Harry Meade en Wild Lone. Foto: PSV Photo
De Britse eventingruiter Harry Meade heeft weer een nieuwe aanwinst om zijn stallen mee te vullen: de zevenjarige wereldkampioen Ténarèze.
De Anglo-Arabische hengst werd voorheen gereden door de Franse ruiter Tom Carlile. Deze combinatie wist niet alleen vorige maand de titel te pakken in Le Lion d'Angers, maar in 2013 wonnen zij ook al de titel voor zesjarigen. In internationale wedstrijden valt "Taz" nooit buiten de top drie.
"Ik heb erg veel zin om het paard te gaan rijden. Tom heeft hem goed gevormd." aldus Harry. "Mijn eerste doel is om een goede band op te bouwen, voordat we ons gaan focussen op specifieke doelen." Tom Carlile reageert op de verkoop: "Taz is een speciaal paard voor mij. Het is mijn eerste zelf gekochte paard en hij heeft me nog nooit laten zitten. Rio zou met dit paard zeker een mogelijkheid zijn. De kopers hebben een goede investering gemaakt."
De Jaguar Mailzoon zal de stallen van Meade versterken, nadat deze zijn vier sterren paard Wild Lone verloor na de crosscountry tijdens de Wereld Ruiterspelen in Normandië. Het dier viel daar na de rit dood neer afgelopen augustus.
Klik hier voor een foto van Ténarèze.