Meisje plukt illegaal wortels voor Amerigo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoli

Meisje plukt illegaal wortels voor Amerigo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 16:54

funnyhorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 16:55

Aahhhhh +:)+
Ik zou me wel schamen als ouder zijnde hihihi :')

troi

Re: Meisje plukt illegaal wortels voor Amerigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:14

Allemachtig wordt er politie bijgehaald als een kind een worteltje pikt? Ik haalde vroeger regelmatig maiskolven voor de konijnen van het land. Dat is toch geen drama?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:17

Jawel dus, dat is diefstal. Wat als 100 mensen denken ach, 1 maiskolfje/worteltje....... Wij hebben elk jaar voor 100den euro's schade door dit soort ongein. Wat niet van jou is daar blijf je vanaf, en anders koop je een wortel.

Dorine92

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:17

Of je wacht tot de wortelkar voorbij rijdt en er kilo's wortels op de wegen en in de berm liggen :D

LatrudaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:22

Zoals ik het lees kwam de wijkagent net langs. Dus niet dat hij speciaal gebeld is.
Lief dat ze er 1 mocht houden!

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:24

En al zou hij er wel speciaal voor gebeld zijn? Ze waren gewoon aan het stelen. Schandalig, die vader zou zich moeten schamen.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:31

Wie zegt dat papa niet heeft gezegd van meid zeg jij dat als iemand ons vragen stelt?

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:41

caroline_max schreef:
Jawel dus, dat is diefstal. Wat als 100 mensen denken ach, 1 maiskolfje/worteltje....... Wij hebben elk jaar voor 100den euro's schade door dit soort ongein. Wat niet van jou is daar blijf je vanaf, en anders koop je een wortel.

Ik was 8 ofzo.. En uhm tegenwoordig koop ik keurig mijn spullen, ook de maiskolven.

Maar ik blijf erbij, wat een intolerante toestand. Mensen zijn m.i. steeds wantrouwender geworden. Ipv te denken, ach het is maar een kind, wordt er gereageerd alsof het een potentiele crimineel is. Stel dat je een boefje betrapt met drie maiskolven in haar jaszakken, ik mag toch hopen dat je zo'n kind bestraffend toespreekt en niet direct de politie erbij haalt?

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:43

Het was niet maar een kind. Het was een kind mét haar vader. Een kind weet niet beter, een vader zeer zeker wel.

En hoezo zou je tolerant moeten zijn tegenover stelen :? ?

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:45

Ook weleens een appeltje gejat vroeger.Maar dan wel zonder mijn ouders.Ik weet het diefstal.

Koekeroekus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:46

troi schreef:
Allemachtig wordt er politie bijgehaald als een kind een worteltje pikt? Ik haalde vroeger regelmatig maiskolven voor de konijnen van het land. Dat is toch geen drama?

Ik haal gewoon al het overgebleven mais uit het land als er al gemaaid (noem je dat zo?) is. Nu woon ik wel naast een maisveld en vele daaromheen. Maar vaak kan ik van 1 land al zoveel af halen dat ik genoeg heb om ze de winter te laten overleven. Er blijft altijd nog zoveel liggen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:47

Zou leuk zijn als iedereen zo zou gaan denken. Waarom eigenlijk nog naar de groentenboer, je kunt het zo van het land plukken!

Lekker voor zo'n boer dan.

En waarom wel een kind laten plukken maar als een volwassene de volgende dag hetzelfde doet, deze wel aanspreken?

Naaahhhh het hoort niet, en je kunt het altijd proberen maar dan ook niet zeuren als iemand het ziet en er een -terechte- opmerking over maakt.

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:47

Aahw wat een grappig idee. Voortaan alleen even aan de boer vragen of je wel zijn worteltjes mag rooien :=
Wel lief dat ze een wortel mocht houden :')

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 11:51

Maar je mag toch wel de achtergebleven maiskolven enz meenemen.Ik heb weleens de uien die nog aan de rand van het veld lagen meegenomen.

Nobel01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:01

-
Laatst bijgewerkt door Nobel01 op 02-08-23 11:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:05

Amerigo heeft er toch niet meer nodig dan 1.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:09

Nobel01 schreef:
mijn broer deed het vroeger beter:
naar de groentenboer gaan, een wortel vragen en zeggen mijn moeder komt straks betalen..
Mijn moeder wist van niks.....totdat ze bij de groentenboer kwam

_O- haha

Als dat kind alleen was geweest zou ik er als boer nog wel om kunnen lachen, maar wel vertellen dat dat echt niet zo maar kan. Maar dat ze dit samen met haar vader deed... Dat is echt schandalig. Die zou zich dood moet schamen.
Terecht dat ze een fikse waarschuwing kregen. En pa had van mij nog wel een dagje bij de boer mogen werken als straf.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:12

Alleen maar goed dit +:)+
Is gewoon stelen dat vader zijn dochter aanleert >;)

Lekker inderdaad als je zo elke dag een paar mensen hebt die iets van jou komen pikken omdat je er best een paar kan missen... of dat dan wat groente van het land is, iets in de winkel of bij jou in je bloementuin...als je zo makkelijk andermans spul meeneemt.... -O-

Kan je wel zeggen "het is maar een kind" maar die kan wat mij betreft niet vroeg genoeg goed fatsoen aanleren :j

Ik heb er echt niets mee om van kinderen maar vanalles te pikken "want acht het zijn maar kinderen".
Krijg je hele vervelende tieners en volwassenen van i.m.o. :=

Ze hoeven niet meteen op het schavot, maar mogen zeker wel uitgelegd krijgen dat dergelijke dingen niet de bedoeling zijn :j

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:17

Wat kost zo'n wortel nou... 10 cent ofzo? :') Echt schaam je diep als ouder zijnde...

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:19

Ik pakte altijd de minder mooie appels van de grond tijdens een buitenritje maar ik plukte nooit de goede want dat was stelen had mn moeder me toch wel geleerd :+
Maar die was dan voor Cheyenne, die appel!

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 12:22

Goed.. (hypothetisch) Dus omdat ik thuis een grote tuin heb en daarin een aantal vijvers met daarin koikarpers die ik kweek, moet het maar goed zijn als men die van mijn terrein mee komt nemen, omdat ik er toch een paar honderd heb en die ene niet zal missen..

Apart....

Rare wereld leven we in, dat het als normaal wordt gezien om andermans eigendom van hun eigen terrein af te stelen..

Zoontje van mijn vriend heeft vorig jaar tulpen geplukt uit de tuin van de overburen.. Mooi dat hij sorry heeft mogen zeggen en van zijn eigen zakcentjes nieuwe bollen heeft kunnen kopen.. Opvoeding noem ik dat.. Normen en waarden bijbrengen.. Maar blijkbaar doe ik toch iets verkeerd..

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:09

Mensen die het VRAGEN mogen van ons zeker wel een maiskolfje hebben, of een plantje als ze dat zo leuk vinden. Onze mais is helemaal niet geschikt om aan konijnen te voeren, dus ik snap het hele nut er niet zo van om daarvoor te stelen. Koop dat lekker in de dierenwinkel, waar wij ook voer moeten kopen voor onze dieren.

Ook komen er wel eens mensen die overgebleven kolven willen rapen, voor de sier?. Dat vinden wij prima. Maar ongevraagd op iemand anders land komen is niet prima, ongeacht wat je er wilt. Wij hebben wel eens mensen met metaaldetectoren op het land, en die willen wij er ongevraagd ook niet op hebben. Net als de motorcrossers, hondenclubjes enz. Wat niet van jou is daar blijf je vanaf. Het is niet moeilijk, maar sommige mensen zijn gewoon wat hardleers denk ik. Als je een kind al gaat leren dat je best een appel/wortel/ui enz mag rapen ongevraagd leer je een kind dus al dat die grens er niet is.

troi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:16

Ik weet niet of mensen op mijn post reageren, just in case. Ik zeg niet dat het ok is om een peen te jatten (vandaar ook 'vermanend toespreken'), maar wel dat in mijn ogen dit geen reden is om de politie erbij te halen.

Ik krijg wel eens de indruk, en nu weer, alsof dit soort zaken in de ogen van sommigen bijna vergelijkbaar zijn met een gewapende roofoverval ipv het ouderwetse kattenkwaad waar vroegah hard om gegrinnikt werd, na de vermanende toespraak uiteraard. Iemand recent pietje bel of dik trom gelezen?

Maar goed, ik zal het wel verkeerd zien vrees ik.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 13:17

Britta31 schreef:
Maar je mag toch wel de achtergebleven maiskolven enz meenemen.Ik heb weleens de uien die nog aan de rand van het veld lagen meegenomen.

Officieel mag dat niet.
Alles wat op het land ligt is van de boer/eigenaar van het perceel.

Vaak hebben ze wel raapdagen na het rooien/oogsten, waarbij mensen voor een klein bedrag per kilo/emmer zelf mogen rapen.