Zeven paarden omgekomen bij een treinongeluk *update*

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Timo

Zeven paarden omgekomen bij een treinongeluk *update*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 18:18

http://www.bokt.nl / www.horseandhound.co.uk

Tenminste zeven paarden zijn gisterenavond omgekomen in Cambridgeshire, Groot-Brittannië nadat ze zijn aangereden door twee treinen.

De Britse transportpolitie, de brandweer en een ambulance werden gebeld nadat de paarden werden geraakt door de treinen bij de Fen Road spoorwegovergang in Milton.

Sergeant David Barker laat weten dat ze nog op zoek zijn naar de eigenaar van de paarden. Het is nog niet duidelijk hoeveel paarden daadwerkelijk zijn overleden door het ongeluk, echter weten ze wel dat het er minstens zeven zijn. Ook weten ze nog niet hoe de paarden op het spoor zijn gekomen.

Er reisden meer dan 200 passagiers mee in de betrokken treinen. Alleen een vrouw is naar het ziekenhuis gebracht met kleine verwondingen, maar werd later weer ontslagen.

Update:
Er zijn nu minstens 12 paarden dood aangetroffen. Hoeveel paarden er in totaal zijn omgekomen in het ongeluk is nog niet bekend.
Laatst bijgewerkt door Timo op 21-11-14 15:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Update

7ofhearts

Re: Zeven paarden omgekomen in een trein ongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:39

Wow.......kan me goed voorstellen dat de schrik er bij de passagiers dan goed in zit.
Dit soort "verkeersongelukken "waarbij paarden en vee" betrokken zijn komen nog best geregeld voor in GB.
Hopelijk wordt/ worden de eigenaar/eigenaars van de paarden snel opgespoord.
Triest hoor......je zou zo meerdere dieren tegelijk verliezen.

MagicCharly

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:50

Arme paardjes, arme eigenaar, arme passagiers. Maar waarom? Misschien heeft de eigenaar zijn hek open laten staat ofzo

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:43

RaafSmits schreef:
Wow.......kan me goed voorstellen dat de schrik er bij de passagiers dan goed in zit.
Dit soort "verkeersongelukken "waarbij paarden en vee" betrokken zijn komen nog best geregeld voor in GB.
Hopelijk wordt/ worden de eigenaar/eigenaars van de paarden snel opgespoord.
Triest hoor......je zou zo meerdere dieren tegelijk verliezen.

Waarschijnlijk omdat de wegen over het algemeen hier pikkedonker zijn, ook sommige belangrijke wegen (weinig straatverlichting). En waar in Nederland de sporen op een verhoging zitten, hebben ze het hier in een soort dalletje, tenminste de trajecten waar ik over het algemeen moet zijn. Daarbij zitten er hier veel meer bochten en heuvels etc. odat er een stuk minder overzicht is. (Daarbij rijden de mensen hier ook behoorlijk vlot. Een Engelse vriend zei eens: And driving in England is not hard, just remind yourself that everyone around you is an idiot.)

Ik denk dat dat het gewoon lastiger maakt. Daarbij is het nu al rond half 4 schemerig aan het worden en 5 uur pikkedonker.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:52

Zo, heftig zeg!

Ik ken dit gebied een beetje en het spoor gaat hier door echt landbouwgebied met weilanden vol vee.
Het zou dus best mogelijk zijn dat er een afrastering oid kapot was, waardoor de paarden bij het spoor konden komen.

Gezien er nog naar een eigenaar wordt gezocht lijkt het me namelijk geen verkeersongeval (en al helemaal niet als ik het oorspronkelijke Engelse nieuwsitem lees).

Cassidy

Re: Zeven paarden omgekomen bij een treinongeluk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:55

Zullen we met zijn allen even niet gaan speculeren wat de reden is dat de dieren op het spoor zijn beland? Het is erg genoeg dat het is gebeurd en ik wil alle betrokkenen, passagiers, machinist, eigenaar van de paarden en ook de mensen die de overgebleven resten van de dieren moeten opruimen, heel veel sterkte wensen.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:10

nou, dat is niet best!!

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:15

Lang leve alle openbare voetpaden door de weilanden...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 23:33

Henkjan schreef:
Lang leve alle openbare voetpaden door de weilanden...

Op het moment dan wandelaars niet door hekken moeten die ze eventueel open kunnen laten, wat is de reden dat je het meteen weer aan de wandelaars wijt?

Er kan van alles de reden zijn waardoor deze dieren los zijn komen te lopen. Echt van alles. Zullen we dan even hier op Bokt niet collectief allerlei scenario's gaan verzinnen hoe het zo heeft kunnen lopen?

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 00:52

Cassidy schreef:
Zullen we met zijn allen even niet gaan speculeren wat de reden is dat de dieren op het spoor zijn beland?

Cassidy schreef:
Op het moment dan wandelaars niet door hekken moeten die ze eventueel open kunnen laten, wat is de reden dat je het meteen weer aan de wandelaars wijt?

Sodemieters wat is jouw probleem? Diegenen die een klein beetje de situatie ter plekke kennen, mogen die niet hun gedachtes delen zonder dat er gelijk op ingehakt wordt? Ik reageer niet heel veel op Bokt maar ook ik ken de situatie ter plekke (reis daar elke maand met de trein) en vind dit wel een beetje een overtrokken, die reakties op berichten die juist wel perspectief aan de situatie aldaar geven.

Zamba

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 08:42

Het zijn inmiddels al weer 12 paarden

SoleroLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 15:27

Heftig! Ik zag inderdaad al op Facebook voorbij komen dat er minstens 12 paarden bij betrokken waren.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 17:05

Cassidy schreef:
Zullen we met zijn allen even niet gaan speculeren wat de reden is dat de dieren op het spoor zijn beland? Het is erg genoeg dat het is gebeurd en ik wil alle betrokkenen, passagiers, machinist, eigenaar van de paarden en ook de mensen die de overgebleven resten van de dieren moeten opruimen, heel veel sterkte wensen.

Zullen we dat even allemaal zelf mogen weten? :=

Laten we hopen dat de betrokkenen, passagiers, machinist, eigenaar van de paarden en ook de mensen die de resten moesten opruimen op bokt zitten, en NL kunnen lezen. Dan hebben ze nog iets aan je sterktewensen.

REGINA76

Re: Zeven paarden omgekomen bij een treinongeluk *update*

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:53

Jeetje wat erg. Het zullen je paarden maar zijn.
Veel sterkte gewenst voor alle betrokkenen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 01:57

Shit. Dat is hier heel dichtbij. Het is idd een gebied met veel vee in de wei. 12 is toch echt een grote hoeveelheid. Dat kun je een kudde noemen. Jr wenst dit echt niemand toe.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 09:59

Amaris schreef:
Laten we hopen dat de betrokkenen, passagiers, machinist, eigenaar van de paarden en ook de mensen die de resten moesten opruimen op bokt zitten, en NL kunnen lezen. Dan hebben ze nog iets aan je sterktewensen.

Energie en intentie kennen geen afstand en geen taalbarriere. Aan ze denken is genoeg.

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:04

Foto van de zich sluitende spoorwegovergang, waar paarden te dicht in de buurt lopen (de foto is 2 maanden oud) vind je hier

Afbeelding

Het blijkt dat de verongelukte paarden, Tinkers, "gevangen" stonden tussen de twee wildroosters die de spoorwegovergang juist van dieren moest beschermen.
Alhoewel het natuurlijk nog steeds een stom ongeluk kan zijn geweest, kan je je voorstellen dat de speculaties ter plaatse niet van de lucht zijn (ook omdat de eigenaar nog steeds niet is gevonden) - en de politie is dan ook een onderzoek gestart.

Bron en bron.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-14 10:26

Het is mensen eigen dat ze antwoorden willen hebben op vragen, en als ze die niet krijgen, dingen zelf in gaan vullen. Mensen denken aan een half woord genoeg te hebben. Ik hoef hier maar een topic te openen over ontsnapte dieren, of er worden verhalen verzonnen van diefstal, met opzet (of per ongeluk, zoals de wandelaars waar eerder over is geschreven) losgelaten dieren, slecht onderhouden omheiningen en dat de eigenaar slecht voor zijn dieren zou zijn geweest.

Een dier dat mager in de wei staat is meteen ondervoed, mishandeld, eigenaren en verzorgers worden voor alles uitgemaakt wat mooi en lelijk is en er wordt niet verder gekeken, en er wordt ook niet nagevraagd. Misschien is het dier wel ziek, net herstellende van een operatie, op leeftijd...er kan van alles aan de hand zijn. Nee, er wordt meteen gewezen naar een eigenaar. Komt met grote koppen in de krant. Op de voorpagina. En mocht het geen mishandeling zijn: de rectificatie op pagina 6 een aantal dagen later leest niemand.

Tomos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 10:46

Dank voor je uitleg en ik denk dat ik begrijp waar je bang voor was.
Het "concluderen" op basis van te weinig gegevens (jumping to conclusions) is vaak kortzichtig en ongewenst en kan een verhaal snel verdraaien in een richting die voor de betrokkenen soms zelfs schadelijk kan zijn. Met jouw voorbeelden er nu bij, zie ik wat je bedoelt.

In het geval van de loslopende paarden hierboven, worden lang geen conclusies getrokken, maar meer de mogelijkheden gegeven waardoor dit ongeluk zou kunnen hebben gebeuren, gezien de omstandigheden aldaar.
Een subtiel maar belangrijk verschil, want in de reakties hierboven, wordt de waarheid of werkelijkheid geen geweld aangedaan.

Ik begrijp nu waarom je zo reageerde maar zonder jouw uitleg, leken jouw reacties een beetje overtrokken, en in alle eerlijkheid, trekken ze de sfeer onnodig behoorlijk in het negatieve.

farahdiba46

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 13:17

Zullen wel expre tussen die wildroosters zijn gezet omdat ze er vanaf wilden en ze ze door chip niet meer zomaar kunnen dumpen zonder boete. Heb ik het over de zigeuners dus. Doen ze met hun windhonden ook, maar die binden ze vast aan het spoor. Ze zullen wel gehoopt hebben op een massa gehakt waar geen chip meer in te vinden is.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-14 15:22

Er worden heel wat paarden gedumpt op de Britse eilanden (dat is inclusief Ierland dus). Vroeger waren dat eigenlijk veel paarden van zigeuners, maar door de crisis zijn het steeds meer 'gewone' paarden. Heel jammer, maar mensen hebben het geld niet meer en dan krijg je dit. Ik keur het niet goed, er zijn andere oplossingen, maar ik kan me het ergens wel een beetje voorstellen. Volgens de nieuwsberichten liepen deze dieren er al een tijdje (zie bronnen in bericht van Tomos), dus het kan heel goed zijn dat deze paarden gedumpt zijn. Heel erg sneu, maar wel een situatie die je steeds meer ziet.