Paard ernstig mishandeld in Bavel

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Flew

Paard ernstig mishandeld in Bavel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-14 17:41

http://www.omroepbrabant.nl
Ingezonden door meerdere Bokkers

Een paard is afgelopen weekend mishandeld in een weiland aan de Gilzeweg in Bavel. De merrie van 28 jaar oud zou zijn gestoken met een scherp voorwerp. Hierbij werd het geslachtsdeel van de merrie ernstig verminkt. De politie is op zoek naar getuigen.

De mishandeling zou hebben plaatsgevonden tussen vrijdagavond zes uur en zaterdagmiddag twee uur. De eigenaresse van het paard ontdekte de mishandeling zaterdagmiddag. Ze zag bloedklonten op de achterbenen van het paard. Ook was er bloed zichtbaar op de billen en de vulva. In de stal heeft ze het bloed zo goed mogelijk met lauw water afgewassen. Hierna bleek hoe ernstig het paard verwond was.

Onderzoek heeft uitgewezen dat de mishandeling wel door een mens moet zijn uitgevoerd. Het is onmogelijk dat de verwondingen door het dier zelf of een ander paard zijn veroorzaakt.

Er wordt onderzoek gedaan naar de mishandeling in de buurt. Getuigen worden verzocht contact op te nemen met de politie op het nummer 0900-8844 of het landelijk meldpunt dierenpolitie op het nummer 144.

Toevoeging: ook in Chaam is een mishandeling gemeld. Hier zijn geen verdere details over bekend.

Gerelateerd nieuws:
[VN] Opnieuw paard mishandeld in Groesbeek

Loei

Re: Paard ernstig mishandeld in Bavel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:44

bah gruwelijk! Wanneer houd het op...

quintusgl

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:44

|( ik dacht dat het eindelijk rustig was met de mishandelingen ........... arm dier. Weer een oudje trouwens....
Sterkte voor het paard en eigenaar.

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:54

gatverdamme... wat een zieke mensen ook.. zo triest... als hij/zij gepakt wordt bied ik me aan voor rehabilitatie ... kom maarrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

tientjefjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 17:57

Verdomme! Arm dier! Wie doet dit nou? Echt zo sneu dit...
Ik word hier ook bang van,mijn paard staat vlakbij...

amber15

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:06

Ach nee... :(

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:06

Mijn vurige wens voor 2015, laten ze die klootzakken op pakken!!! En dan TBS zonder kans op vrijlating.

Ananiem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:09

Ah nee he, niet weer! Waarom zouden mensen dat toch doen, willen ze soms aandacht omdat iedereen het nu heeft over de mishandelingen? ik vind het echt ziek!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:11

Bootcamp bij pipo doet meer dan tbs.. gegarandeerd. Ik ben er helemaal klaar voor. Wat een vreselijke mensen op deze aarde.

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:38

Afschuwelijk!

Arm arm paard. Arme eigenaresse :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:16

Ach jezus... Arm dier!

7ofhearts

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:26

Dan ben je als dader zijnde toch wel ergens véél te kort gekomen als je bij een onschuldig paard aan je trekken moet komen.
Ik snap dan toch ook niet waarom die lieverd niet met geweld heeft uitgehaald.
Zou willen dat de merrie hem zo een klap had gegeven dat dit treurige figuur drie dagen tanden zou moeten poepen.

pronkje_vdp

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 19:34

Komt steeds dichterbij... Vreselijk!

lilydj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:26

brrrr, ik blijf maar van deze berichten tegen komen.. vreselijk.. :n
vraag me toch wel af of het verschillende personen zijn die dit doen en of ze met elkaar te maken hebben dan..

Amigo_stan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:46

Bahbah, als ze deze gast(en) vinden, levenslang opsluiten!

maar overal word aangeraden je paarden snachts binnen te houden, en toch zie je keer op keer weer. " in het weiland" staan.

Snoraly

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:42

-:(- -:(-

_black_rose_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 21:48

Bizar zeg! Ik hoop echt dat ze die gek(ken) heel HEEEL snel te pakken gaan krijgen, gestoorde mafkezen!
@ Amigo-stan: volgens mij is de berichtgeving daarin ook heel verwarrend omdat sommige bronnen zeggen dat je beter nog op stal kunt zetten omdat de dader dan makkelijker aan het paard kan komen. Ik heb ook begrepen dat op wei zonder halster op een plaats met veel sociale controle beter zou zijn.

Muppett

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:04

Arm, arm dier. Zo'n leeftijd en dan nog zo'n ervaring. Vreselijk voor de eigenaar! Ik zou in alle staten zijn. Het wordt tijd dat deze volslagen psychopaat gepakt wordt en nooooooooooit meer vrij komt...

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:13

Je wordt er toch misselijk van.
Je mag niet voor eigen rechter spelen, maar als ik ooit iemand zo bij mijn paarden aantref, dan maak ik hem af. Ga er graag een paar jaar voor zitten.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:59

Hier schrik ik van heeeel dichtbij. Zal mijn ogen goed openhouden moet zo iemand echt niet tegenkomen.. Moet ineens aanvanmiddag denken reed daar in de buurt tussen Chaam en Bavel en zag een paard wat altijd super rustig staat gek doen zowel op de heen als terugweg met tussentijd van een half uur. Pfff

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:11

Misschien kunnen we elkaar helpen door bv aan te geven waar onze paarden staan en wie op welke tijden waarlangs komt?
Ik rij bv 2x per dag op en neer van Strijbeek/chaam naar Breda Via Ulvenhout of Bavel. Als er mensen zijn die op deze route paarden hebben staan kan ik altijd extra opletten. Betreft dus Strijbeekseweg of Chaanseweg Geersbroekseweg, Woestenbergseweg, door Bavel richting Breda

saddledancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:13

Maar ik zou niet hier op bokt aangeven (behavle in pb) waar je paard staat. Misschien leest een of Andere gek wel mee en kickt die er juist op om paarden Te pakken waarvan mensen op letten.
ik weet het natuurlijk niet, maar beter het zekere voor het onzekere nemen lijkt me..

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 00:18

Inderdaad dat zouden we dan via pb moeten doen vandaar dat ik alleen meld waar ik langskom en niet waar ik woon.

ubimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 04:46

Echt eng. Zo dichtbij al.
Bah. Rare mensen lopen er rond op deze aardkloot.....
Je zou bijna niet meer van huis durven gaan om te voorkomen dat je beestjes iets overkomt

J01andA

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 07:42

Hopelijk ziet ook de politie dat zowel in Bavel als Groesbeek dezelfde nacht de mishandelingen hebben plaatsgevonden. Alle kentekens noteren en controleren zoals waargenomen op deze tussenliggende route.
Wellicht kan dit bijdrage in de pakkans tezamen met ander eventueel bewijs wat al beschikbaar is.
_-:(