Een eventingruiter is opzoek naar informatie nadat voor meer dan £25.000, omgerekend €31.000,-, aan spullen gestolen zijn op zijn stal in Co Durham, Groot-Brittannië.
De stal van James Adams werd vorige weekend leeggeroofd. Dieven hadden de deur van de zadelkamer ontwricht en hebben alles meegenomen. Niet alleen maakten zij de zadels buit, maar ook diverse dekens, caps, scheermachines, bodyprotectors, laarzen en zelfs de regenpijp werden meegenomen. Daarnaast hebben zij zelfs de dekens die de paarden op hadden in de stallen afgedaan en gestolen. Ook de inhoud van de vrachtwagen was niet veilig, daar werden twee jassen, een paar chaps en caps meegenomen.
"Ik ben er kapot van." zegt James. "Het is niet alleen de financiele waarde van de spullen, maar het voelt alsof ze de ziel van de stal hebben meegenomen. Een deel van de wedstrijddekens zijn geborduurd met mijn naam, dus die kunnen ze niet gebruiken. Ook is mijn bodyprotector in mijn specifieke kleuren. Ik heb er jaren over gedaan om al deze spullen bij elkaar te verzamelen en het is vreselijk dat ze het hebben gestolen. Het was vreselijk om de geschoren paarden op stal aan te treffen zonder dekens. Ze hadden het vreselijk koud."

Daar struikelde ik ook al over
*grammarjood*