P&L TV #6: "Wat de teugeldrukmeter ons leert"

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sammie

P&L TV #6: "Wat de teugeldrukmeter ons leert"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-14 13:35

http://paardenlifestyle.com/

Hoe werk je nu eigenlijk het beste in met je teugels? En weet je eigenlijk hoe hoog de druk is op jouw teugels? En of deze druk gelijk verdeeld is over beide teugels?

Gelukkig wordt de techniek steeds beter en kunnen we inmiddels met een teugeldrukmeter meten hoe hoog de druk is op beide teugels. Menke Steenbergen heeft de teugeldrukmeter ontwikkeld en heeft daarover een presentatie en clinic gegeven tijdens het Paard&Lifestyle Trainingsweekend.

In de aflevering van Paard&Lifestyle TV nemen we een kijkje bij die presentatie waarin Menke uitlegt hoe de teugeldrukmeter werkt en wat haar bevindingen zijn.

Nann__

Re: P&L TV #6: "Wat de teugeldrukmeter ons leert"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:14

Zeer interessant stuk. Ik ben benieuwd hoe ze dit verder gaan ontwikkelen, wie er mee gaan werken, etc. Ik denk dat het veel ogen zal open doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 14:53

Ik werk er ook me, erg leuk en heel interessant! Er valt veel aan af te lezen. Het draagt bij aan bewustwording en een betere houding en zit, soms helpt het zelfs bij het vinden van een kreupelheid die amper zichtbaar is.

Kathleen_vW

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:11

Heel interessant. Zou daar ook graag eens mee werken!

Catoohh

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 16:57

Ontzettend leerzaam! Ook goed uitgelegd. :)

Flora_horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:20

Zeer interessant! Vooral het stukje ontspannen als beloning, dat is belangrijk om niet te vergeten, ga ik gelijk meenemen in de training vanmiddag

connepon85

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 15:11

iet_patron schreef:
Zeer interessant! Vooral het stukje ontspannen als beloning, dat is belangrijk om niet te vergeten, ga ik gelijk meenemen in de training vanmiddag

Kijk, dat is nou leuk! :)

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 20:41

Het geven of wegnemen van druk is klassiek, niet operant. Verder wel heel erg interessant. Kan me voorstellen dat een menner hier bijvoorbeeld ook iets mee kan.

hennyvanamon

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 14:48

oh super was de clinic teugeldruk ,,,heerjansdam in februari ga ik er ook mee rijden ben zo benieuwd,,

claudiaM33

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 18:39

Interessant dit hoor! Ik rijd nu western (wel altijd klassiek dressuur gereden) en ik werk nu toe naar rijden met 1 hand, is dus sturen en tempo controle op je gewicht en benen mèt aanleuning verzameling en losse teugel..

_aussi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-14 11:47

balance schreef:
Het geven of wegnemen van druk is klassiek, niet operant. Verder wel heel erg interessant. Kan me voorstellen dat een menner hier bijvoorbeeld ook iets mee kan.

Als het om belonen gaat (dus het wegnemen van de druk) dan is het toch echt operant. (Straffen en belonen). Waarom is het volgens jou klassiek?