zo iemand als er geen dieren zijn? Gaat ie dan mensen neersteken om zn gelijk te halen? Bah wat een nare man.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:25

Marjoow, misschien heeft hij daar de kans wel niet voor gekregen. Wie gaat er nou zomaar voor de deur van de familie staan die hij heeft doodgereden? Hij krijgt dan vast geen warm welkom. ;) En ja, tuurlijk houd je er iets aan over als je mensen doodrijd.

Weer ontopic, hoe bedenkt hij het die paarden neer te steken? Dat je dat over je hart kan krijgen zeg.. Kan je ze nog beter stelen..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:33

Deetjeeuh schreef:
Marjoow, misschien heeft hij daar de kans wel niet voor gekregen. Wie gaat er nou zomaar voor de deur van de familie staan die hij heeft doodgereden? Hij krijgt dan vast geen warm welkom. ;) En ja, tuurlijk houd je er iets aan over als je mensen doodrijd.

Weer ontopic, hoe bedenkt hij het die paarden neer te steken? Dat je dat over je hart kan krijgen zeg.. Kan je ze nog beter stelen..

Heb je het nieuwsbericht gelezen?
Ik hóóp dat hij er een heleboel aan overhoud en dat ie wat mij part NOOIT meer achter het stuur durft te kruipen. Volgens politie onderzoek reed hij 40 kilometer TE HARD! 120 waar je 80 mag??? Ja gek he dat je dan uit de bocht vliegt en de controle kwijt raakt. Eigen schuld! 120 uur schoffelen? Echt een straf wat alleen in Nederland kan hoor :roll:

Abacab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:20

Marjoow, het probleem in die zaak is juist dat niet kan worden bewezen dat de automobilist te hard heeft gereden. Onderzoek wees uit dat hij tussen de 74 en 124 km p uur heeft gereden. Ik ben benieuwd wat het hoger beroep opleveren.

6 weerloze en onschuldige mini paarden vermoorden. De volgende keer is het een weerloos kind, een hulpbehoevende oudere. Wat zijn er toch een zieke mensen in de wereld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 12:56

Marjoow, het is NIET bewezen. Het KAN niet worden bewezen. Dan heb je geen poot om op te staan. Zo simpel is het. ;) Wie zijn wij om te zeggen dat hij te hard heeft gereden? Wie weet heeft hij wel gewoon netjes 80 gereden. Verder ben ik net als Abacab benieuwd hoe het verder afloopt.

Ik mag hopen dat die man ontzettend veel spijt heeft van wat hij heeft gedaan, want dit is gewoon te erg voor worden. :n

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:01

Joh, hou je autorijdiscussie even ergens anders... ;)

Maar mijn god, even 6 pony's doodsteken, wat een idioot. Terechte straf.. & geheel logisch dat ze natuurlijk zijn "sorry" niet aanvaarden.... :n :n

zimbabwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 13:37

Hebben ze daar down under niet iets als tbs ofzo? lijkt me nog beter op zijn plek...

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 14:23

Getverdamme het idee alleen al om een stal in te lopen en daar met een mes op onschuldige dieren in te steken.
Mag hopen dat die l*l voor de rest van zijn leven genegeerd word wat een monster!

xxCYNNxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 18:51

Deetjeeuh schreef:
Marjoow, het is NIET bewezen. Het KAN niet worden bewezen. Dan heb je geen poot om op te staan. Zo simpel is het. ;) Wie zijn wij om te zeggen dat hij te hard heeft gereden? Wie weet heeft hij wel gewoon netjes 80 gereden. Verder ben ik net als Abacab benieuwd hoe het verder afloopt.

Ik mag hopen dat die man ontzettend veel spijt heeft van wat hij heeft gedaan, want dit is gewoon te erg voor worden. :n

Ik neem aan dat je laatste zin het ontopic gedeelte is; gezien de laatste zin in de op denk ik niet echt dat die man spijt heeft; hij zwelgt alleen maar in zelfmedelijden omdat hij zijn gezin kwijt is en zn bedrijf kapot heeft gemaakt met zn actie. Nou boehoe gast; terecht dat je dat allemaal kwijt bent geraakt.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 19:04

Wat een idioot. Mooi dat hij zijn portie ellende heeft, dat heeft hij verdiend!!!